Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów

Aby możliwa była analiza danych transakcji w obszarze Controlling, konieczne jest wcześniejsze dodanie danych uzupełniających, takich jak centrum kosztów, jednostki kosztowe itp. Podczas przygotowywania danych transakcji pole pliku interfejsu do wprowadzania odpowiednich informacji określane jest na podstawie przypisania dodatkowych danych do wymiaru.

Przyporządkowanie to definiowane jest w aplikacji Przyporządkowania wymiarów. W przypadku faktur zakupu i sprzedaży – oprócz standardowych wymiarów – możliwe jest zdefiniowanie informacji specyficznych dla klienta. Dane te określane są w aplikacji Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów.

Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów wymaga każdorazowo wkładu programistycznego ze strony partnera lub partnera w ramach odpowiedniego projektu.

Opis aplikacji

Istniejąca aplikacja Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów kontroluje transfer danych z systemu ERP (Sprzedaż, Zakup) do obszaru Controllingu. Określa ona dodatkowe informacje, które mogą być przesyłane do controllingu. Controlling w tym celu 20 wymiarów. Aby aktywować przygotowanie i przesyłanie danych, należy określić, które opcjonalne wymiary otrzymają odpowiednie dane. Wyświetlane są tylko opcjonalne wymiary dla wybranej firmy.

Utrzymanie odbywa się za pośrednictwem pola widoku na standardowym pasku przycisków. Można tam wybrać obszary sprzedaży i zakupów. Następnie dane źródłowe określone w polu Pochodzenie mogą być używane jako wymiary opcjonalne.

Podczas przygotowywania danych transakcji pole pliku interfejsu do wprowadzania odpowiednich informacji jest określane zgodnie z przypisaniem wymiaru. Dostępnych jest 20 opcjonalnych wymiarów do przesyłania danych w ramach obszaru Controlling. Przyporządkowania wymiarów można zdefiniować dla następujących obszarów.

  • Sprzedaż
  • Zakup

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są wyświetlane w nagłówku (panelu zapytań). Szczegółowy opis pól nagłówka:

  • Dokument źródłowy — w tym polu należy wprowadzić dokument źródłowy jako kryterium wyszukiwania. W widoku Sprzedaż dostępny jest dokument źródłowy Faktura sprzedaży. W widoku Zakupy dostępny jest dokument źródłowy Faktura zakupu.
  • Typ wymiaru — planowanie jest przeprowadzane dla wybranego typu wymiaru

Obszar roboczy

Obszar roboczy zawiera tabelę, w której wyświetlane są zdefiniowane przypisania wymiarów dla poszczególnych widoków (Sprzedaż, Zakupy, Produkcja, Logistyka magazynowa).

Wszystkie ważne kolumny tabeli tego widoku zostały opisane poniżej.

  • Dokument źródłowy — to pole wyświetla dokument źródłowy bieżącego widoku. Pole nie może zostać zmienione. W widoku Sprzedaż dostępny jest dokument źródłowy Faktura sprzedaży. W widoku Zakupy dostępny jest dokument źródłowy Faktura zakupu.
  • Typy wymiaru — planowanie odbywa się dla wybranego typu wymiaru.
    • (wszystkie)
    • Wymiar 1

do

    • Wymiar 20
  • Moment całkowitego importu — moment całkowitego importu

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów dostępna jest następująca akcja oparta na aplikacji:

Akcja [Generuj wymiary]

Za pomocą roli akcji można zainicjować transfer danych podstawowych ERP do Rachunkowości, określając typ wymiaru. Uwzględniane są tylko te typy wymiarów, które są odpowiednio oznaczone.

Dla każdego przetwarzanego typu wymiaru ustawiany jest data przetwarzania.

Kontrole i obliczenia

Podczas przenoszenia do obszaru Controlling sprawdzane jest, czy element wymiaru już istnieje. Jeśli nie, jest on tworzony od nowa. W przeciwnym razie sprawdzane jest, czy element jest identyczny z już przeniesionym obiektem źródłowym, a następnie zmieniany, jeśli ma to zastosowanie. W przeciwnym razie jest on umieszczany w pliku błędu. Inne kontrole:

  • Wyświetlane są tylko typy wymiarów dla wybranej firmy
  • Typy wymiarów można przypisywać w różnych kuponach źródłowych tylko do tych samych źródeł (np. wymiar 01 tylko do centrów kosztów, wymiar 05 tylko do gruntów itp.) W przeciwnym razie pojawi się ostrzeżenie.

Konfiguracja

Aplikacja Rozszerzenia przyporządkowania wymiarów nie wymaga żadnych specjalnych ustawień w Konfiguracja.

Jednostka biznesowa

Jednostka biznesowa Rozszerzenie przyporządkowania wymiaru –com.sem.ext.app.finadapt.ui.DimensionAssignmentMaintenance  — wykorzystywana jest przez aplikację Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów m. in. w celu:
  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta należy do grupy jednostek biznesowych – com.sem.ext.app.finadapt.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Aplikacja Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów nie posiada żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rozszerzenie przyporządkowania wymiarów nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?