Aplikacja reorganizacyjna Reorganizacja zleceń dystrybucji służy do reorganizacji zleceń dystrybucji. Poniżej znajdują się między innymi opisy sposobu korzystania z aplikacji do reorganizacji i jej parametrów. Informuje także o skutkach reorganizacji.
Wnioski o reorganizację są wykonywane za pomocą aplikacji Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji zleceń reorganizacji. Zawiera ona również procedurę uruchamiania wniosku o reorganizację.
Różne wnioski o reorganizację są dodawane do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji w celu wykonania ich jeden po drugim za pomocą zlecenia reorganizacji. Aby reorganizacja faktycznie miała miejsce, często należy przestrzegać określonej kolejności na liście. Jest to jedyny sposób na rozwiązanie przypadków użycia. Kolejność tę można znaleźć w dokumentacji kolejności reorganizacji.
Definicje terminów
Aplikacja działająca w tle – aplikacja działająca w tle to aplikacja, która jest wykonywana bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać otwarta przez zadanie przetwarzania, przez wywołanie CORBA lub przez inną aplikację.
Reorganizacja – reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.
Aplikacje reorganizacji – aplikacje działające w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacje reorganizacji służą do reorganizacji danych podstawowych i danych transakcji zgodnie z określonymi kryteriami.
Zlecenie reorganizacji – zlecenie przetwarzania, które wywołuje tylko jedną lub więcej aplikacji reorganizacji. Aplikacje reorganizacji są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności kolejności.
Opis
Aplikacja reorganizacji Reorganizacja zleceń dystrybucyjnych służy do reorganizacji zleceń dystrybucji. Wykorzystywane są zlecenia dystrybucji oznaczone znacznikiem usuwania. To, czy dane zlecenie dystrybucji zostanie faktycznie zreorganizowane, zależy od następujących warunków wstępnych.
Wymagania wstępne
Warunkiem wstępnym reorganizacji zlecenia dystrybucji jest posiadanie znacznika usuwania. Tylko wtedy będzie ono brane pod uwagę przy reorganizacji. Muszą być również spełnione następujące wymagania.
- Zlecenie dystrybucji musi mieć status Zakończone.
- Dla zlecenia dystrybucji nie mogą istnieć żadne alokacje zasobów.
- Propozycje deklaracji Intrastat zostały obliczone dla wszystkich istniejących faktur sprzedaży dla tego zlecenia dystrybucji.
- Propozycje deklaracji Intrastat zostały obliczone dla wszystkich istniejących faktur zakupu dla tego zlecenia dystrybucji.
- Żadne dokumenty odpowiadające następującym typom dokumentów nie mogą być powiązane z tym zleceniem dystrybucji:
- Faktura proforma
- Kompletacja
- Zlecenie dostawy
- Przyjęcie towaru
- Korekta faktury
Efekty
Jeśli wymagania dotyczące reorganizacji są spełnione, zlecenie dystrybucyjne jest reorganizowane. Następujące dane zlecenia dystrybucji, które ma zostać zreorganizowane, są fizycznie usuwane:
- Nagłówek zlecenia dystrybucji
- Wszystkie pozycje zlecenia dystrybucji
- Wszystkie obiekty biznesowe należące do zlecenia dystrybucji do obsługi rabatów podstawowych, rabatów między pozycjami i rabatów od wartości zamówienia.
- Wszystkie obiekty biznesowe należące do zlecenia dystrybucji do obsługi kosztów transportu
- Wszystkie obiekty biznesowe należące do zlecenia dystrybucji do obsługi wartości pozycji
- Wszystkie obiekty biznesowe należące do zlecenia dystrybucji do obsługi ilości zadysponowanej
Faktury zakupu i sprzedaży powiązane ze zreorganizowanym zleceniem dystrybucji są oznaczane. Dzięki temu dokumenty te są świadome specjalnego statusu brakującego zlecenia dystrybucji.
Identyfikacja (typ i numer) zreorganizowanego zlecenia dystrybucji jest zapisywana wraz z identyfikatorem GUID w jednostce biznesowej Dane reorganizacji dokumentu.
Parametry
- Maksymalny czas działania – przedział czasu, po którym aplikacja reorganizacji zostanie najpóźniej zakończona. Wartość domyślna to dziesięć minut.
- Tryb eksportu – to, czy i co jest eksportowane do archiwizacji, można ustawić za pomocą trybu eksportu. Można wybrać następujące tryby eksportu:
- Nie eksportuj
- Eksportuj wszystkie atrybuty
- Eksportuj z filtrem
Ten tryb jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych.
Tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych.
- Folder docelowy – służy do archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze z nazwą bazy danych OLTP. Poniżej tego folderu tworzony jest kolejny folder dla każdej jednostki biznesowej, w którym przechowywane są rzeczywiste pliki archiwum. Wartością domyślną jest podfolder usr/archive w ścieżce serwera plików serwera aplikacji systemu ERP.
- Filtr eksportu – przypadku trybu eksportu Eksportuj z filtrem w tym polu można określić filtr eksportu, który będzie używany do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksportuj dane.
To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest również możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
Jednostki biznesowe, których dotyczy reorganizacja
Reorganizacja dotyczy następujących obiektów biznesowych:
Zreorganizowane obiekty biznesowe
- Nazwa: Zlecenia dystrybucji
com.cisag.app.multiorg.obj.DistributionOrder
- Nazwa: Pozycje zlecenia dystrybucji
com.cisag.app.multiorg.obj.DistributionOrderDetail
- Nazwa: Informacje o zniżkach na dokumenty (dystrybucja)
com.cisag.app.sales.obj.SalesDocumentDiscount
- Nazwa: Koszty transportu dokumentów
com.cisag.app.sales.obj.DocumentFreightCost
- Nazwa: Rabat na wartość pozycji zamówienia dystrybucji
com.cisag.app.multiorg.obj.DistributionOrderDetailValueDiscount
- Nazwa: Ilości dyspozycji zamówienia
com.cisag.app.general.obj.OrderDetailRelease
- Nazwa: Zmiana dostępności
com.cisag.app.inventory.obj.AvailabilityDetail
- Nazwa: Rezerwacja
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.FixedReservation
- Nazwa: Popyt
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOrigin
- Nazwa: Pozycja wymagań
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOriginDetail
- Nazwa: Realizacja popytu
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverage
- Nazwa: Pozycja pokrycia wymagań
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverageDetail
Aktualizacja Business Objects
- Nazwa: Faktury sprzedaży
cisag.app.sales.obj.CustomerInvoice - Nazwa: Faktury zakupu
cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoice
Nowe obiekty biznesowe
- Nazwa: Dane reorganizacji dokumentu
com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganisationData
- Nazwa: Dane reorganizacji pozycji dokumentu
com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganisationData