Pracownicy rejestrują czas spędzony nad projektem w aplikacji Rejestracja czasu pracy, aby udokumentować i rozliczyć działania wykonane w celu ukończenia projektu. Zarejestrowany czas można przypisać do projektu, etapu projektu lub zlecenia produkcyjnego.
Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Rejestracja czasu.
Instrukcje dotyczące pracy z rejestracją czasu, np. jak nagrywać lub edytować rejestrację czasu, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Rejestracja czasu.
Opis aplikacji
Aplikacji Rejestracja czasu można używać do rejestrowania lub edytowania czasu pracy spędzonego przez pracownika nad projektem.
Aplikacja jest podzielona na nagłówek i obszar roboczy.
Nagłówek
Rejestrowane są czasy dla poszczególnych pracowników i dni.
Pola:
- Pracownik – pracownik, którego czas pracy ma zostać zarejestrowany. Jeśli do użytkownika przypisany jest pracownik, jest on używany jako wartość domyślna.
- Data – data, dla której ma zostać zarejestrowany czas pracy.
Bieżąca data jest używana jako wartość domyślna. Za pomocą przycisków [Poprzedni dzień] i [Następny dzień] można przewijać dni w przód i w tył
Przyciski do nawigacji między dniami
Na standardowym pasku przycisków dostępne są przyciski [Poprzedni dzień] i [Następny dzień] , których można używać do przewijania dni w przód i w tył.
Obszar roboczy
W obszarze roboczym aplikacji Rejestracja czasu można rejestrować nowe lub edytować istniejące rejestracje czasu. Obszar roboczy aplikacji składa się z listy pozycji i edytora pozycji.
Lista pozycji
Dla każdego przypisania pozycji, wiersz z odpowiednimi danymi jest wyświetlany na liście pod następującymi nagłówkami kolumn:
- Typ – w tej kolumnie typ dokumentu, do którego odnosi się wpis, jest wyświetlany z ikoną.
- Referencja – ta kolumna wyświetla identyfikator dokumentu, do którego odnosi się pozycja rejestracji czasu. Jeśli wpis nie odnosi się do żadnego dokumentu, pole pozostaje puste.
- Partner – ta kolumna wyświetla identyfikator i nazwę partnera, do którego odnosi się wpis. Jeśli zarejestrowany czas odnosi się do etapu projektu, klient określony w projekcie jest wyświetlany w tej kolumnie. Jeśli klient zostanie wprowadzony do projektu w późniejszym terminie, zostanie on automatycznie przyjęty dla pozycji rejestracji czasu, które nie zostały jeszcze zwolnione. Jeśli klient zostanie wprowadzony później, partner musi zostać dodany ręcznie do pozycji rejestracji czasu, które zostały już zwolnione.
- Centrum kosztowe – ta kolumna zawiera identyfikator i nazwę typu usługi.
- Rodzaj świadczenia – ta kolumna zawiera identyfikator i nazwę typu rozliczenia.
- Od – ta kolumna pokazuje czas rozpoczęcia zarejestrowanej aktywności. W przypadku wpisów wykorzystujących typ aktywności z jednostką miary wyświetlana jest wartość „00:00”.
- Do – ta kolumna pokazuje czas, do którego trwa zarejestrowana aktywność. W przypadku wpisów wykorzystujących typ aktywności z jednostką miary wyświetlana jest wartość „00:00”.
- Przerwa – w tej kolumnie wyświetlany jest czas trwania przerwy. Wartość „0” jest wyświetlana dla wpisów z typem aktywności z jednostką miary.
- Ilość – jeśli typ aktywności wpisu wykorzystuje jednostkę czasu, w tej kolumnie wyświetlany jest czas trwania zarejestrowanego czasu pomniejszony o czas trwania przerwy. Jeśli typ aktywności wpisu wykorzystuje jednostkę miary, zarejestrowana ilość jest wyświetlana w tej kolumnie.
- Opis – w tej kolumnie wyświetlany jest opis elementu rejestracji czas.
