Replikacja danych podstawowych

Przegląd tematu

Replikacja danych podstawowych to funkcja umożliwiająca międzyorganizacyjne utrzymywanie danych podstawowych. W oparciu o definicję organizacji utrzymującej, w której dane podstawowe są rejestrowane i zmieniane, identyczne lub zmodyfikowane dane mogą być przesyłane do jednej lub więcej organizacji zależnych za pomocą tych samych kluczy.

Przeprowadzenie replikacji opiera się na ustanowieniu relacji replikacji i skonfigurowanych z nich danych replikacji.

Niniejszy dokument opisuje aplikację Replikacja danych podstawowych. Instrukcje dotyczące korzystania z aplikacji, np. jak zarejestrować nową konfigurację, można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Replikacja danych podstawowych.

Opis aplikacji

W aplikacji Replikacja danych podstawowych definiuje się relacje replikacji między organizacjami utrzymującymi i zależnymi. W tym miejscu użytkownik określa, które obiekty danych (np. konta księgi głównej) powinny zostać przeniesione do organizacji zależnej. Użytkownik określa również zachowanie replikacji dla obiektów danych i określa, czy replikowane rekordy danych mogą być usuwane w organizacji zależnej.

Wybierając obiekt danych, można dostosować domyślne zachowanie atrybutu dla każdego pola danych. Zachowanie atrybutu pozwala kontrolować zmienność pól danych w organizacjach zależnych. Pola danych, które powinny być zawsze przenoszone, są chronione podczas utrzymywania danych podstawowych w organizacjach zależnych i nie mogą być zmieniane.

Dzięki akcji związanej z aplikacją Procesy wymiany danych zawartość danych obiektów danych jest przenoszona z organizacji utrzymującej do organizacji zależnych. W wyświetlonym oknie dialogowym można określić, które organizacje utrzymujące, które organizacje zależne i które obiekty danych należy wziąć pod uwagę. Ta akcja służy również do aktualizacji bazy danych, na przykład po zmianie zachowania atrybutu jednego lub więcej pól danych.

W zależności od rozmiaru obiektów danych i liczby zależnych organizacji, replikacja danych głównych może zająć dużo czasu i stanowić duże obciążenie dla systemu. Może to mieć negatywny wpływ na wydajność dostępu, zwłaszcza w przypadku przetwarzania okien dialogowych. Aby temu przeciwdziałać, można przeprowadzić replikację niektórych danych głównych z opóźnieniem czasowym (jako przetwarzanie nocne). W tym przypadku replikowane są tylko obiekty danych, które są wyraźnie aktywowane do replikacji z opóźnieniem czasowym.

Aplikacja Replikacja danych podstawowych składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku dostępne są pola do wprowadzania kryteriów wyszukiwania, które służą do ograniczania wyświetlanych danych. System określa wszystkie istniejące wpisy, które odpowiadają wprowadzonym cechom wyszukiwania i wyświetla je.

  • Organizacja — w tym miejscu można wprowadzić jedną bądź więcej organizacji obsługujących, jako kryterium wyszukiwania
  • Organizacja zależna — w tym miejscu można wprowadzić jedną bądź więcej organizacji zależnych, jako kryterium wyszukiwania
  • Obiekt danych — można wybrać jeden bądź kilka obiektów danych, które posłużą jako kryterium wyszukiwania
  • Rodzaj replikacji — w tym miejscu można wybrać żądane dane w zależności od rodzaju replikacji.
    Możliwe do wyboru są następujące ustawienia:

    • (wszystkie)
    • Zawsze przejęcie — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu lub klucze powiązanych rekordów danych są zawsze replikowane, nawet jeśli powoduje to utworzenie nieprawidłowego obiektu danych z powodu brakujących odniesień. Nieprawidłowo zreplikowane dane podstawowe muszą zostać skorygowane ręcznie przez użytkownika za pomocą odpowiedniej aplikacji danych podstawowych. Aplikacja „Cockpit: Nieprawidłowe dane replikacji” jest również dostępna jako narzędzie do tego celu.
    • Zawsze przyjmuj podczas ponownego tworzenia — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu lub klucze przypisanych rekordów danych są zawsze replikowane, gdy obiekt danych jest tworzony w organizacji zależnej. Z drugiej strony, w przypadku replikacji do istniejącego obiektu danych, zawartość atrybutu danych jest nadpisywana tylko wtedy, gdy oryginalna zawartość atrybutu w obiekcie danych organizacji zależnej nie została zmieniona, a nadpisanie nie tworzy błędu odniesienia.
  • Usuwanie dozwolone — za pomocą tego pola wyszukiwania można kontrolować, czy na przykład do wyświetlenia powinny zostać wybrane tylko te relacje replikacji, które pozwalają na usunięcie replikowanych danych w organizacji zależnej.
    Prawidłowe wartości to:

    • Tak — do wyświetlenia powinny być wybrane tylko te relacje replikacji, które zezwalają na usuwanie
    • Nie — tylko relacje replikacji, które nie zezwalają na usuwanie, powinny być wybrane do wyświetlenia
    • (ignoruj) — wszystkie relacje replikacji powinny być brane pod uwagę przy wyświetlaniu
  • Liczba szczególnych przypadków — w razie potrzeby należy wprowadzić w tym polu jedną lub więcej wartości dla liczby przypadków specjalnych jako cechy wyszukiwania. Wybór >0 spowoduje wyświetlenie wszystkich obiektów danych, dla których zdefiniowano atrybuty o różnym zachowaniu.
  • Aktywowano przesunięcie czasowe — za pomocą tego pola wyszukiwania można kontrolować, czy na przykład do wyświetlenia powinny zostać wybrane tylko te relacje replikacji, które są aktywowane w przypadku wykonania replikacji z opóźnieniem czasowym.
    Możliwe wartości to

    • Tak — tylko relacje replikacji z włączoną replikacją odroczoną powinny być wybrane do wyświetlenia
    • Nie — tylko relacje replikacji, które nie mają włączonej zaplanowanej replikacji powinny być wybrane do wyświetlenia
    • (ignoruj) — wszystkie relacje replikacji powinny być brane pod uwagę przy wyświetlaniu, niezależnie od ustawienia w polu Przesunięcie czasowe

Obszar roboczy

Obszar roboczy aplikacji składa się z zakładki Konfiguracja obiektu danych oraz zakładki Konfiguracja atrybutów szczególnych przypadków.

Zakładka Konfiguracja obiektu danych

Tabela przedstawia wszystkie konfiguracje obiektów danych, które pasują do charakterystyki wyboru zapytania. Oprócz organizacji utrzymującej i zależnej wyświetlane są również obiekty danych, których atrybuty mają być replikowane z organizacji utrzymującej.

Ponadto wyświetlany jest typ replikacji, który określa zachowanie atrybutu dla wszystkich atrybutów obiektu danych. Jeśli dla atrybutów obiektu danych ustawiono inne zachowanie atrybutu, jest to wskazywane przez liczbę przypadków specjalnych.

Można utworzyć nową konfigurację obiektu danych do replikacji za pomocą przycisku [Nowy] na standardowym pasku narzędzi. Pola tabeli są dostępne do wprowadzenia w oknie dialogowym.

Pola w szczegółach:

  • Organizacja — w tym miejscu można wprowadzić jedną bądź więcej organizacji obsługujących, jako kryterium wyszukiwania
  • Organizacja zależna — w tym miejscu można wprowadzić jedną bądź więcej organizacji zależnych, jako kryterium wyszukiwania
  • Obiekt danych — można wybrać jeden bądź kilka obiektów danych, które posłużą jako kryterium wyszukiwania
  • Rodzaj replikacji — w tym miejscu można wybrać żądane dane w zależności od rodzaju replikacji.
    Możliwe do wyboru są następujące ustawienia:

