Rodzaje zleceń kontroli

Aplikacja Rodzaje zleceń kontroli umożliwia zdefiniowanie rodzaju zlecenia kontroli, na podstawie którego tworzone są dokumenty zleceń kontroli. Aplikacja zawiera szereg ustawień, które można skonfigurować jako domyślne dla odpowiedniego rodzaju zlecenia kontroli. Każdy utworzony rodzaj zlecenia kontroli widoczny jest dla wszystkich organizacji. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dany rodzaj będzie miał określoną organizację w zakładce Uprawnienia.

Aplikacja składa się z:

  • Nagłówka– umożliwia zdefiniowanie podstawowych danych dotyczących rodzaju zlecenia kontroli.
  • Obszaru roboczego – składa się z zakładki Dokumenty, umożliwiających zdefiniowanie konkretnych informacji dotyczących dokumentów związanych z kontrolą jakości.
  • Tabeli uprawnień – umożliwia zdefiniowanie uprawnień organizacji do danego rodzaju zlecenia produkcyjnego.
Budowa aplikacji Rodzaje zleceń kontroli

Nagłówek

Nagłówek aplikacji Rodzaje zleceń kontroli umożliwia zdefiniowanie podstawowych danych dla zlecenia kontroli. 

Nagłówek aplikacji Rodzaje zleceń kontroli

Nagłówek zawiera następujące przyciski akcji:

  • [Nowy] -> [Nowy] – umożliwia dodanie nowego rodzaju zleceń kontroli
  • [Nowy] -> [Duplikuj] – umożliwia zduplikowanie rodzaju zleceń kontroli. Przycisk uaktywni się w momencie otwarcia jednego z istniejących rodzajów zleceń kontroli.
  • [Zapisz] – weryfikuje wprowadzone parametry pod kątem poprawności danych (tak jak przycisk [Weryfikuj]) i, jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, zapisuje zmiany w aplikacji. W przypadku, gdy dane są niepoprawne, pola zostają oznaczone czerwonymi znacznikami, a rodzaj zlecenia kontroli nie zostaje zapisany.
  • [Usuń] – umożliwia usunięcie rodzaju zlecenia kontroli
  • [Wstaw znacznik usuwania] – pozwala wstawić znacznik usuwania dla rodzaju zlecenia kontroli. W przypadku usuwania z użyciem znacznika, usunięcie zostanie wykonane z poziomu aplikacji działającej w tle Reorganizacja danych podstawowych w zarządzaniu jakością.
Uwaga
W przypadku wykonania akcji [Wstaw znacznik usuwania], system sprawdza czy dany rodzaj zlecenia kontroli jest używany w którymś z przyjęć towarów. Jeśli tak, znacznik usuwania nie może być wstawiony. Pojawi się komunikat informujący o użyciu danego rodzaju zlecenia kontroli.
  • [Usuń znacznik usuwania] – usuwa wstawiony znacznik usuwania z rodzaju zlecenia kontroli
  • [Weryfikuj] – pozwala sprawdzić poprawność danych wprowadzonych parametrów oraz sprawdzić, czy wszystkie pola obowiązkowe zostały uzupełnione. W przypadku, gdy brakuje danych lub wprowadzone dane są niepoprawne, pole zostanie zaznaczone czerwoną ramką.
  • [Aktualizuj] – przywraca aplikację do poprzednio zapisanej wersji
  • [Dodaj dokument] – wyświetla nowe okno dialogowe, które umożliwia stworzenie dokumentu lub notatki dla rodzaju zleceń kontroli. Okno dialogowe posiada następujące pola:
    • Wystąpienie jednostki biznesowej– nazwa i/lub numer artykułu, wypełnione automatycznie, nie podlega edycji.
    • Rodzaj dokumentu(pole obowiązkowe) – z rozwijanej listy należy wybrać rodzaj dokumentu.
  • [Wybierz i organizuj widok] – z listy rozwijanej można wybrać dodatkowe widoki (jeśli dostępne)
  • [Wyświetl/Ukryj nagłówek] – pozwala ukryć lub wyświetlić nagłówek