- Status – w tej kolumnie wyświetlany jest status elementu rejestracji czasu. Status składa się z następujących trzech stanów:
- Status tworzenia zamówienia sprzedaży
- Wygenerowano zamówienie sprzedaży
- Zamówienie sprzedaży nie zostało wygenerowane
- Status transferu zlecenia produkcyjnego
- Czas przeniesiony
- Czas nieprzeniesiony
- Status wydania
- Czas zwolniony
- Czas nie został zwolniony
- Status tworzenia zamówienia sprzedaży
Wiersze o statusie Wygenerowano zamówienie sprzedaży lub Czas przeniesiony nie mogą być już zmieniane.
Edytor pozycji
W edytorze pozycji można wprowadzać nowe i edytować istniejące pozycje rejestracji czasu.
Zakładka Ogólne
Pola:
- Typ odniesienia – wybierz typ dokumentu, do którego ma odnosić się wpis. Dostępne są następujące opcje:
- Bez odniesienia
- Zlecenie produkcyjne
- Projekt
- Partner – w razie potrzeby pozwala wprowadzić partnera, którego dotyczy zarejestrowana usługa. To pole jest dostępne tylko po wybraniu typu odniesienia Bez odniesienia. Jeśli wpis odnosi się do dokumentu, partner jest pobierany z dokumentu, gdy pozycja jest sprawdzana lub przenoszona.
- Centrum kosztowe – pozwala wprowadzić identyfikator centrum kosztowego
- Opis – opis zarejestrowanej usługi. Jeśli opis nie zostanie wprowadzony, do tego pola zostanie przeniesiony długi opis etapu projektu, opis operacji ze zlecenia produkcyjnego. Jeśli nie wprowadzono opisu, a wpis nie odnosi się do dokumentu, przenoszony jest opis typu działania.
- Rodzaj usługi – pozwala wprowadzić istniejący typ aktywności. Typ aktywności służy do określenia artykułu, z którym rozliczana jest pozycja rejestracji czasu. Jeśli wybrano typ odniesienia Projekt, typ aktywności określony dla kroku projektu w aplikacji Projekty jest używany jako wartość domyślna.
Jednostka typu aktywności musi być zgodna z jednostką pozycji. W przeciwnym razie nie będzie można wygenerować zlecenia sprzedaży dla tej pozycji rejestracji czasu w aplikacji Lista: Pozycje rejestracji czasu.
Jeśli dla typu aktywności zdefiniowano jednostkę czasu, format wprowadzania czasu zdefiniowany dla wprowadzonego typu aktywności wpływa na gotowość do wprowadzania danych w następujących polach.
Jeśli format wprowadzania czasu został ustawiony na Czas trwania, pola Od, Do i Przerwa nie są dostępne, a jedynie pole Czas trwania. Jeśli jako format wprowadzania czasu określono Czas od/do, pole Czas trwania nie jest dostępne, a jedynie pola Od, Do i Przerwa.
- Rodzaj rozliczenia – pozwala wprowadzić typ rozliczenia. Służy on do określenia artykułu, z którym rozliczana jest pozycja rejestracji czasu. W przypadku wybrania typu referencyjnego Projekt, typ rozliczenia określony dla kroku projektu w aplikacji Projekty jest używany jako wartość domyślna.
- Od – pozwala wprowadzić godzinę rozpoczęcia aktywności, którą ma zostać zarejestrowana. W przypadku korzystania z typu aktywności z jednostką miary określony czas jest usuwany po przeniesieniu elementu.
- Do – pozwala wprowadzić czas, do którego ma trwać rejestrowana aktywność. W przypadku korzystania z typu aktywności z jednostką miary określony czas jest usuwany po przeniesieniu elementu.
- Przerwa – pozwala wprowadzić czas przerwy.
