Aplikacja Reorganizacja dystrybucji nowych nabyć służy do alokacji nowych nabyć i dystrybucji ich do istniejących środków trwałych.
Poniżej znajdują między innymi opisy sposobu korzystania z aplikacji i jej parametrów. Wyjaśnione zostaną również skutki reorganizacji.
Wniosek o reorganizację można uruchomić ręcznie lub za pomocą aplikacji Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w artykule Zlecenia reorganizacji. Zawiera ona również procedurę uruchamiania aplikacji do reorganizacji.
Różne wnioski o reorganizację można dodać do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji, w celu wykonania ich jeden po drugim według kolejność na liście. Ponieważ jednak odniesienia w innych obiektach biznesowych również są usuwane wraz z reorganizacją, rozsądna kolejność może pozytywnie wspierać proces, np. w celu rozwiązania powiązań.
Przed przeprowadzeniem reorganizacji wymagana jest pełna kopia zapasowa danych (w tym całego Comarch ERP). Ta kopia zapasowa musi być przechowywana na stałe.
Przestrzegane są wszystkie ustawowe okresy przechowywania danych.
Zreorganizowanych danych nie można ponownie zintegrować z bieżącym systemem z kopii zapasowej. Możliwe jest jedynie utworzenie kompletnej równoległej kopii systemu z kopii zapasowej.
Zreorganizowanych lat finansowych nie można być już oceniać.
Definicje terminów
Aplikacja w tle — aplikacja działająca w tle to aplikacja, która jest wykonywana bez interakcji z użytkownikiem. Aplikacja działająca w tle może zostać otwarta przez zadanie przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.
Reorganizacja — reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od danych.
Wniosek o reorganizację — aplikacje do reorganizacji to aplikacje działające w tle o specjalnym zastosowaniu reorganizacji. Aplikacje do reorganizacji służą do reorganizacji danych podstawowych i danych transakcji zgodnie z określonymi kryteriami.
Zlecenie reorganizacji — zlecenie reorganizacji to zlecenie przetwarzania, które wywołuje wyłącznie jedną lub więcej aplikacji reorganizacji. Aplikacje reorganizacji są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności sekwencji.
Opis
Aplikacja reorganizacji Reorganizacja dystrybucji nowych nabyć służy do reorganizacji dystrybucji. Dystrybucje nowych nabyć mogą być reorganizowane bez konieczności dodatkowego oznaczania ich wskaźnikiem usunięcia. To, czy dana dystrybucja nowych nabyć zostanie faktycznie zreorganizowana, zależy od opisanych poniżej warunków.
Wymagania wstępne
Dystrybucje nowych nabyć mogą być reorganizowane w ciągu roku obrotowego pod warunkiem, że:
- Rok obrotowy dystrybucji został zarchiwizowany i oznaczony jako podlegający reorganizacji.
- Okres przechowywania danych procesowych wprowadzonych podczas dostosowywania został osiągnięty lub przekroczony.
Efekty
Zreorganizowane dystrybucje nowych nabyć nie są już wyświetlane w aplikacji Lista: Dystrybucja nowych nabyć. Nie można ich już także otworzyć w aplikacji Dystrybucja nowych nabyć.
Jeśli reorganizacja została przeprowadzona w danym roku obrotowym, jest to wskazywane przez status reorganizacji dla dystrybucji nowych przejęć w danym roku obrotowym. Jeśli nie wszystkie dystrybucje nowych przejęć planowane do reorganizacji zostały zreorganizowane, rok obrotowy otrzymuje status reorganizacji Częściowo zreorganizowany.
Parametry
- Maksymalny czas działania — w tym miejscu mona zaznaczyć maksymalny czas działania aplikacji. Jeżeli aplikacja nie zakończy się w określonym czasie, procesy zostaną wstrzymane a użytkownik otrzyma adekwatne powiadomienie. Wartość domyślna to 1 godzina.
- Tryb eksportu — tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych. Za pomocą trybu eksportu można określić, czy i co eksportowane do archiwizacji. wybrać następujące tryby eksportu:
- Nie eksportuj
- Eksportuj wszystkie atrybuty
- Eksportuj z filtrem — tryb ten jest dostępny jedynie wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych
- Folder docelowy — folder docelowy służy do archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze z nazwą bazy danych OLTP. Poniżej tego folderu tworzony jest kolejny folder dla każdej jednostki biznesowej, w którym przechowywane są rzeczywiste pliki archiwum.
Wartością domyślną jest podfolder „usr/archive” w ścieżce katalogu plików serwera aplikacji systemu ERP. - Filtr eksportu — w przypadku trybu eksportu Eksportuj z filtrem w tym polu można określić filtr eksportu używany do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
- Ważne notatki — reorganizacja usuwa dane bezpowrotnie. Usuniętych danych nie można przywrócić. Przed przeprowadzeniem reorganizacji wymagana jest pełna kopia zapasowa danych (w tym całego Comarch ERP). Kopia zapasowa musi być dostępna przez cały czas.
Wszystkie przechowywane okresy przechowywania są przestrzegane.
Zreorganizowanych danych nie można ponownie zintegrować z bieżącym systemem z kopii zapasowej. Możliwe jest jedynie utworzenie kompletnej równoległej kopii systemu z kopii zapasowej. Zreorganizowanych lat obrotowych nie można już oceniać. - Organizacja — organizacja wywołująca jest określona w tym polu
- Okres obrachunkowy — w tym polu można wybrać zarchiwizowany i podlegający reorganizacji rok obrotowy, dla którego mają zostać zreorganizowane wszystkie dystrybucje nowych nabyć.
Podczas wywoływania aplikacji zawsze określany jest rok obrotowy, do którego dane mają zostać zreorganizowane. Jest to ostatni zarchiwizowany rok obrotowy, którego parametr Reorganizacja dystrybucji nowych nabyć ma status Reorganizowalny.
Obiekty biznesowe
Reorganizacja dotyczy następujących obiektów biznesowych:
- Dystrybucja nowych nabyć— com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.obj.AllocationAcquisition
- Podział pozycji nabycia — com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.obj.AllocationAcquisitionItem
- Komunikaty o błędach księgowania — com.sem.ext.app.fin.general.obj.PostingBatchErrorMessages
W poniższych obiektach biznesowych odniesienia do wszystkich zreorganizowanych (usuniętych) dystrybucji nowych przejęć zostały usunięte:
- Dokument środków trwałych — com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.obj.AssetVoucher
Konfiguracja
Dla aplikacji Reorganizacja dystrybucji nowych nabyć istotne są ustawienia pól w funkcji Środki trwałe w aplikacji Konfiguracja. W sekcji Okresy przechowywania definiowane są lata, w których dane procesu powinny pozostać w systemie po jego zakończeniu, zanim będzie można je zreorganizować.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Reorganizacja dystrybucji nowych nabyć ma następujące specjalne możliwości, które odnoszą się do działań aplikacji. Uprawnienia do tych funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.
- Możliwość reorganizacji danych księgowych środków trwałych — com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.Reorganisation.cap
Jeśli użytkownik ma taką możliwość, może wywołać aplikację działającą w tle, aby zreorganizować dystrybucję nowych nabyć.