Nagłówek składa się z następujących pól oraz parametrów:

  • Rodzaj – pole zawiera nazwę rodzaju zlecenia kontroli. Może się ona składać z maksymalnie 3 znaków (cyfr, liter lub kombinacji cyfr i liter). Identyfikacja rodzaju zlecenia kontroli musi być niepowtarzalna.
  • Oznaczenie – opis rodzaju zlecenia kontroli. Oznaczenie pełni funkcję dodatkowej cechy identyfikacyjnej. Może składać się z dowolnie wybieranego tekstu. Należy wprowadzić opisową nazwę, która jest możliwie jasna, aby ułatwić jej wyszukiwanie.
  • Schemat numeracji zleceń kontroli – schemat numeracji, według którego w sposób automatyczny generowane są kolejne numery zleceń kontroli należących do danego rodzaju zleceń kontroli. Schematy numeracji można definiować w aplikacji Schematy numeracji. Lista dostępnych do wyboru schematów numeracji znajduje się pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Rodzaj Planu Kontroli – pole zawiera rodzaj planu kontroli, który można zdefiniować w aplikacji Rodzaje Planów kontroli. Zdefiniowany w tym polu Rodzaj planu kontroli zostanie automatycznie przypisany do danego zlecenia kontroli, z możliwością zmiany na zleceniu kontroli. Lista istniejących rodzajów planu kontroli znajduje się pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Priorytet zlecenia – pole umożliwia zdefiniowanie priorytetu zlecenia. Należy wprowadzić dowolną liczbę całkowitą z zakresu od 0 do 32767. Priorytet pozwala na sortowanie zleceń kontroli w aplikacji Lista: Zlecenia kontroli.
  • Obsługujący – osoba odpowiedzialna za obsługę danego rodzaju zlecenia kontroli. Pole musi być uzupełnione nazwą użytkownika systemu. Pracownik musi być przypisany do danej organizacji.
  • Zastosuj jednostkę kosztową w jakości – definiuje wymóg stosowania jednostki kosztowej przez zlecenie kontroli, pole wielokrotnego wyboru:
    • Tak – dla danego rodzaju zlecenia kontroli zostanie zastosowana jednostka kosztowa,
    • Nie – dla danego rodzaju zlecenia kontroli nie zostanie zastosowana jednostka kosztowa.
  • Jednostka kosztowa w jakości – jednostka kosztów dla zlecenia kontroli. Pole jest dostępne tylko wtedy, gdy w polu Zastosuj jednostkę kosztową w jakości wybrano opcję TAK. W przeciwnym razie pole jest nieaktywne a jednostka kosztowa nie jest przypisana do danego rodzaju zlecenia kontroli.
  • Zastosuj centrum kosztowe w jakości – definiuje wymóg stosowania centrum kosztowego przez dane zlecenie kontroli. pole wielokrotnego wyboru:
    • Tak – dla danego rodzaju zlecenia kontroli zostanie zastosowane centrum kosztowe,
    • Nie – dla danego rodzaju zlecenia kontroli nie zostanie zastosowane centrum kosztowe.
  • Centrum kosztowe w jakości – centrum kosztów dla zlecenia kontroli. Pole jest aktywne tylko wtedy, gdy w polu Zastosuj centrum kosztowe w jakości wybrano opcję Tak.

Obszar roboczy

Obszar roboczy składa się z zakładki Dokumenty, umożliwiającej zdefiniowanie konkretnych informacji dotyczących dokumentów związanych z kontrolą jakości oraz z tabeli uprawnień.

Obszar roboczy aplikacji Rodzaje zleceń kontroli

Zakładka dokumenty

Umożliwia zdefiniowanie konkretnych informacji dotyczących dokumentów związanych z kontrolą jakości. Składa się z czterech rodzajów dokumentów, dla których przy pomocy listy rozwijanej można określić ich specyfikę.