- Czas trwania – jeśli określono typ aktywności, który wykorzystuje jednostkę czasu, czas trwania zarejestrowanego czasu jest wyświetlany w tym polu po zaznaczeniu elementu. Jeśli określono typ aktywności, który wykorzystuje jednostkę miary, należy wprowadzić ilość w tym polu. Jednostka miary jest pobierana z typu aktywności, gdy pozycja jest zaznaczona.
Gdy pozycja z typem aktywności wykorzystującym jednostkę czasu jest przenoszona po raz pierwszy, pole jest oznaczone jako Ilość.
Zakładka Inne pola
Na tej karcie można zdefiniować pola zdefiniowane przez użytkownika, aby w razie potrzeby wprowadzić dodatkowe informacje.
Użyj szablonu czasu projektu
Akcja [Przejmij z szablonu] jest dostępna w menu [Nowy] na standardowym pasku przycisków. Można jej użyć, aby przenieść elementy rejestracji czasu z szablonu czasu projektu do otwartej rejestracji czasu.
Po wykonaniu akcji wyświetlane jest okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Etap projektu – pozwala określić projekt lub etap projektu, którego szablonu ma zostać użyty. Szablon czasu projektu jest jednoznacznie identyfikowany przez projekt lub etap projektu i wariant szablonu czasu projektu. Jeśli pozycja rejestracji czasu ma odnosić się do całego projektu, należy pozostawić trzecią część pola pustą.
WskazówkaAby bezpośrednio wybrać szablon czasu projektu, należy skorzystać z pomocy dotyczącej wprowadzania danych w polu Wariant.
- Data rozpoczęcia – data dodania szablonu czasu. Jeśli szablon ma być używany przez kilka dni, należy wprowadzić pierwszy dzień tego okresu.WskazówkaJeśli określony okres rozciąga się na weekend, wpisy szablonu czasu projektu z użyciem We wszystkie dni są również dodawane w odpowiednie soboty i niedziele.
- Wariant – określa wariant szablonu czasu projektu. Szablon czasu projektu jest jednoznacznie identyfikowany przez projekt lub etap projektu i wariant szablonu czasu projektu. WskazówkaMożna użyć asystenta wprowadzania danych dla tego pola, aby bezpośrednio wybrać szablon czasu projektu.
- Data końcowa – pozwala wprowadzić datę dodania szablonu czasu. Jeśli szablon ma być używany przez kilka dni, należy wprowadzić pierwszy dzień tego okresu.WskazówkaJeśli określony okres rozciąga się na weekend, wpisy szablonu czasu projektu z użyciem We wszystkie dni są również dodawane w odpowiednie soboty i niedziele.
Jeśli szablon jest używany przez kilka dni, wszystkie nowe wpisy są początkowo wyświetlane pierwszego dnia tego okresu po zaakceptowaniu czasów szablonu. Wpisy dla przyszłych dni są również początkowo wyświetlane dla bieżącej daty. Daje to przegląd nowo dodanych wpisów. Kolumna Data zawiera datę wprowadzenia wpisu. Wpisy dla odpowiednich dni są wyświetlane dopiero po zapisaniu.
Konfiguracja
Dla aplikacji Rejestracja czasu nie istnieją specjalne ustawienia w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Następująca jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.timerec.obj.TimeAccounting jest istotna dla aplikacji Rejestracja czasu. Jednostka jest używana na przykład do
- nadawania uprawnień,
- konfiguracji definicji aktywności lub
- importu lub eksportu danych.
Uprawnienia
Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Specjalne możliwości
Dla aplikacji Rejestracja czasu nie istnieją specjalne możliwości.
Przypisywanie organizacji
Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywna w aplikacji Konfiguracja, aplikacja Rejestracja czasu pracy jest wyświetlana osobie tylko wtedy, gdy przypisano jej organizację w danych podstawowych partnera, która jest zawarta w co najmniej jednej z następujących struktur organizacyjnych:
- Logistyka magazynowa
- Rachunkowość
- Sprzedaż
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Rejestracja czasu nie istnieją specjalne funkcje.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Rejestracja czasu nie jest udostępniana partnerom biznesowym.