Przegląd tematu
Aplikacja Raport: Warunki płatności może być używana do wyprowadzania danych podstawowych aplikacji Warunki płatności jako dokumentu raportu.
Niniejszy dokument zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można określić, co zawiera dokument raportu, który ma zostać wydrukowany. Znajdują się tu również informacje na temat wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji odpowiadają również opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wyjścia.
Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w artykule Instrukcja obsługi.
Procedury korzystania z aplikacji można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Wydanie dokumentów raportów.
Definicje terminów
Dokument raportu — wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku tworzy dokument raportu lub fakturę. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Faktura zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.
Opis aplikacji
Aplikacja Raport: Warunki płatności może być używana do wyprowadzania danych podstawowych aplikacji Warunki płatności jako dokumentu raportu. Wyświetlane dane odpowiadają aplikacji Warunki płatności.
Parametr
Za pomocą parametrów można określić charakterystykę wyszukiwania, a w rezultacie wynik wyjściowy. Parametry są zatem używane do wybierania zestawów danych.
- Tytuł raportu — wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie. W tym miejscu należy wprowadzić żądany tytuł lub zmienić wartość domyślną.
W interfejsie aplikacji występują następujące pola, które pozwalają na ograniczenie liczby wyświetlanych form płatności w raporcie:
- Warunki płatności
- Oznaczenie
- Znacznik usuwania
- Firma
Dokument wyjściowy
W dokumencie raportu pola są wyświetlane w podobny sposób jak w aplikacji Warunki płatności na podstawie zdefiniowanych parametrów.
W przypadku elementu ze wskaźnikiem usuwania pierwszym wierszem w raporcie jest wiersz Ustawiono znacznik usuwania.
Ogólne
Pola opisane w tej sekcji są wyprowadzane dla wszystkich warunków płatności, niezależnie od typu warunku płatności:
- Firma — w środowisku wielofirmowym wyświetlana jest wybrana firma odpowiedniej formy płatności
- Kod — w tej kolumnie można znaleźć kod identyfikacyjny wybranego warunku płatności
- Oznaczenie — kolumna zawiera oznaczenie wybranego warunku płatności
- Typ warunku płatności — w tej kolumnie zapisany jest typ wybranego warunku płatności
- Data utworzenia — w tej kolumnie widnieje informacja o czasie rejestracji wybranego banku, w formie daty i godziny
- Utworzone przez — w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa użytkownika, który utworzył bank w systemie
- Data zmiany — w tej kolumnie znajduje się informacja o czasie wprowadzonych zmian dla wybranego banku w formie daty i godziny
- Zmienione przez — w kolumnie widoczna jest nazwa użytkownika, który jako ostatni wprowadził zmiany
Dane walutowania
Pola opisane w tej sekcji są wyprowadzane dla wszystkich warunków płatności następujących typów warunków płatności:
- Statyczny
- Okresowo
- Umowa ratalna
Kolumny:
- Data waluty rachunku — ta kolumna pokazuje, która data jest używana jako data waluty
- Liczba miesięcy obliczania — t kolumna zawiera liczbę miesięcy wartości. Liczba miesięcy wartości powoduje przesunięcie daty wartości na kolejny miesiąc.
- Liczba dni przesunięcia — ta kolumna zawiera liczbę dat waluty. Liczba dat waluty powoduje przesunięcie daty waluty na kolejny dzień.
- Dzień waluty — w tej kolumnie wyświetlana jest data waluty. Data wartości określa datę wartości w miesiącu kalendarzowym. Może to być data określona w ramach miesiąca ustalonego dla bazowej daty waluty rachunku lub w ramach późniejszego miesiąca.
Warunki netto
Pola opisane w tej sekcji są wyprowadzane dla wszystkich warunków płatności następujących typów warunków płatności:
- Statyczny
- Okresowo
- Układ ratalny
Kolumny:
- Liczba dni netto — kolumna ta zawiera liczbę dni netto danego warunku płatności
- Dodatkowe dni netto — ta kolumna pokazuje, czy wprowadzone dni netto są dniami dodatkowymi, począwszy od najwyższej wartości dni skonta, lub czy dni netto obowiązują od daty waluty faktury (domyślnie)
- Liczba miesięcy netto — ta kolumna zawiera liczbę miesięcy netto danego warunku płatności. Liczba miesięcy netto wraz ze stałą datą miesiąca określa termin płatności netto w okresowo powtarzającej się dacie kluczowej
- Dni netto — w tej kolumnie wyświetlany jest dzień netto. Wraz z następnym miesiącem, data płatności netto określa datę płatności netto w okresowo powtarzającej się dacie kluczowej
Standardowe warunki płatności
Pola opisane w tej sekcji są wyświetlane tylko w przypadku statycznego warunku płatności.