    • (wszystkie)
    • Zawsze przejęcie — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu lub klucze powiązanych rekordów danych są zawsze replikowane, nawet jeśli powoduje to utworzenie nieprawidłowego obiektu danych z powodu brakujących odniesień. Nieprawidłowo zreplikowane dane podstawowe muszą zostać skorygowane ręcznie przez użytkownika za pomocą odpowiedniej aplikacji danych podstawowych. Aplikacja „Cockpit: Nieprawidłowe dane replikacji” jest również dostępna jako narzędzie do tego celu.
    • Zawsze przyjmuj podczas ponownego tworzenia — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu lub klucze przypisanych rekordów danych są zawsze replikowane, gdy obiekt danych jest tworzony w organizacji zależnej. Z drugiej strony, w przypadku replikacji do istniejącego obiektu danych, zawartość atrybutu danych jest nadpisywana tylko wtedy, gdy oryginalna zawartość atrybutu w obiekcie danych organizacji zależnej nie została zmieniona, a nadpisanie nie tworzy błędu odniesienia.
  • Usuwanie dozwolone — za pomocą tego pola wyszukiwania można kontrolować, czy na przykład do wyświetlenia powinny zostać wybrane tylko te relacje replikacji, które pozwalają na usunięcie replikowanych danych w organizacji zależnej.
    Prawidłowe wartości to:

    • Tak — do wyświetlenia powinny być wybrane tylko te relacje replikacji, które zezwalają na usuwanie
    • Nie — tylko relacje replikacji, które nie zezwalają na usuwanie, powinny być wybrane do wyświetlenia
    • (ignoruj) — wszystkie relacje replikacji powinny być brane pod uwagę przy wyświetlaniu
  • Liczba szczególnych przypadków — w razie potrzeby należy wprowadzić w tym polu jedną lub więcej wartości dla liczby przypadków specjalnych jako cechy wyszukiwania. Wybór >0 spowoduje wyświetlenie wszystkich obiektów danych, dla których zdefiniowano atrybuty o różnym zachowaniu.
  • Aktywowano przesunięcie czasowe — za pomocą tego pola wyszukiwania można kontrolować, czy na przykład do wyświetlenia powinny zostać wybrane tylko te relacje replikacji, które są aktywowane w przypadku wykonania replikacji z opóźnieniem czasowym.
    Możliwe wartości to

    • Tak — tylko relacje replikacji z włączoną replikacją odroczoną powinny być wybrane do wyświetlenia
    • Nie — tylko relacje replikacji, które nie mają włączonej zaplanowanej replikacji powinny być wybrane do wyświetlenia
    • (ignoruj) — wszystkie relacje replikacji powinny być brane pod uwagę przy wyświetlaniu, niezależnie od ustawienia w polu Przesunięcie czasowe

Po rozwinięciu przycisku [Nowy] można użyć akcji [Duplikuj], aby skopiować konfigurację organizacji zależnej do innej organizacji zależnej. Oznacza to, że tabela Konfiguracja obiektu danych została ograniczona do danych organizacji zależnej, która ma zostać powielona.

Organizacja utrzymująca i zależna, których konfiguracje obiektów danych mają zostać zduplikowane, są wyświetlane w celu uzyskania informacji w wyświetlanym oknie dialogowym.
Ponadto wymagane są informacje w następujących polach:

  • Organizacja — to pole jest domyślnie ustawione na organizację główną, z której dane są replikowane do organizacji zależnej, która ma zostać zduplikowana
  • Organizacja zależna — w tym miejscu należy wprowadzić jedną lub więcej organizacji zależnych, do których ma być dedykowana konfiguracja obiektu danych. Można użyć pomocy wyszukiwania wartości, aby wyświetlić i wybrać wszystkie odpowiednie organizacje.
  • Obiekt danych — w tym miejscu wybiera się obiekty danych, które mają zostać zduplikowane. Wszystkie obiekty danych organizacji zależnej, które mają zostać zduplikowane, są dostępne do wyboru.

Po potwierdzeniu informacji przyciskiem [OK] wszystkie dane konfiguracyjne istniejącej organizacji zależnej zostaną przyjęte. Obejmuje to zarówno wybór obiektów danych, jak i konfigurację zachowania poszczególnych atrybutów obiektu danych.

Podczas transferu sprawdzane jest, czy zależna organizacja na ten moment zawiera jeden lub więcej wybranych obiektów danych. Istniejące już konfiguracje obiektów danych nie są nadpisywane.

