Przegląd tematu
Aplikacja reorganizacji Reorganizacja zamówień zakupu i potwierdzeń zamówień służy do reorganizacji zamówień zakupu i potwierdzeń zamówień. Poniżej znajdują się opisy sposobów korzystania z aplikacji do reorganizacji i jej parametrów. Użytkownik zostanie również poinformowany o skutkach reorganizacji.
Zlecenia reorganizacyjne są wykonywane przez aplikację Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia reorganizacji. Zawiera ona również procedurę uruchamiania wniosku o reorganizację.
Różne wnioski o reorganizację są dodawane do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji w celu wykonania ich jeden po drugim za pomocą zlecenia reorganizacji. Aby reorganizacja faktycznie miała miejsce należy przestrzegać określonej kolejności na liście. Sekwencję tę można znaleźć w dokumentacji Kolejność reorganizacji.
Definicje terminów
Aplikacja działająca w tle
Aplikacja działająca w tle to aplikacja, która jest wykonywana bez interakcji z użytkownikiem. W systemie Comarch ERP Enterprise aplikacja działająca w tle może zostać otwarta przez zadanie przetwarzania, przez wywołanie CORBA lub przez inną aplikację.
Reorganizacja
Reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga pomyślnego przejścia serii kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.
Aplikacja reorganizacji
Aplikacje reorganizacji są aplikacjami działającymi w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacje reorganizacji służą do reorganizacji danych podstawowych i transakcyjnych zgodnie z określonymi kryteriami.
Zlecenie reorganizacji
Zlecenie reorganizacji opisuje reorganizację obiektów biznesowych w określonej kolejności. W tym celu kilka aplikacji do reorganizacji jest wywoływanych jedna po drugiej w kolejności reorganizacji. Pozwala to na uwzględnienie zależności sekwencji.
Opis aplikacji
Dzięki aplikacji reorganizacyjnej Reorganizacja zamówień zakupu i potwierdzeń zakupu możliwa jest reorganizacja zamówień zakupu i wszystkich powiązanych zamówień lub potwierdzeń zamówień. Uwzględniane są zamówienia, do których przypisano wskaźnik usuwania. To, czy dane zamówienie jest faktycznie reorganizowane zależy od następujących warunków wstępnych.
Warunki wstępne
Warunkiem wstępnym reorganizacji zamówienia jest to, że ma on ustawione wskaźnik usunięcia. Tylko wtedy będzie ono brane pod uwagę przy reorganizacji. Muszą być również spełnione następujące wymagania:
- Zamówienie musi mieć status Zakończone.
- Zamówienie nie może być używane jako szablon zamówienia u dostawcy.
- Propozycje deklaracji Intrastat zostały obliczone dla wszystkich istniejących faktur przychodzących dla tego zamówienia.
- Dla zamówienia nie mogą istnieć paragony towarów.
- Dla tego zamówienia nie mogą istnieć żadne faktury przychodzące, które mają status Zwolnione.
- Z tym zamówieniem nie mogą być powiązane żadne dokumenty, które odpowiadają następującym typom dokumentów: prowizja, zamówienie dostawy, potwierdzenie odbioru towaru.
Skutki reorganizacji
Jeśli wymagania dotyczące reorganizacji są spełnione, zamówienie jest reorganizowane. Następujące dane zamówienia podlegającego reorganizacji są fizycznie usuwane:
- Nagłówek zamówienia
- Wszystkie pozycje zamówienia
- Wszystkie obiekty biznesowe należące do zamówienia, przykładowo rabaty podstawowe, rabaty między pozycjami i rabaty od wartości zamówienia
- Wszystkie obiekty biznesowe należące do zamówienia do obsługi ilości MRP
- Wszystkie zamówienia zakupu utworzone dla zamówienia zakupu
- Wszystkie pozycje zamówienia zakupu utworzone dla zamówienia zakupu
- Wszystkie potwierdzenia wprowadzone dla zamówienia zakupu
- Wszystkie pozycje potwierdzeń wprowadzone dla zamówienia zakupu
- Wszystkie wpisy należące do zamówienia w jednostkach biznesowych dla upoważnień
Faktury wychodzące powiązane ze zreorganizowanym zamówieniem są oflagowane. Oznacza to, że te dokumenty są świadome tego specjalnego statusu brakującego zamówienia.
Parametry
Aplikacja do reorganizacji składa się z następujących parametrów:
- Maksymalny czas działania – maksymalny czas działania aplikacji reorganizacji to maksymalny okres czasu, po którym aplikacja reorganizacji zostanie zakończona. Wartość domyślna to trzydzieści minut.
- Tryb eksportu – informuje o tym, czy i co jest eksportowane do archiwizacji. Ten tryb jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych. Dostępne są następujące ustawienia trybu eksportu:
- Brak eksportu
- Eksport wszystkich atrybutów
- Filtr eksportu
- Filtr eksportu – w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu można określić filtr eksportu w tym polu, który jest używany do archiwizacji zamówienia. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
- Filtr eksportu zamówień – w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu można określić filtr eksportu, który jest używany do archiwizacji zamówień. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
- Filtr eksportu potwierdzenia – w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu można określić filtr eksportu w tym polu, który jest używany do archiwizacji potwierdzeń zamówień Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
Obiekty biznesowe, których dotyczy reorganizacja
Reorganizacja ma wpływ na następujące obiekty biznesowe:
Zreorganizowane obiekty biznesowe
- Nazwa: Zamówienia zakupu
com.cisag.app.purchasing.obj.PurchaseOrder
- Nazwa: Pozycje zamówienia zakupu
com.cisag.app.purchasing.obj.PurchaseOrderDetail
- Nazwa: Pozycja zamówienia – podział danych kosztowych
com.cisag.app.purchasing.obj.PurchaseDetailCostingData
- Nazwa: Zamówienia zakupu
com.cisag.app.purchasing.obj.PurchaseOrderCorrespondence
- Nazwa: Pozycje zamówienia
com.cisag.app.purchasing.obj.PurchaseOrderCorrespondenceDetail
- Nazwa: Potwierdzenie zamówienia
com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierConfirmation
- Nazwa: Pozycje potwierdzenia zamówienia
com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierConfirmationDetail
- Nazwa: Informacje o rabacie zamówienia
com.cisag.app.purchasing.obj.PurchaseDocumentDiscount
- Nazwa: Ilości rabatu dla zamówienia
com.cisag.app.general.obj.OrderDetailRelease
- Nazwa: Uprawnienia organizacji dokumentu
com.cisag.app.multiorg.obj.DocumentOrganisationAuthorization
- Nazwa: Zmiana dostępności
com.cisag.app.inventory.obj.AvailabilityDetail
- Nazwa: Rezerwacja
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.FixedReservation
- Nazwa: Zapotrzebowanie
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOrigin
- Nazwa: pozycja zapotrzebowania
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOriginDetail
- Nazwa: Zasięg zapotrzebowania
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverage
- Nazwa: Element pokrycia zapotrzebowania
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverageDetail
Zaktualizowane obiekty biznesowe
- Nazwa: Faktury sprzedaży
com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoice
- Nazwa: Faktury zakupu
com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoice
Nowe obiekty biznesowe
- Nazwa: Dane reorganizacji dokumentu
com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganisationData
- Nazwa: Dane reorganizacji pozycji dokumentu
com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganisationData