Reorganizacja faktur zakupu

Przegląd tematu

Aplikacja reorganizacji Reorganizacja faktur zakupu służy do reorganizacji faktur zakupu. Poniżej znajdują się opisy sposobów korzystania z aplikacji do reorganizacji i jej parametrów. Użytkownik zostanie również poinformowany o skutkach reorganizacji.

Zlecenia reorganizacyjne są wykonywane przez aplikację Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia reorganizacji. Zawiera ona również procedurę uruchamiania wniosku o reorganizację.

Różne wnioski o reorganizację są dodawane do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji w celu wykonania ich jeden po drugim za pomocą zlecenia reorganizacji. Aby reorganizacja faktycznie miała miejsce należy przestrzegać określonej kolejności na liście. Sekwencję tę można znaleźć w dokumentacji Kolejność reorganizacji.

Definicje terminów

Aplikacja działająca w tle

Aplikacja działająca w tle to aplikacja, która jest wykonywana bez interakcji z użytkownikiem. W systemie Comarch ERP Enterprise aplikacja działająca w tle może zostać otwarta przez zadanie przetwarzania, przez wywołanie CORBA lub przez inną aplikację.

Reorganizacja

Reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga pomyślnego przejścia serii kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.

Aplikacja reorganizacji

Aplikacje reorganizacji są aplikacjami działającymi w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacje reorganizacji służą do reorganizacji danych podstawowych i transakcyjnych zgodnie z określonymi kryteriami.

Zlecenie reorganizacji

Zlecenie reorganizacji opisuje reorganizację obiektów biznesowych w określonej kolejności. W tym celu kilka aplikacji do reorganizacji jest wywoływanych jedna po drugiej w kolejności reorganizacji. Pozwala to na uwzględnienie zależności sekwencji.

Opis aplikacji

Dzięki aplikacji reorganizacyjnej Reorganizacja faktur zakupu możliwa jest reorganizacja faktur zakupu. Uwzględniane są faktury zakupu, do których przypisano wskaźnik usuwania. To, czy dana faktura jest faktycznie reorganizowana zależy od następujących warunków wstępnych.

Uwaga
Aplikacja reorganizacji jest wykonywana za pośrednictwem aplikacji Zlecenia reorganizacji. Więcej informacji na temat tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia organizacji.

Warunki wstępne

Warunkiem wstępnym reorganizacji faktury jest to, że ma ona ustawione wskaźnik usunięcia. Tylko wtedy będzie ono brane pod uwagę przy reorganizacji. Muszą być również spełnione następujące wymagania:

  • Faktura zakupu musi mieć status Zakończona lub Anulowana.
  • Jeśli funkcja Księgowość finansowa jest aktywna dla organizacji faktury zakupu oraz wskazano adapter księgowy, faktura zakupu musi zostać przeniesiona do księgowości finansowej.
  • Faktura zakupu została już uwzględniona przy obliczaniu propozycji deklaracji Intrastat.
  • Faktura zakupu została już przesłana do bazy danych OLAP.
  • Faktura zakupu została już udostępniona na potrzeby Business Inteligence.

Skutki reorganizacji

Jeśli wymagania dotyczące reorganizacji są spełnione, faktura jest reorganizowana. Następujące dane faktury podlegające reorganizacji są fizycznie usuwane:

  • Nagłówek faktury zakupu
  • Wszystkie pozycje faktury zakupu
  • Wszystkie dane rachunku kosztów powiązane z fakturą zakupu
  • Wszystkie koszty dodatkowe należące do faktury zakupu
  • Wszystkie przypisania faktury zakupu do listów przewozowych, należące do faktury zakupu
  • Wszystkie informacje podatkowe powiązane z fakturą zakupu
  • wszystkie wpisy w jednostkach biznesowych dla autoryzacji powiązanych z fakturą zakupu

Parametry

Aplikacja do reorganizacji składa się z następujących parametrów:

  • Maksymalny czas działania – maksymalny czas działania aplikacji reorganizacji to maksymalny okres czasu, po którym aplikacja reorganizacji zostanie zakończona. Wartość domyślna to trzydzieści minut.
  • Tryb eksportu – informuje o tym, czy i co jest eksportowane do archiwizacji. Ten tryb jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych. Dostępne są następujące ustawienia trybu eksportu:
    • Brak eksportu
    • Eksport wszystkich atrybutów
    • Filtr eksportu
  • Filtr eksportu – w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu można określić filtr eksportu w tym polu, który jest używany do archiwizacji zamówienia. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
  • Filtr eksportu zamówień – w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu można określić filtr eksportu, który jest używany do archiwizacji zamówień. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
  • Filtr eksportu potwierdzenia – w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu można określić filtr eksportu w tym polu, który jest używany do archiwizacji potwierdzeń zamówień Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.

Obiekty biznesowe, których dotyczy reorganizacja

Reorganizacja ma wpływ na następujące obiekty biznesowe:

Zreorganizowane obiekty biznesowe

  • Nazwa: Faktura zakupu

com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoice

  • Nazwa: Pozycje faktury zakupu

com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoiceDetail

  • Nazwa: Dane faktury kosztowej

com.cisag.app.purchasing.obj.InvoiceCostingData

  • Nazwa: Dane faktury zakupu

com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoiceOrderInfo

  • Nazwa: Koszty dodatkowe

com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoiceCostInfo

  • Nazwa: Przydziały przychodzących faktur i listów przewozowych

com.cisag.app.purchasing.obj.

SupplierInvoiceDeliverySlipAssignment

  • Nazwa: Informacje podatkowe

com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoiceTaxInfo

  • Nazwa: Wielopoziomowe autoryzacje typu dokumentu

com.cisag.app.multiorg.obj.DocumentTypeAuthorisation

  • Nazwa: Autoryzacja organizacji dokumentu

com.cisag.app.multiorg.obj.DocumentOrganisationAuthorization

Nowe jednostki biznesowe

  • Nazwa: Dane reorganizacji dokumentu

com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganisationData

  • Nazwa: Dane reorganizacji pozycji dokumentu

com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganisationData

Czy ten artykuł był pomocny?