Raport: Lista sald podatkowych

Aplikacja Raport: Lista sald podatkowych służy do uzyskania przeglądu sald podatkowych za dany okres w formie raportu.

Niniejszy artykuł zawiera w szczególności informacje o parametrach, za pomocą których użytkownik określa, co ma zawierać dokument raportu do wydruku. Ponadto przedstawione są informacje na temat wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wydruku w tej aplikacji odpowiadają ustawieniom dostępnym w oknie dialogowym dla dowolnego raportu. Opis możliwych ustawień znajduje się w instrukcji obsługi.

Instrukcja obsługi dla aplikacji została opisana w artykule Instrukcje: Raport: Dokumenty raportu.

Definicje terminów

Dokument raportu — wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną.

Opis aplikacji

Aplikacja służy do wydruku sum księgowań istotnych podatkowo według kont księgowych i kodów podatkowych w określonym przedziale czasu. Na potrzeby wydruku użytkownik wybiera dane na podstawie kryteriów wyboru wskazanych sald podatkowych. Wydruk możliwy jest tylko dla sald podatkowych ze statusem Utworzony.

Użytkownik ma możliwość określenia kryteriów grupowania dla sortowania i sumowania. Jeżeli nie zostaną podane żadne kryteria grupowania, po ostatnim wierszu danych, zostanie wydrukowana suma wszystkich wykazanych danych.

Jeśli aktywowano przejście na nową stronę, to po zmianie pierwszego wybranego kryterium grupowania, każdorazowo, rozpoczynana jest nowa strona. Drukowane są wtedy sumy grupowe, a na końcu wydrukowana zostaje suma wszystkich danych.

Zakładka Parametry, definicja raportu

W tym miejscu zapisywane są dane identyfikujące raport. Użytkownik może wybrać spośród istniejących raportów lub utworzyć nowe.

  • Definicja raportu — definicję raportu można ustalić indywidualnie, dzięki czemu użytkownik może ponownie wywołać wcześniej zdefiniowane raporty. Nazwa jednoznacznie identyfikuje raport. Nazwę można nadawać zarówno przy użyciu cyfr, jak i liter. Użytkownik może wybierać spośród istniejących raportów lub tworzyć nowe.
  • Oznaczenie —  oznaczenie nadaje obiektowi znaczącą etykietę. Przykładowo, oprócz numeru artykułu, który może składać się z cyfr i liter, użytkownik może przypisać oznaczenie, które zostanie powiązane z obiektem.

Zakładka Ogólne

Na tej zakładce użytkownik ogranicza wybór danych do tych, które go interesują poprzez określenie różnych parametrów. Parametry definiują cechy wyszukiwania i tym samym wpływają na wynik wydruku. Służą one zatem do wyboru danych.

Poniżej znajduje się opis poszczególnych parametrów:

  • Tytuł raportu — pole zawiera tytuł dokumentu raportu. Domyślnie podpowiadana jest nazwa powiązanego raportu. Tytuł można zmienić. Użytkownik wpisuje własny tytuł lub zostawia wartość domyślną.
  • Saldа podatku — w tym polu użytkownik wybiera klucz utworzonych sald podatku, które mają zostać uwzględnione na liście
  • Rodzaj danych — pole wyświetla rodzaj danych dla wybranych sald podatku
  • Standard księgowania — pole pokazuje standard księgowy dla wybranych sald podatku
  • Okres księgowy od — określa od którego okresu księgowego zostały utworzone wybrane salda podatku
  • Okres księgowy do — wskazuje do którego okresu księgowego zostały utworzone salda podatku
  • Waluta — pole wskazuje walutę, w której utworzono salda podatku
  • Pokaż wartości brutto dla kont netto (pole wyboru) — określa, czy dla wybranych sald podatku mają zostać wydrukowane wartości brutto dla kont prowadzonych netto
  • Uwzględnij lokalne (regionalne) podatki (pole wyboru) — wskazuje, czy w wybranych saldach podatku zostały uwzględnione lokalne (regionalne) podatki
  • Sortowanie stron wg grupa 1 (pole wyboru) — steruje tym, czy przy zmianie wartości w pierwszej grupie ma nastąpić podział na nową stronę
  • Strona tytułowa (pole wyboru) — steruje tym, czy ma zostać wydrukowana strona tytułowa zawierająca kryteria wyboru
  • Grupa 1 — tutaj można wybrać pierwszy element grupowania. Dostępne opcje to:
    • (brak)
    • Klasyfikacja 1
    • Klasyfikacja 2
    • Klasyfikacja 3
    • Klasyfikacja 4
    • Klasyfikacja 5
    • Typ konta
    • Klasyfikacja kont księgowych
  • Sumuj grupę 1 — określa, czy dla grupy 1 ma zostać wyliczona i wydrukowana suma
  • Grupa 2 — tutaj można wybrać drugi element grupowania. Dostępne opcje są
    • (brak)
    • Klasyfikacja 1
    • Klasyfikacja 2
    • Klasyfikacja 3
    • Klasyfikacja 4
    • Klasyfikacja 5
    • Typ konta
    • Klasyfikacja kont księgowych
  • Sumuj grupę 2 — określa, czy dla grupy 2 ma zostać wyliczona i wydrukowana suma
  • Grupa 3 — trzeci poziom grupowania. Dostępne opcje:
    • (brak)
    • Klasyfikacja 1
    • Klasyfikacja 2
    • Klasyfikacja 3
    • Klasyfikacja 4
    • Klasyfikacja 5
    • Typ konta
    • Klasyfikacja kont księgowych
  • Sumuj grupę 3 — jeżeli zaznaczone, suma danych w obrębie grupy 3 zostanie wydrukowana
  • Grupa 4 — czwarty poziom grupowania. Dostępne opcje:
    • (brak)
    • Klasyfikacja 1
    • Klasyfikacja 2
    • Klasyfikacja 3
    • Klasyfikacja 4
    • Klasyfikacja 5
    • Typ konta
    • Klasyfikacja kont księgowych
  • Sumuj grupę 4 — umożliwia drukowanie sumy dla czwartej grupy