Zakładka Konfiguracja atrybutów szczególnych przypadków

Atrybuty wcześniej wybranego obiektu danych, dla którego ustawiono inne zachowanie atrybutu, są wyświetlane w tabeli na tej karcie.

W tym miejscu można dostosować zachowanie poszczególnych atrybutów i dodać atrybut lub usunąć go z tabeli za pomocą akcji na pasku narzędzi.

Jeśli atrybut zostanie usunięty z tabeli, jego zachowanie zostanie zresetowane do ustawionego typu replikacji obiektu danych.

Przycisk [Nowy] otwiera okno dialogowe, w którym można ustawić inne zachowanie dla atrybutu. Dostępne są następujące pola:

  • Jednostka biznesowa — w tym miejscu należy wybrać jednostkę biznesową, dla której atrybutu należy ustawić inne zachowanie
  • Atrybut — w tym miejscu należy wybrać atrybut, dla którego mają zostać ustawione inne cechy
  • Nazwa pola
  • Zachowanie atrybutów — zachowanie atrybutu pozwala kontrolować możliwość zmiany pól danych w organizacjach zależnych. Pola danych, które powinny być zawsze przenoszone, są chronione podczas konserwacji danych podstawowych w organizacjach zależnych i nie mogą być zmieniane. W tym miejscu definiuje się zachowanie atrybutu dla replikacji z organizacji utrzymującej do organizacji zależnej.
    Możliwe są następujące ustawienia:

    • Zawsze przejmuj — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu (zawartość pola) lub – Z atrybutem # – rekordy przypisanych obiektów danych są zawsze replikowane, nawet jeśli zostanie wygenerowany nieprawidłowy obiekt danych z powodu brakujących odniesień. Nieprawidłowo zreplikowane obiekty danych muszą zostać skorygowane ręcznie przez użytkownika za pomocą odpowiedniej aplikacji danych podstawowych. Aplikacja Lista: Dane replikacji jest również dostępna jako narzędzie do tego celu.
    • Zawsze przejmuj przy tworzeniu — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu (zawartość pola) lub – Z atrybutem # – rekordy przypisanych obiektów danych są zawsze replikowane, gdy w organizacji zależnej tworzony jest nowy obiekt danych. Jeśli obiekt jest replikowany do istniejącego, zawartość atrybutu danych jest nadpisywana tylko wtedy, gdy oryginalna zawartość atrybutu w obiekcie danych organizacji zależnej nie została zmieniona, a nadpisanie nie spowodowało błędu odniesienia. Jeśli zachowanie odnosi się do replikacji Z atrybutem # dla przypisanych obiektów danych, zmiany są zwykle uwzględniane tylko dla rekordów z tymi samymi kluczami w organizacji utrzymującej i zależnej. Oznacza to, że przypisane rekordy danych nie są ani usuwane, ani nowo tworzone w organizacji zależnej.
    • Przejmuj jeśli jest to możliwe — ten wybór ma zastosowanie tylko do atrybutów klucza obcego związanych z organizacją. Oznacza to, że wartość klucza obcego, np. klasyfikacja, jest replikowana tylko wtedy, gdy klucz ten jest również utworzony w organizacji zależnej. W przeciwnym razie oryginalna wartość atrybutu zostanie zachowana w obiekcie danych organizacji zależnej. W przypadku replikacji do istniejącego obiektu danych klucz jest nadpisywany tylko wtedy, gdy oryginalny klucz w obiekcie danych organizacji zależnej nie został zmieniony.
    • Przejmuj tylko przy tworzeniu — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu (zawartość pola) lub – Z atrybutem # – rekordy przypisanych obiektów danych sąreplikowane tylko wtedy, gdy w organizacji zależnej tworzony jest nowy obiekt danych. Jeśli natomiast obiekt danych jest replikowany do już istniejącego, zawartość atrybutu danych nie jest już nadpisywana lub przypisane obiekty danych nie są już przenoszone, jeśli obiekt bazowy został już prawidłowo zapisany w organizacji zależnej.
    • Nie przejmuj — ten wybór oznacza, że wartość atrybutu lub powiązane rekordy nie będą replikowane, ponieważ mają być utrzymywane indywidualnie w organizacji zależnej. W tym przypadku atrybut jest ustawiany na wartość domyślną, gdy obiekt danych jest tworzony w organizacji zależnej.
Przykład
Dla obiektu danych Konto księgi głównej atrybut „OI Management” jest ustawiony na wartość domyślną Nieaktywne, jeśli nie ma być dziedziczony.