Zakładka Dokumenty aplikacji Rodzaje zleceń kontroli
  • Lista kontrolna z wynikami – dkument zawierający całkowity plan kontroli wraz z wynikami kontroli jakości. W polu należy wybrać jedną z następujących opcji:
    • Zgodnie z ustawieniami w konfiguracji – ustawienia pobierane z aplikacji Konfiguracja
    • Brak planu kontroli z wynikami – brak listy kontrolnej
    • Lista parametrów – lista parametrów na jednym dokumencie
    • Specyfikacja parametrów – każdy parametr znajduje się w osobnym dokumencie
  • Lista kontrolna –dokument zawierający plan inspekcji z pustymi polami, dający możliwość wpisania w nie wyników kontroli jakości. W polu należy wybrać jedną z następujących opcji:
    • Zgodnie z ustawieniami w konfiguracji – ustawienia pobierane z aplikacji Konfiguracja
    • Brak planu kontroli z wynikami – brak listy kontrolnej
    • Lista parametrów – lista parametrów na jednym dokumencie
    • Specyfikacja parametrów – każdy parametr znajduje się w osobnym dokumencie
  • Certyfikat jakości –dokument potwierdzający przeprowadzoną kontrolę jakości danego artykułu wraz w jej wynikami, do wyboru:
    • Zgodnie z ustawieniami konfiguracji – ustawienia pobierane z aplikacji Konfiguracja
    • Brak certyfikatu jakości
    • Drukuj certyfikat jakości
  • Etykiety próbek – w tym polu użytkownik może wybrać, czy dla danego rodzaju zlecenia kontroli ma być możliwość drukowania etykiet próbek. Pole jest w postaci listy rozwijanej, z następującymi opcjami do wyboru:
    • Zgodnie z ustawieniami konfiguracji – ustawienia pobierane z aplikacji Konfiguracja,
    • Brak etykiet próbek
    • Drukuj etykiety próbek

Tabela uprawnień

Tabela uprawnień w aplikacji Rodzaje zleceń kontroli umożliwia nadanie organizacjom uprawnień umożlwiających korzystanie z danego rodzaju zlecenia.

Tabela uprawnień aplikacji Rodzaje zleceń kontroli

Dane organizacji oraz poziom uprawnień są dodawane w tabeli składającej się z następujących przycisków oraz kolumn:

  • [Dodaj] – umożliwia dodanie uprawnień w tabeli – dodaje wiersz
  • [Wyszukaj i dodaj organizację] – otwiera okno dialogowe umożliwiające wyszukanie oraz dodanie jednej lub wielu organizacji do tabeli
  • [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] – umożliwia dodanie lub usunięcie znacznika usuwania przy wierszu w tabeli. Pozycja usunie się po zapisaniu rodzaju zlecenia kontroli.
  • Podmiot – umożliwia zdefiniowanie organizacji, dla której nadawane są uprawnienia
  • Uprawnienie organizacji – umożliwia wybór uprawnień dla definiowanej organizacji. Do wyboru są:
    • Odczyt – definiowana organizacja może tylko odczytać dany rodzaj zlecenia kontroli.
    • Obsługa – definiowana organizacja może wykorzystywać dany rodzaj zlecenia kontroli.
  • Uprawnienie innych organizacji – umożliwia zdefiniowanie uprawnień dla pozostałych organizacji. Do wyboru są:
    • Odczyt – pozostałe organizacje mogą tylko odczytać dany rodzaj zlecenia kontroli
    • Obsługa – pozostałe organizacje mogą wykorzystywać dany rodzaj zlecenia kontroli

Konfiguracja

Aplikacja Rodzaje zleceń kontroli może być używana tylko wtedy, gdy w aplikacji Konfiguracja funkcja Kontrola jakości dla organizacji jest oznaczona jako Aktywna.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Rodzaje zleceń kontroli com.sem.ext.app.qm.order.obj.InspectionOrderType wykorzystywana jest przez aplikację Rodzaje zleceń kontroli między innymi w celu:

  • Tworzenie zleceń kontroli
  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych com.sem.ext.app.qm.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Rodzaje zleceń kontroli nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Dla aplikacji Rodzaje zleceń kontroli nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Rodzaje zleceń kontroli nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rodzaje zleceń kontroli nie jest udostępniana partnerom biznesowym

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?