Rodzaje działania

CRM (Customer Relationship Management) czyli zarządzanie relacjami z klientem oznacza holistyczne podejście do zarządzania firmą, które koncentruje się na klientach i utrzymuje ich w centrum uwagi. Ważnym zadaniem firmy jest profesjonalne zarządzanie relacjami z klientami.

W systemie Comarch ERP Enterprise termin zarządzanie relacjami z klientem obejmuje również partnerów. Partner może przyjąć kilka ról w systemie jednocześnie. Na przykład partner może być jednocześnie klientem i dostawcą. Dlatego właśnie mówimy o zarządzaniu relacjami w systemie, a informacje dotyczące klientów, opisane poniżej mają również zastosowanie do innych ról partnerów.

Moduł Zarządzanie relacjami obejmuje takie funkcje, jak planowanie, ocena i śledzenie projektów sprzedażowych, takich jak perspektywy sprzedaży i kampanie. Skuteczna sprzedaż opiera się na znajomości klienta i innych osób zaangażowanych w projekt sprzedaży oraz ich wpływu na decyzję o zakupie. Zarządzanie relacjami umożliwia zatem rejestrowanie adresatów, przypisywanie kontaktów i podkreślanie wzajemnych powiązań między zaangażowanymi osobami za pośrednictwem powiązań partnerów.

Niniejszy dokument opisuje strukturę wyświetlania rodzajów aktywności w systemie oraz strukturę aplikacji Rodzaje działania. W artykule znajdują się informacje, jaką rolę odgrywają rodzaje działań dla perspektyw sprzedaży i kampanii.

Instrukcje dotyczące pracy z rodzajami działań, takie jak sposób wprowadzania lub przetwarzania rodzajów aktywności, można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Rodzaje działań.

Definicje terminów

  • Rodzaje działania — są używane tylko w ramach modułu Zarządzanie relacjami. Są one przypisywane do wszystkich działań, które są tworzone i wykorzystywane w ramach perspektyw sprzedaży lub kampanii. Podczas zapisywania działania związanego z zarządzaniem relacjami generowane jest jednocześnie działanie przepływu pracy. System wykorzystuje to do automatycznego generowania jednego lub więcej zadań przepływu pracy. Rodzaje działań klasyfikują i kontrolują różne aktywności w zarządzaniu relacjami. Zawierają one również ustawienia wymagane do generowania zadań Workflow. Działania i zadania są częścią przepływu pracy w systemie.

Działania i aplikacje w zarządzaniu relacjami

Aplikacje Kampanie i Perspektywy sprzedaży  służą do tworzenia i edytowania projektów sprzedaży.

Po zapisaniu każde zarządzanie relacjami jednocześnie staje się działaniem przepływu pracy. System automatycznie generuje jedno lub więcej zadań przepływu pracy z działań przepływu pracy. Każde działanie jest przypisane do wewnętrznego pracownika jako edytora, który musi je wykonać. Dla użytkownika przypisanego do tego pracownika w danych podstawowych system automatycznie generuje zadanie przepływu pracy.

Interakcje między kampaniami sprzedaży, szansami i działaniami

Zarejestrowane typy działań są warunkiem wstępnym możliwości tworzenia działań zarządzania relacjami dla perspektyw sprzedaży i kampanii. Każde działanie związane z zarządzaniem relacjami jest przypisane do rodzaju działania. Te rodzaje aktywności zawierają ustawienia wymagane do generowania działań i zadań Workflow.

Przegląd interakcji w zarządzaniu relacjami

Działania w perspektywach sprzedaży i kampaniach są specjalnie zaplanowane z datami rozpoczęcia i zakończenia oraz posiadają statusy. Działania związane z zarządzaniem relacjami i wynikające z nich zadania można znaleźć i rozważyć w odpowiednich widokach w aplikacjach typu lista w module Zarządzanie relacjami. Tutaj można również zmienić ich status.

Opis aplikacji

Aplikacja Rodzaje działania służy do tworzenia i zarządzania wszystkimi typami aktywności wykorzystywanymi w perspektywach sprzedaży i kampaniach. Aplikacja Rodzaje działania zbudowana jest z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Dane wprowadzone w polach nagłówka jednoznacznie identyfikują rodzaj działania. W nagłówku można tworzyć nowe lub wyszukiwać istniejące rodzaje działań.

