Rodzaje projektów

Rodzaje projektów służą do identyfikacji projektów. Zawierają one również domyślne wartości i ustawienia dla projektów tego rodzaju.

Niniejsza dokumentacja opisuje sposób mapowania typów projektów w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie.

Definicje terminów

Rodzaje projektów

Rodzaje projektów służą do identyfikacji projektów i definiowania typu projektu. Zawierają ustawienia i wartości domyślne dla projektów, np. status otwarcia i kolejne rodzaje dokumentów.

Opis aplikacji

Aplikacja Rodzaje projektów, pozwala utworzyć lub edytować rodzaje projektów.

Aplikacja Rodzaje projektów nie jest podzielona na nagłówek i obszar roboczy. Ma tylko jeden obszar roboczy z polami identyfikacji.

Pola identyfikacji

Wartość w polu Rodzaj jednoznacznie identyfikuje typ projektu. Wprowadzany jest również opis rodzaju projektu. W pozostałych polach  wprowadzane są dane, które powinny mieć zastosowanie do wszystkich projektów korzystających z tego rodzaju.

Pola:

  • Rodzaj – pole zawiera identyfikator typu projektu. Identyfikacja typu projektu jest unikalna w bazie danych OLTP. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Identyfikator można edytować tylko do momentu zapisania go po raz pierwszy.
  • Oznaczenie – dodatkowa cecha identyfikacyjna. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Należy wprowadzić znaczące i, jeśli to możliwe, jednoznaczne oznaczenie, aby ułatwić wyszukiwanie.
  • Schemat numeracji – należy wprowadzić istniejący schemat numeracji o typie Projekty, którego system używa do automatycznego generowania numerów dla nowych projektów według określonego wzorca.
  • Status otwarcia – określa status nowo utworzonych projektów tego rodzaju. Dostępne są następujące opcje:
    • W toku
    • Zwolniony
  • Typ – w tym polu należy wybrać, czy projekty tego typu są szablonami projektów, czy rzeczywistymi projektami. Ustawienie to można zmienić w sekcji
Wskazówka
Nie można zmienić statusu szablonów projektów. Szablony projektów zachowują status ustawiony jako status otwarcia.
  • Ręczne ustawienie jednostki kosztowej – za pomocą tej funkcji można określić, czy obiekt kosztów musi zostać wprowadzony ręcznie, czy jest generowany automatycznie dla projektów tego rodzaju.

Jeśli obiekt kosztów jest tworzony automatycznie, jego identyfikacja jest generowana na podstawie identyfikacji i schematu numeracji typu projektu. Nazwa rodzaju projektu jest używana jako nazwa obiektu kosztów. Nie można zmienić automatycznie wygenerowanych obiektów kosztów w projektach.

  • Typ rozliczenia – umożliwia wprowadzenie typu rozliczenia, za pomocą którego ma być rozliczany zużyty materiał i poświęcony czas. Dostępne typy rozliczeń są wcześniej zdefiniowane w aplikacji Indywidualny typ rozliczenia.
  • Zezwalaj na rejestrowanie czasu dla projektów w realizacji – ustawienie tej funkcji jest używane jako wartość domyślna dla projektów tego rodzaju. Jeśli funkcja jest aktywna dla projektu, elementy rejestracji czasu odnoszące się do tego projektu i jego etapów mogą być również rejestrowane, jeśli mają status W realizacji. W przeciwnym razie projekt musi mieć status Zwolniony.

Sekcja Rodzaje następnych dokumentów

  • Rodzaj zapytania ofertowego sprzedaży – pozwala wprowadzić rodzaj zapytania ofertowego sprzedaży, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania tego rodzaju dokumentów z etapów projektu.
  • Rodzaj oferty sprzedaży – pozwala wprowadzić rodzaj oferty sprzedaży, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania ofert sprzedaży z etapów projektu.
  • Rodzaj zamówienia sprzedaży – pozwala wprowadzić rodzaj zamówienia sprzedaży, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania zamówień sprzedaży z etapów projektu.
  • Rodzaj zlecenia dystrybucyjnego – pozwala wprowadzić rodzaj zlecenia dystrybucyjnego, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania zleceń dystrybucyjnych z etapów projektu.
  • Rodzaj zapytania ofertowego zakupu – pozwala wprowadzić rodzaj zapytania ofertowego zakupu, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania tego rodzaju dokumentów z etapów projektu.
  • Rodzaj oferty zakupu – pozwala wprowadzić rodzaj oferty zakupu, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania ofert zakupu z etapów projektu.
  • Rodzaj zamówienia zakupu – pozwala wprowadzić rodzaj zamówienia zakupu, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania zamówień zakupu z etapów projektu.
  • Rodzaj zlecenia produkcyjnego – pozwala wprowadzić rodzaj zlecenia produkcyjnego, który będzie używany jako wartość domyślna podczas generowania zleceń produkcyjnych z etapów projektu.
  • Rodzaj powiązania dokumentu – pozwala wprowadzić rodzaj łącza dokumentu, który będzie używany dla notatek wprowadzanych dla projektów i działań projektowych.

Konfiguracja

Aplikacja Rodzaje projektów nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa com.sem.ext.app.project.obj.ProjectType wykorzystywana jest przez aplikację Rodzaje projektów między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje znajdują się w artykule Uprawnienia.

Specjalne możliwości

Dla aplikacji Rodzaje projektów nie ma dostępnych możliwości specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Rodzaje projektów będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Aplikacja Rodzaje projektów zawiera tabelę Uprawnienia. Aby dana osoba mogła korzystać z rodzaju projektu, musi być przypisana do co najmniej jednej organizacji w głównych danych partnera, które są wymienione w tabeli Uprawnienia.

Wskazówka
Tabela jest widoczna tylko wtedy, gdy użytkownikowi przypisano funkcję Pokaż uprawnienia dla powiązanej jednostki biznesowej za pośrednictwem roli autoryzacji. Aby móc edytować autoryzacje związane z treścią, użytkownik musi mieć również możliwość Zmień autoryzacje.

Ponadto należy do niego przypisać ogólne możliwości otwierania odpowiedniej aplikacji oraz otwierania i edytowania odpowiedniego podmiotu gospodarczego.

Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w artykule Uprawnienia do treści.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Rodzaje projektów nie istnieją specjalne funkcje.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rodzaje projektów w ramach obszaru Projekty nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?