- Artykuł rozliczeniowy — w tej kolumnie można w razie potrzeby wyświetlić artykuł rozliczeniowy warunku płatności. Artykuł rozliczeniowy jest przyznawany jako rabat na wszystkie pozycje zamówienia sprzedaży i jest wyświetlany na fakturze
- Końcowa kwota faktury na dowodzie dostawy — kolumna ta zawiera informację, czy końcowa kwota faktury powinna być drukowana na dokumencie dostawy, czy też nie
- Dni 1, 2, 3 — w tych kolumnach można znaleźć informacje o liczbie dni dla kolejno pierwszego, drugiego i trzeciego przedziału płatności, jeśli zostało przypisane to zastosowanie
- Skonto 1, 2, 3 — w tych kolumnach można znaleźć informacje o wartości kolejno pierwszego, drugiego i trzeciego przedziału skonta w okresie płatności, który odnosi się do kolejno pierwszego, drugiego oraz trzeciego przedziału płatności Dni 1, Dni 2, Dni 3.
Okresowe warunki płatności
Pola opisane w tej sekcji są wyświetlane tylko dla okresowych warunków płatności.
- Stopa proc. skonta — kolumna ta zawiera znormalizowaną wartość procentową skonta gotówkowego, która ma zastosowanie do wszystkich zdefiniowanych okresowych warunków skonta gotówkowego
UwagaFaktury z datą waluty faktury do określonej daty otrzymują znormalizowany procent rabatu do wyznaczonego warunku płatności. Data rozpoczęcia okresu ważności warunku wynika z daty zakończenia poprzedniego warunku lub jest ustalana dla pierwszego okresu na 1. dzień miesiąca. W poniższej tabeli można określić maksymalnie 4 warunki. - Data waluty do — odpowiedni warunek ma zastosowanie do faktury, jeśli data waluty faktury jest wcześniejsza niż data wskazana w tej kolumnie
- Data wymagalności z potrąceniem / W kolejnym miesiącu — dane wyjściowe w tych dwóch kolumnach definiują datę końcową okresu ważności tego warunku.
UwagaData rozpoczęcia okresu ważności warunku pochodzi z daty zakończenia poprzedniego warunku lub jest pierwszym dniem miesiąca dla pierwszego okresu.
Warunki płatności z umową ratalną
Pola opisane w tej sekcji są wyświetlane tylko w przypadku warunku płatności typu Umowa ratalna.
- Liczba rat — ta kolumna zawiera liczbę rat. Jest ona wyświetlana tylko wtedy, gdy nie są stosowane zmienne warunki ratalne.
- Odstęp między ratami — ta kolumna zawiera odstęp między ratami w dniach, miesiącach lub latach. Jest ona wyświetlana tylko wtedy, gdy nie są stosowane zmienne warunki ratalne.
- Miesiące handlowe — ta kolumna wskazuje, czy używane są miesiące komercyjne
- Podział podatku — kolumna ta zawiera informacje o tym, w jaki sposób podatki są przypisywane do rat
Poniżej wymienione zostały kolumny, które występują tylko wtedy, gdy wybrana została opcja Ustal zmienne warunki ratalne:
- Numer — w tej kolumnie wyświetlany jest numer raty
- Odstęp między ratami — ta kolumna pokazuje odległość do poprzedniej raty
- Wysokość raty — ta kolumna pokazuje proporcjonalną kwotę raty do całkowitej kwoty jako wartość procentową
Konfiguracja
Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Wielofirmowość, możliwe będzie uwzględnienie wybranej firmy w raporcie.
Aplikacja Raport: Warunki płatności nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Raport
Aplikacja Raport: Warunki płatności odnosi się do aplikacji Warunki płatności. Dla raportu istotna jest następująca jednostka:
Warunki płatności
com.cisag.app.general.rpt.PaymentTerms
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Możliwości specjalne
Dla aplikacji Raport: Warunki płatności nie ma dostępnych możliwości specjalnych.
Przyporządkowania organizacji
Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Raport: Warunki płatności będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
- Księgowość
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Raport: Warunki płatności nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Raport: Warunki płatności nie jest udostępniana partnerom biznesowym
.