Szczegółowy opis pól:

  • Rodzaj — w tym polu należy wprowadzić identyfikator rodzaju działania. Identyfikator może składać się z maksymalnie pięciu cyfr, liter lub kombinacji cyfr i liter. Użytkownik może wybrać dowolny typ.
  • Opis — służy jako dodatkowa cecha identyfikacyjna rodzaju działania. Należy wprowadzić w tym polu dowolny tekst, który ułatwi wyszukiwanie rodzaju działania.
  • Kategoria — służy do klasyfikowania działań, które są tworzone na podstawie danego rodzaju działania. Należy wybrać jeden z następujących rodzajów aktywności:
    • Termin
    • Zadanie
    • Telefon

Wybrany rodzaj nie ma wpływu na późniejsze procesy  w Zarządzaniu relacjami. Wybrany rodzaj jest wyświetlany dla zadań przepływu pracy, które zostały wygenerowane dla działania zarządzania relacjami.

  • Inicjatywa — w tym polu można określić czy jest to działanie zainicjowane wewnętrznie czy zewnętrznie. Należy wybrać jedną z następujących opcji:
    • Zewnętrzna
    • Wewnętrzna (domyślnie)
  • Priorytet – w tym polu można nadać danemu działaniu priorytet, który służy jako kryterium sortowania w systemie. Priorytet może być również używany jako kryterium wyboru. Należy wybrać priorytet od 1 do 9, gdzie 1 oznacza najwyższy priorytet.
  • Potwierdzenie realizacji — przetwarzanie działania i jego potwierdzenie może odbywać się na różne sposoby. W tym polu do wyboru są następujące opcje:
    • Otwórz — zadanie jest zakończone w momencie otwarcia
    • Wykonaj – pracownik musi otworzyć swoje zadanie i wyraźnie je potwierdzić. Zadanie zostanie wykonane dopiero po potwierdzeniu.
    • Wykonaj za pomocą paska narzędzi przepływu pracy
  • Klasyfikacja 1 – w tym polu można przypisać działanie do jednej z klasyfikacji zdefiniowanych w aplikacji Klasyfikacje
  • Klasyfikacja 2 — w tym polu można przypisać działanie do jednej z klasyfikacji zdefiniowanych w aplikacji Klasyfikacje
  • Klasyfikacja 3 — w tym polu można przypisać działanie do jednej z klasyfikacji zdefiniowanych w aplikacji Klasyfikacje
  • Klasyfikacja 4 — w tym polu można przypisać działanie do jednej z klasyfikacji zdefiniowanych w aplikacji Klasyfikacje
  • Klasyfikacja 5 — w tym polu można przypisać działanie do jednej z klasyfikacji zdefiniowanych w aplikacji Klasyfikacje

Obszar roboczy

W obszarze roboczym można rejestrować i edytować możliwe wyniki działań danego rodzaju oraz określać, czy działanie zakończyło się sukcesem.

Jeśli wykonywane są zadania, dla których zarejestrowano wyniki dla danego rodzaju działania, wynik musi zostać zarejestrowany podczas wykonywania zadania. Należy użyć przycisków strzałek znajdujących się na pasku narzędzi tabeli, aby zmienić kolejność wyników wyświetlanych w tabeli. Aby dodać wynik dla danego rodzaju działania należy wybrać przycisk akcji [Dodaj], znajdujący się na standardowym pasku narzędzi tabeli.

Szczegółowy opis kolumn:

  • Opis – w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa wyniku.
  • Skutecznie – w tej kolumnie określone jest czy wynik został uznany za pomyślny
  • Wartość domyślna – w tej kolumnie można określić czy wynik jest uznany jako wartość domyślna podczas wykonywania działania. Jako wartość domyślną można oznaczyć maksymalnie jeden wynik.

Konfiguracja

Funkcję Zarządzanie relacjami można włączyć lub wyłączyć w aplikacji Konfiguracja. Funkcja działań dla perspektyw sprzedaży lub kampanii może być zawsze używana, nawet jeśli przepływ pracy nie jest aktywowany w aplikacji Konfiguracja. Jednak system nie generuje wówczas żadnych funkcjonujących zadań przepływu pracy z działań w Zarządzaniu relacjami.

Inne ustawienia w aplikacji Konfiguracja nie mają wpływu na aplikację Rodzaje działania

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa com.cisag.app.crm.obj.ActivityType

wykorzystywana jest przez aplikację Rodzaje działania między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych com.cisag.app.crm.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Rodzaje działania nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Dla aplikacji Rodzaje działania nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Rodzaje działania nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rodzaje działania nie jest udostępniana partnerom biznesowym

Czy ten artykuł był pomocny?