Aplikacja Reorganizacja faktur sprzedaży służy do reorganizacji faktur sprzedaży. Dokument zawiera informacje dotyczące sposobu korzystania z aplikacji i jej ustawień.
Wnioski o reorganizację są wykonywane przez aplikację Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji zleceń reorganizacji.
Różne zlecenia reorganizacji są dodawane do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji w celu wykonania ich jeden po drugim za pomocą zlecenia reorganizacji. Aby reorganizacja faktycznie miała miejsce, często należy przestrzegać określonej kolejności na liście.
Definicje terminów
Aplikacja działająca w tle
Aplikacja działająca w tle to aplikacja, która jest wykonywana bez interakcji z użytkownikiem. W Comarch ERP Enterprise aplikacja działająca w tle może zostać otwarta przez zlecenie przetwarzania, przez wywołanie CORBA lub inną aplikację.
Reorganizacja
Reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga pomyślnego przejścia weryfikacji, które muszą zostać zakończone pomyślnie. Reorganizacja usuwa również wszelkie jednostki biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.
Aplikacja reorganizacji
Aplikacje reorganizacji są aplikacjami działającymi w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacje reorganizacji są używane do reorganizacji danych podstawowych zgodnie z określonymi kryteriami.
Zlecenie reorganizacji
Zlecenia reorganizacji to zlecenie przetwarzania w tle, które uruchamia jedną lub więcej aplikacji reorganizacji. Aplikacje reorganizacji są uruchamiane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności kolejności.
Opis aplikacji
Aplikacja do reorganizacji Reorganizacja faktur sprzedaży służy do reorganizacji faktur sprzedaży. Brane są pod uwagę faktury sprzedaży dla których wstawiono znacznik usuwania. To, czy dana faktura sprzedaży zostanie faktycznie zreorganizowana, zależy od następujących czynników:
Warunki wstępne
Warunkiem wstępnym reorganizacji faktury sprzedaży jest posiadanie przez nią znacznika usuwania. Tylko wtedy zostanie ona uwzględniona w reorganizacji. Muszą być również spełnione następujące wymagania:
- Faktura sprzedaży musi mieć status Nie anulowana lub Anulowana.
- Jeśli funkcja Rachunkowość jest aktywna dla firmy, której dotyczy faktura sprzedaży wybrano adapter księgowy, faktura sprzedaży musi mieć status Przekazana i Opłacona w całości.
- Jeśli funkcja Hurtownia danych i statystyki jest aktywna i zaznaczony jest parametr Utwórz statystyki OLTP, faktura sprzedaży musi mieć status Przekazana i Opłacona w całości i zostanie przekazana do statystyk
- Jeśli funkcja Business Intelligence jest aktywna, faktura sprzedaży musi zostać przeniesiona do Business Intelligence.
- Jeśli funkcja Intrastat jest aktywna dla firmy faktury sprzedaży propozycje deklaracji Intrastat muszą zostać obliczone dla faktury sprzedaży.
- Z tą fakturą sprzedaży nie mogą być powiązane żadne dokumenty odpowiadające następującym typom dokumentów:
- Korekty faktur
Efekty
Jeśli wymogi reorganizacji są spełnione, faktura sprzedaży jest reorganizowana. Następujące dane faktury sprzedaży podlegającej reorganizacji:
- Nagłówek faktury sprzedaży
- Wszystkie pozycje faktury sprzedaży
- Wszystkie jednostki biznesowe należące do faktury sprzedaży do obsługi rabatów nagłówka, pozycji i od wartości zamówienia
- Wszystkie jednostki biznesowe należące do faktury sprzedaży dotyczące informacji podatkowych
- Wszystkie jednostki biznesowe należące do faktury sprzedaży dotyczące informacji o przyporządkowaniu konta
- Wszystkie jednostki biznesowe należące do faktury sprzedaży do obsługi korekty faktury
- Wszystkie wpisy należące do faktury sprzedaży w jednostkach biznesowych dla uprawnień
Identyfikacja (rodzaj i numer) zreorganizowanej faktury sprzedaży jest zapisywany wraz z identyfikatorem GUID w jednostce biznesowej Dane reorganizacji dokumentu.
Parametry
Aplikacja reorganizacji ma następujące parametry:
- Maksymalny czas działania – maksymalny czas działania aplikacji reorganizacji to maksymalny okres czasu, po którym aplikacja reorganizacji zostanie zakończona. Wartość domyślna to dziesięć minut.
- Tryb eksportu – określa, czy i co jest eksportowane do archiwizacji, Można wybrać następujące tryby eksportu:
- Nie eksportuj
- Eksportuj wszystkie atrybuty
- Eksportuj z filtrem
Ten tryb jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych.
Tryb eksportu jest dostępny tylko jeśli aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych.
- Filtr eksportu – w przypadku trybu eksportu Eksportuj z filtrem w tym polu można określić filtr eksportu, który jest używany do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych.
Jednostki biznesowe, których dotyczy zmiana:
Zreorganizowane obiekty biznesowe:
- Nazwa: Faktura sprzedaży
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoice
- Nazwa: Pozycja faktury
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoiceDetail
- Nazwa: Informacje o rabacie dokumentu (sprzedaż)
com.cisag.app.sales.obj.SalesDocumentDiscount
- Nazwa: Dane faktury
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoiceOrderInfo
- Nazwa: Informacje o przyporzadkowaniu konta faktury sprzedaży
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoiceAccountingInfo
- Nazwa: Informacje o kosztach faktury sprzedaży
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoiceCostingInfo
- Nazwa: Informacje podatkowe
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoiceTaxInfo
- Nazwa: Zaliczki dla faktur sprzedaży
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoicePrepayment
- Nazwa: Dodatkowe informacje do korekty faktury
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoiceCorrectionData
- Nazwa: Uprawnienia organizacji dokumentu
com.cisag.app.multiorg.obj.DocumentOrganisationAuthorization
- Nazwa: Wielopoziomowa uprawnienia rodzaju dokumentu
com.cisag.app.multiorg.obj.DocumentTypeAuthorization
Nowe obiekty biznesowe:
- Nazwa: Dane reorganizacji dokumentu
com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganisationData
- Nazwa: Dane reorganizacji pozycji dokumentu
com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganisationData