Raport: Role uprawnień

Aplikacji Raport: Role uprawnień można użyć, aby wyprowadzić właściwości jednej lub więcej ról uprawnień jako dokument raportu. Dokument raportu można następnie wykorzystać na przykład do sprawdzenia, do kiedy poszczególne role uprawnień są ważne.

Niniejszy artykuł zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można zdefiniować zawartość dokumentu raportu. Użytkownik znajdzie tu również informacje na temat wyniku wyjściowego. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji odpowiadają również opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wyjścia. Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w instrukcji obsługi.

Procedury korzystania z aplikacji można znaleźć w artykule Instrukcje: Tworzenie dokumentu raportu.

Definicje terminów

  • Użytkownik – termin odnosi się do osoby korzystającej z systemu Comarch ERP Enterprise oraz systemu komunikującego się z systemem Comarch ERP Enterprise. W momencie utworzenia użytkownika w dowolnym systemie Comarch ERP Enterprise, otrzymuje on dostęp do systemu. Dostęp ten opiera się np. na certyfikacie, który weryfikuje autentyczność użytkownika. Dane użytkownika zapisywane są w bazie konfiguracyjnej i obowiązują we wszystkich systemach Comarch ERP Enterprise, które współpracują z tą bazą konfiguracyjną. Po wprowadzeniu użytkownika należy przypisać mu rolę uprawnień, za pośrednictwem której otrzymuje on uprawnienia.
  • Grupa użytkowników – grupa użytkowników łączy kilku użytkowników w grupę o tej samej charakterystyce. Grupa użytkowników służy do prostej obsługi roli uprawnień.
  • Uprawnienie – uprawnienie zawiera m.in. informacje, która rola uprawnień może lub nie może wykonać jakiej akcji dla obiektu oraz na jakim poziomie uprawnień
  • Poziom uprawnień – Comarch ERP Enterprise pracuje z wielopoziomową koncepcją uprawnień. Uprawnienia są zazwyczaj przypisywane na różnych poziomach. Oznacza to, że uprawnienia mogą być przypisywane dla pojedynczych lub kilku obiektów jednocześnie, na przykład: dostępne są trzy poziomy przypisywania uprawnień dla aplikacji o poziomach Aplikacje, Obszary lub Wszystkie obszary. Oznacza to, że uprawnienia mogą być przypisane tylko do pojedynczych aplikacji lub do wszystkich aplikacji obszaru lub do wszystkich aplikacji we wszystkich obszarach.

Przykład
Dostępne są trzy poziomy przypisywania uprawnień dla aplikacji: poziom Aplikacja, poziom Obszar i poziom Wszystkie obszary. Oznacza to, że uprawnienie może być przypisane tylko do poszczególnych aplikacji lub do wszystkich aplikacji w obszarze lub do wszystkich aplikacji we wszystkich obszarach.

  • Obiekt uprawnień – obiekt uprawnień to obiekt, dla którego można zdefiniować uprawnienia. Obejmuje to na przykład aplikacje, raporty, wybrane jednostki biznesowe, pliki i foldery Knowledge Store. Obiekty grupowania, takie jak struktury i grupy jednostek biznesowych, są również obiektami uprawnień.
  • Rola uprawnień – aby użytkownik mógł uzyskać dostęp do obiektów w systemie, musi mieć przypisaną rolę uprawnień. Uprawnienia są przypisane do roli uprawnień. Użytkownik otrzymuje zatem żądane uprawnienia za pośrednictwem roli uprawnień.
  • Dokument raportu — po przesłaniu raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku tworzony jest dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.
  • Grupa jednostek biznesowych — grupa jednostek biznesowych obejmuje kilka jednostek biznesowych. Służy do uproszczenia przypisywania uprawnień. Uprawnienie jest ważne wtedy dla wszystkich jednostek biznesowych w tej grupie. Wszystkie jednostki biznesowe w grupie istnieją w tych samych bazach danych. Jednostka biznesowa może należeć tylko do jednej grupy jednostek biznesowych.
  • Prawo dostępu — prawi dostępu opisuje działanie związane z określonym typem obiektu, które jest powiązane z uprawnieniem. Na przykład możliwości Otwórz, Nowy, Zmień, Usuń i Wyświetl/zmień uprawnienia są zdefiniowane dla jednostki biznesowej. Ponadto twórca aplikacji może zdefiniować dalsze możliwości, takie jak aktywacja zadania deweloperskiego w celu przypisania do nich uprawnień.
  • Klasa praw dostępu — klasa praw dostępu obejmuje zestaw praw dostępu. Jest ona tworzona w celu uproszczenia obsługi uprawnień. Każde prawo dostępu jest przypisane do dokładnie jednej klasy. Istnieją trzy klasy praw dostępu: standardowa, rozszerzona i administracyjna. Rozszerzona obejmuje wszystkie standardowe możliwości i dodatkowe możliwości, takie jak możliwość usuwania. Klasa administracyjna z kolei obejmuje klasę rozszerzoną, a także na przykład możliwość zmiany uprawnień.
  • Struktura — dla użytkownika struktura symbolizuje obszar tematyczny, w którym zgrupowane są powiązane aplikacje i raporty. Z punktu widzenia twórcy aplikacji, struktura definiuje abstrakcyjną architekturę oprogramowania, która może być ponownie wykorzystana jako rozwiązanie dla grupy powiązanych problemów. Struktura w decydujący sposób określa architekturę aplikacji. W tym celu struktura zapewnia ramy programistyczne ze szczególnie dużymi jednostkami wielokrotnego użytku. Twórca aplikacji jest ograniczony do modyfikowania poszczególnych komponentów lub dodawania rozszerzeń. Kontrola nad procesami aplikacji jest zarezerwowana dla struktury zgodnie z zasadą Hollywood.

