Rozszerzenie: Zamówienia sprzedaży/Comarch Financials Enterprise

Zamówienia sprzedaży są wprowadzane w zarządzaniu zapasami Comarch ERP Enterprise (CEE) lub tworzone z ofert sprzedaży. W przypadku korzystania z Comarch Financials Enterprise, w aplikacji Zamówienia sprzedaży dostępne jest dodatkowe pole dla referencji mandatu, w zależności od metody płatności. Niniejszy dokument opisuje tylko rozszerzenia dla Comarch Financials Enterprise na zakładce Odbiorca faktury i odpowiednie akcje oparte na aplikacji.

Definicje terminów

SEPA

SEPA (Single Euro Payments Area) oznacza ogólnoeuropejski, ujednolicony obszar płatności dla transakcji w euro. W ramach tego obszaru płatności klienci nie powinni dostrzegać żadnych różnic między płatnościami krajowymi i transgranicznymi.

Mandat

Upoważnienie jest zgodą lub poleceniem płatnika, instruującym bank płatnika, na wniosek wierzyciela, do przekazania określonej kwoty w określonym momencie (zatwierdzenie polecenia zapłaty). Zasadniczo istnieją polecenia zapłaty między przedsiębiorstwami i podstawowe polecenia zapłaty, podlegające różnym zasadom. W przypadku obu opcji, upoważnienia mogą być określone jako pojedyncze lub stałe. Pojedyncze upoważnienia mają zastosowanie na przykład do specjalnego procesu. Upoważnienia muszą być dostępne w formie papierowej.

Opis aplikacji

W celu przesłania danych księgowych do obszaru Księgowości Finansowej można określić metodę płatności i numer referencyjny upoważnienia dla procedury polecenia zapłaty SEPA już w zamówieniu sprzedaży.  Określona forma płatności musi należeć do kategorii Polecenie zapłaty SEPA. Jeśli zlecenie sprzedaży jest tworzone z oferty sprzedaży, aktualnie obowiązujące upoważnienie zostanie przejęte w zamówieniu, jeśli typ płatności jest odpowiedni. 

Inaczej niż w ERP, metoda płatności w Księgowości Finansowej jest określana nie poprzez metodę płatności, ale poprzez kod płatności. Dlatego należy utworzyć powiązanie między metodą płatności Polecenie zapłaty SEPA używaną w Comarch ERP Enterprise a kodem płatności używanym w Comarch Financials Enterprise z kategorii Polecenie zapłaty SEPA.  W tym celu wykorzystywana jest aplikacja Przyporządkowanie kodów płatności.

Nagłówek

Nagłówek zamówienia sprzedaży zawiera odpowiednie pola służące do unikalnej identyfikacji zamówienia sprzedaży. Nagłówek zlecenia sprzedaży zawiera ogólnie obowiązujące pola dla zamówienia sprzedaży w różnych zakładkach. Niniejszy dokument opisuje tylko rozszerzenie dla Comarch Financials Enterprise na zakładce Odbiorca faktury.

Zakładka Odbiorca faktury

Na tej zakładce określane są dodatkowe informacje dotyczące zlecenia sprzedaży.

Szczegółowy opis pól:

  • Forma płatności – jeśli polecenie zapłaty ma zostać wykonane za pomocą procedury polecenia zapłaty SEPA, w tym polu należy wprowadzić prawidłową metodę płatności z kategorii Polecenie zapłaty SEPA.
  • Odniesienie do mandatu – jeśli wprowadzono typ płatności o kategorii Polecenie zapłaty SEPA dostępne jest pole Odniesienie do mandatu. Pole jest wstępnie wypełnione upoważnieniem oznaczonym jako preferowane dla partnera płatności lub odbiorcy faktury i może zostać nadpisane..

Działania związane z aplikacją

W tej aplikacji dostępne są różne akcje do dalszego przetwarzania zamówień sprzedaży. Niniejszy dokument opisuje tylko rozszerzenie dla Comarch Financials Enterprise w następujących akcjach opartych na aplikacji:

  1. Generowanie i wysyłanie faktur
  2. Generowanie i wysyłanie faktur wraz z księgowaniem stanów magazynowych
  3. Generowanie i wysyłanie zleceń dostawy z odniesieniem do zamówienia
  4. Generowanie zleceń dostawy z numerem referencyjnym zamówienia i wyjściowymi dowodami dostawy

Generowanie i wysyłanie faktur

Dla zamówienia sprzedaży można wygenerować nową jednostkę biznesową Faktura sprzedaży za pomocą akcji [Generuj i drukuj fakturę]. Upoważnienie do polecenia zapłaty SEPA jest przenoszone z zamówienia sprzedaży. Zamówienia sprzedaży z różnymi upoważnieniami do polecenia zapłaty prowadzą do oddzielnych faktur zbiorczych.

Wskazówka
Można przeglądać i dalej przetwarzać wszystkie faktury sprzedaży za pomocą aplikacji Zapytanie o faktury sprzedaży. W tym miejscu wyświetlany jest zastosowany numer referencyjny upoważnienia z zamówienia sprzedaży.

Generowanie i wysyłanie faktur z transakcją magazynową

Działanie to jest przeznaczone do przetwarzania sprzedaży z bezpośrednim fakturowaniem i bez dostawy lub kompletacji. W związku z tym obejmuje niezbędne księgowania zapasów do zarządzania zapasami. Dzięki tej akcji upoważnienie do polecenia zapłaty SEPA jest przenoszone do księgowości finansowej podczas przesyłania faktury z zamówienia sprzedaży.

Wskazówka
Można przeglądać i dalej przetwarzać wszystkie faktury klientów za pomocą aplikacji Zapytanie o faktury sprzedaży. Tutaj wyświetlany jest zastosowany numer referencyjny upoważnienia z zamówienia sprzedaży.

Generowanie i drukowanie zleceń dostawy z numerem referencyjnym zamówienia / Generowanie zleceń dostawy z numerem referencyjnym zamówienia i drukowanie dowodów dostawy

Podczas generowania zleceń dostawy tylko te zamówienia sprzedaży mogą korzystać z tego samego upoważnienia do polecenia zapłaty SEPA, które są podsumowane w zbiorczej dostawie.

 

Czy ten artykuł był pomocny?