Wynik wyjściowy

Na stronach tytułowych, zgodnie z ustawieniami, drukowane są kryteria wyboru dla następującego raportu, aby zapewnić jednoznaczne przyporządkowanie i ocenę wydruku listy.

Jeśli opcja Strona tytułowa jest aktywna, każda zmiana wartości w Grupa 1 powoduje rozpoczęcie nowej strony.

Dla każdego elementu grupowania drukowany jest nagłówek, który zawiera pole klucza oraz opis danego elementu grupowania. Przy każdej zmianie grupy drukowany jest wiersz sumujący dla pól kwotowych.

Tworzony jest osobny wiersz dla każdego konta księgowego i kodu podatkowego, który przedstawia zaksięgowane i obliczone wartości oraz wynikające z nich różnice. Raport zawiera następujące sekcje:

Nagłówek

W nagłówkach wyświetlane są następujące informacje:

  • Salda podatku — ogólna nazwa raportu
  • Tytuł raportu — własny nadany tytuł raportu
  • Comarch ERP Enterprise — nazwa oprogramowani

Poniżej nagłówka wyświetlana jest waluta.

Nagłówki kolumn

W nagłówkach kolumn wielowierszowych, jako objaśnienie danych wyjściowych, znajdują się wymienione poniżej zawartości pól. W poniższej tabeli graficznie oddzielone nagłówki kolumn, które zawierają kilka wierszy, są wyświetlane w pierwszym wierszu dla lepszej czytelności.

  • Konto księgowe — identyfikator i opis konta księgowego
  • Kod podatkowy — identyfikator kodu podatkowego
  • Procent — odpowiadająca stawka podatku dla kodu podatkowego
  • Lokalny procent — stawka podatku dla podatku lokalnego (regionalnego)
  • Typ — określenie typu kodu podatkowego, np. podatek od towarów i usług
  • Nieodliczalny — informacja o procencie, który nie podlega odliczeniu
  • Nieopodatkowany — informacja, czy wskazany kod podatkowy jest przeznaczony dla wewnątrzwspólnotowych dostaw zwolnionych z podatku
  • Niemożliwe do opodatkowania — informacja, czy wyświetlany kod podatkowy dotyczy transakcji niepodlegających opodatkowaniu lub płatności zagranicznych
  • Nie jest we wstępnej deklaracji VAT — informacja, czy podatek jest uwzględniany w deklaracji VAT
Zaksięgowane wartości
  • Brutto — wyświetlanie zaksięgowanej wartości brutto
Obliczone wartości
  • Podatek VAT naliczony — wyświetlanie obliczonej kwoty przed opodatkowaniem
  • Podatek VAT naliczony (lokalny) — wyświetlanie obliczonej kwoty lokalnego podatku naliczonego
  • Podatek VAT należny — wyświetlanie obliczonej kwoty podatku VAT
  • Podatek VAT (lokalny) należny — wyświetlanie obliczonej kwoty lokalnego podatku VAT
  • Netto — wyświetlanie obliczonej kwoty netto
Różnice
  • Podatek VAT naliczony — wyświetlanie różnicy między zaksięgowaną a obliczoną kwotą podatku naliczonego
  • Podatek VAT należny — wyświetlanie różnicy między zaksięgowaną a obliczoną kwotą podatku VAT
  • Netto — wyświetlanie różnicy między zaksięgowaną a obliczoną kwotą netto
Suma końcowa

Na końcu raportu podawana jest suma sald podatkowych. Ponadto raport zawiera podsumowanie sumy dla każdego kodu podatkowego po sumie.

Stopka

Stopka zawiera dane dotyczące firmy, stron oraz wydruku raportu:

  • Nazwa firmy — po lewej stronie drukowana jest nazwa jednostki organizacyjnej
  • Bieżący numer strony — na środku drukowana jest aktualna numeracja strony; w nawiasie widoczna jest całkowita liczba stron raportu
  • Użytkownik i dane czasowe — po prawej stronie drukowane są dane użytkownika oraz data i godzina wygenerowania raportu

Konfiguracja

Aplikacja Raport: Listy kontrolne podatków nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Raport

Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Lista sald podatkowych:

Raport: Lista sald podatkowych

com.sem.ext.app.fin.financialreporting.tax.rpt.TaxBalanceList

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Raport: Lista sald podatkowych nie są dostępne uprawnienia specjalne.

Przyporządkowania organizacyjne

Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Raport: Lista sald podatkowych była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jednym z następujących obszarów organizacyjnych:

  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Raport: Lista sald podatkowych nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Lista sald podatkowych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?