Opis aplikacji

Sekcja Parametry

Parametry wykorzystywane są w celu określenia charakterystyki wyszukiwania i uzyskania wyników. Parametry są zatem używane do wyboru zestawów danych.

Sekcja składa się z następujących parametrów:

  • Tytuł raportu — parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie. W tym celu należy wprowadzić wymagany tytuł lub zmienić wartość domyślną.
  • Rola uprawnień — parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe do ról uprawnień z określonym identyfikatorem. Można wprowadzić kilka wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
  • Oznaczenie — parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe do ról uprawnień o określonej nazwie. Można wprowadzić wiele wartości oddzielonych przecinkami i spacjami.
  • Obowiązuje od — parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe do ról uprawnień, których czas początkowy mieści się w określonym przedziale czasu
  • Obowiązuje do — parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe do ról uprawnień, których czas zakończenia mieści się w określonym przedziale

Wynik wyjściowy

Dokument wyjściowy raportu na podstawie raportu wyświetla wyniki na liście zgodnie z wybranymi parametrami. Liczba kolumn zależy od parametru raportu. Lista zawiera następujące kolumny:

  • Rola uprawnień — ta kolumna zawiera identyfikator roli uprawnień
  • Oznaczenie — ta kolumna zawiera nazwę roli uprawnień
  • Obowiązuje od — ta kolumna zawiera datę początkową obowiązywania roli uprawnień
  • Obowiązuje do — ta kolumna zawiera datę końcową obowiązywania roli uprawnień
  • Strefa czasowa — ta kolumna zawiera strefę czasową okresów obowiązywania roli uprawnień
  • Liczba przyporządkowań uczestników — ta kolumna zawiera liczbę przyporządkowań użytkowników. Liczba 0 oznacza, że do roli uprawnień nie są przypisani żadni członkowie.
  • Liczba ustalonych uprawnień — ta kolumna zawiera liczbę definicji uprawnień. Liczba 0 oznacza, że dla tej roli uprawnień nie zarejestrowano żadnych definicji uprawnień.
  • Liczba uprawnień dla elementów interfejsu — ta kolumna zawiera liczbę uprawnień elementów interfejsu. Liczba 0 oznacza, że dla tej roli uprawnień nie zarejestrowano żadnych uprawnień elementów interfejsu.

Konfiguracja

Aplikacja Raport: Role uprawnień nie wymaga definiowania dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Raport

Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Role uprawnień.

Nazwa: Role uprawnień

com.cisag.sys.security.rpt.AuthorisationRole

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno przy użyciu ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcja uprawnień została opisana w artykule Uprawnienia.

Specjalne możliwości

Aplikacja Raport: Role uprawnień nie posiada specjalnych możliwości.

Przypisania organizacyjne

Aplikacja Raport: Role uprawnień nie wymaga przypisań organizacji.

Funkcje specjalne

Aplikacja Raport: Role uprawnień nie posiada funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Role uprawnień nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?