Raport: Rodzaje działań

Raport Rodzaje działania umożliwia wyświetlenie danych głównych dla aplikacji o tej samej nazwie.

Uwaga
Raport jest używany jako szablon. Raport można dostosować do własnych wymagań. W tym celu dostępna jest aplikacja Raporty. Więcej informacji na temat tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Raporty.

Dokument ten zawiera informacje na temat parametrów raportu, za pomocą których można określić zawartość wyświetlanego dokumentu. Zawiera on również informacje na temat wyniku wyjściowego.

Definicje terminów

Dokument końcowy

Dokument końcowy lub dokument raportu jest generowany, gdy raport jest wysyłany do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka lub do pliku. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze dotyczy jednego obiektu – na przykład zamówienia sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub przekazywane do partnera, na przykład jako faks lub e-mail.

Dokument

Dokument jest to dowód transakcji biznesowej. Podzbiorem dokumentów są zamówienia, takie jak zamówienia sprzedaży lub zamówienia zakupu. Gdy wystawiane są dokumenty, generowany jest dokument końcowy.

Raport

Raport służy do wyprowadzania danych za pomocą ERP System Output Manager lub Crystal Reports. W przypadku danych wyjściowych, raporty są podzielone na Dokumenty końcowe i Dokumenty raportów. Raporty dla dokumentów końcowych są oparte na danych pojedynczego dokumentu. Przykładowo, raport dla dokumentu Potwierdzenie zamówienia jest oparty na danych dokumentu Zamówienie sprzedaży. Raporty dla dokumentów raportów mogą być oparte na różnych danych, które są określane za pomocą funkcji wyszukiwania. W dokumentach raportów dane są często prezentowane jako lista, np. lista adresów. Raporty zawierają jeden lub więcej plików raportów, które określają parametry, liczbę pól i wygląd raportu. Mogą być one również rejestrowane jako obiekt systemowy lub obiekt deweloperski.

Plik raportu

Plik raportu służy do definiowania wyglądu dokumentu raportu. W tym celu pliki raportów są edytowane w Crystal Reports. Pliki raportów mogą być zależne lub niezależne od języka.

Dokument raportu

Wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną.

Parametry raportu

Użytkownik może użyć parametrów raportu, aby określić cechy wyszukiwania, a w rezultacie wynik końcowy. Parametry są zatem używane do wyboru zestawu danych.

Parametry zostały wyjaśnione w poniższej tabeli. Kolumna Nazwa parametru zawiera techniczne nazwy parametrów zdefiniowanych dla raportu. Kolumna Oznaczenie parametru zawiera nazwę wyświetlaną dla parametru.

Nazwa parametru Oznaczenie parametru Objaśnienie
ReportTitle Title Parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Zazwyczaj domyślnie wprowadzany jest opis raportu podstawowego. Tytuł można określić indywidualnie. W tym polu należy pozostawić domyślną wartość lub zmienić ją ręcznie.
ActivityTypeCode Type Parametr służy do określania rodzajów działań, które mają być wyświetlane.
ActivityTypeDescription Description Parametr służy do ograniczania wyświetlanych rodzajów działań.
DeleteState Deletion marker Za pomocą tego parametru można ograniczyć liczbę wyświetlanych rodzajów działań zgodnie z ich znacznikami usunięcia.

Wynik wyjściowy

Pola są wyświetlane w taki sam sposób, jak w aplikacji. W przypadku zdarzeń ze znacznikiem usunięcia w pierwszym wierszu wyświetlany jest komunikat o ustawionych znaczniku usuwania.

Wyświetlane są następujące pola:

  • Rodzaj – wyświetlany jest rodzaj działania
  • Opis – wyświetlany jest opis rodzaju działania
  • Kategoria – wyświetlana jest kategoria rodzaju działania
  • Inicjatywa – wyświetlana jest inicjatywa rodzaju działania
  • Priorytet – wyświetlany jest priorytet rodzaju działania
  • Potwierdzenie realizacji – wyświetlane jest potwierdzenie realizacji rodzaju działania
  • Klasyfikacja 1-5 – wyświetlane są klasyfikacje od 1 do 5 rodzajów działania

Czy ten artykuł był pomocny?