Jednak opcja ta nie zawsze jest użyteczna, ponieważ istnieją atrybuty lub powiązane zestawy danych, które mogą nie zostać zainicjowane lub mogą zostać pominięte.

Przykład
Oznaczenie jest polem obowiązkowym w prawie wszystkich obiektach danych. Utworzenie nowego obiektu bez opisu jest zazwyczaj niemożliwe.

Działanie związane z aplikacją

Poniższa akcja jest dostępna w aplikacji Replikacja danych podstawowych:

  • [Wykonaj replikację]
Wykonaj replikację

Ta akcja służy do replikacji danych podstawowych. Transfer danych jest kontrolowany przez ustawienia w zachowaniu atrybutu obiektu danych i wszelkie odbiegające definicje dla poszczególnych atrybutów. Aby zapobiec ponownemu nadpisaniu poszczególnych atrybutów w organizacjach zależnych, procedura powtarzanej replikacji jest następująca:

  • Nadpisywane są tylko te pola danych, które powinny być zawsze akceptowane.
  • Nadpisywane są tylko pola danych, które mają zostać przeniesione i których zawartość jest identyczna przed replikacją w organizacji utrzymującej i zależnej.

Po wywołaniu tej akcji za pomocą ikony klapsa filmowego, otwiera się okno dialogowe aplikacji działającej w tle Aktualizuj konfigurację i wykonaj replikację. Oprócz ustawień przedstawionych w celach informacyjnych uwzględniane są następujące informacje:

  • Organizacja — w tym miejscu należy wprowadzić identyfikator organizacji lub wzorzec wyszukiwania, jeśli ma zostać ograniczony wybór organizacji dla tej akcji. Aby wyświetlić i wybrać wszystkie odpowiednie organizacje, można użyć pomocy uzupełniania wartości.
  • Organizacja zależna — w tym miejscu należy wprowadzić identyfikator organizacji zależnej lub wzorzec wyszukiwania, jeśli chcesz ograniczyć wybór organizacji zależnych dla tej akcji. Aby wyświetlić i wybrać wszystkie odpowiednie organizacje, można skorzystać z pomocy uzupełniania wartości.
  • Obiekt danych — jeżeli czynność ma zostać wykonana tylko dla niektórych obiektów, w  tym miejscu należy wybrać odpowiednie obiekty danych. Można wybrać dowolną kombinację wyświetlonych danych.
  • Tylko replikacje przesunięte w czasie — w przypadku aktywacji tego pola replikacja nie jest wykonywana bezpośrednio, ale z opóźnieniem (jak w przypadku przetwarzania nocnego). Ponadto aktywacja tego pola dodatkowo ogranicza replikację.
    Uwzględniane są wtedy tylko obiekty danych, które zostały aktywowane do replikacji opóźnionej.
Uwaga
Jeśli pole Tylko replikacje przesunięte w czasie nie jest aktywne, wszystkie atrybuty wybranych obiektów danych są replikowane bezpośrednio. Pole Przesunięcie czasowe nie ma wtedy żadnego znaczenia.

Konfiguracja

W aplikacji Konfiguracja funkcja Replikacja danych podstawowych musi być aktywowana w funkcji Comarch Financials Enterprise dla każdej uczestniczącej organizacji.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Konfiguracja replikacji — com.sem.ext.app.fin.general.obj.ReplicationConfiguration — wykorzystywana jest przez aplikację Replikacja danych podstawowych między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta nie jest przypisana do żadnej grupy jednostek biznesowych.

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Replikacja danych podstawowych nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Replikacja danych podstawowych będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Księgowość finansowa

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Replikacja danych podstawowych nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Replikacja danych podstawowych nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?