Przegląd tematu
Artykułami można zarządzać za pomocą specyfikacji. Artykuł lub określona ilość artykułu może być jednoznacznie zidentyfikowana za pomocą specyfikacji. System obsługuje następujące cechy:
- Partia
- Partia z datą przydatności
- Numer serii z ewidencją stanów magazynowych
- Numer serii bez ewidencji stanów magazynowych
Niniejszy dokument opisuje sposób mapowania specyfikacji w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie. Użytkownik może się również dowiedzieć, w jaki sposób specyfikacja odnosi się do innych aplikacji i jednostek biznesowych oraz w jaki sposób jest zintegrowana z procesami biznesowymi. Instrukcje, dotyczące obsługi specyfikacji, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Specyfikacje.
Definicje terminów
- Specyfikacja — identyfikuje konkretny artykuł. Przykładowo, oprócz numeru artykułu, telewizor posiada również specyfikację Numer serii, dzięki czemu jest on unikalny. Specyfikacja obsługuje partię z datą przydatności, partię i numery serii.
- Partia z datą przydatności — jest to możliwy typ specyfikacji artykułu. Zarządzanie poprzez partię z datą przydatności oznacza, że częściowy zapas artykułu można zidentyfikować za pomocą numeru owej partii. Termin przydatności jest zawsze przypisany do partii z datą przydatności. Stan magazynowy zapasów jest ewidencjonowany na poziomie artykułu i partii z datą przydatności.
- Partie — jest to możliwy typ specyfikacji artykułu. Specyfikacja partii oznacza, że częściowy zapas artykułu można zidentyfikować za pomocą numeru partii. Stan magazynowy zapasów jest ewidencjonowany na poziomie artykułu i partii.
- Termin przydatności — wskazuje czas, do którego gwarantowana jest użyteczność partii z datą przydatności. Po upływie terminu przydatności, owa partia nie jest już brana pod uwagę przy wydaniach z magazynu. Termin przydatności musi być określony dla partii z datą przydatności.
- Status kontroli jakości (status QA) — status kontroli jakości można zdefiniować dla poziomu magazynu i strefy magazynowej, a równolegle także dla poziomu specyfikacji. Zapasy mogą być analizowane i wykorzystywane zgodnie ze statusem kontroli jakości. Jeśli status kontroli jakości na poziomie magazynu i status QA na poziomie specyfikacji pokrywają się, w każdym przypadku obowiązuje mniej korzystny status QA.
- Numery serii — jest to możliwy typ specyfikacji artykułu. Zarządzanie poprzez numer serii oznacza, że każdej jednostce artykułu przypisany jest numer serii w całym systemie, który jednoznacznie identyfikuje artykuł. W przeciwieństwie do partii lub partii z datą przydatności, numer serii jest przyporządkowany dokładnie do jednego artykułu w pierwszej jednostce artykułu. Przyporządkowywanie numerów serii dzieli się na numery serii z ewidencją stanów magazynowych i numery serii bez ewidencji stanów magazynowych.
Opis aplikacji
Aplikacja Specyfikacje służy do wprowadzania lub edytowania specyfikacji artykułu.
Aplikacja Specyfikacje składa się z nagłówka i obszaru roboczego. Nagłówek zawiera pola wyszukiwania, których można użyć do wprowadzenia lub wyszukania głównego rekordu specyfikacji.
Nagłówek
W nagłówku wprowadza się podstawowe dane dla specyfikacji artykułu. Dane podstawowe są takie same dla wszystkich typów specyfikacji i obejmują następujące informacje:
- Artykuł
- Specyfikacja
- Oznaczenie
- Typ specyfikacji
Poniżej znajduje się szczegółowe objaśnienie pól nagłówka.
- Artykuł — w tym polu można określić artykuł posiadający specyfikację, dla którego ma zostać wprowadzona nowa specyfikacja lub otwarta istniejąca specyfikacja. Dostępne artykuły wprowadza się wcześniej w aplikacji Artykuły.
- Specyfikacja — w tym polu określa się unikalny identyfikator specyfikacji wraz z artykułem. W razie potrzeby, użytkownik wprowadza identyfikator w tym polu jako funkcję wyszukiwania specyfikacji, która ma zostać wyświetlona lub edytowana. Podczas wprowadzania nowej specyfikacji należy wprowadzić identyfikator, który nie był jeszcze używany dla artykułu. Identyfikator może składać się z maksymalnie dwudziestu cyfr, liter lub ich kombinacji. Po zapisaniu specyfikacji, użytkownik nie może już zmienić identyfikatora.
- Oznaczenie – oznaczenie służy jako dodatkowa cecha identyfikacyjna. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Należy wprowadzić znaczącą i, jeśli to możliwe, unikalną nazwę, aby ułatwić wyszukiwanie.
Gwiazdka (*) na podkreślenie (_)
Znak zapytania (?) na znak procentu (%)
Użycie podkreślnika w funkcji wyszukiwania spowoduje wyszukiwanie nie tylko podkreślnika, ale dowolnego znaku. Znak procentu jest oceniany w ten sam sposób, co odpowiada żadnemu, jednemu lub większej liczbie znaków. Należy zatem w miarę możliwości unikać stosowania podkreślników i znaków procentu w ciągach znaków, ponieważ mogą zostać znalezione inne i więcej obiektów niż zamierzano.
- Typ specyfikacji — w tym polu wyświetlana jest typ specyfikacji artykułu. Nie można zmienić tej wartości. Artykuł może mieć następujące cechy:
- Partia z data przydatności
- Partia
- Numer serii z ewidencją stanów magazynowych
- Numer serii bez ewidencji stanów magazynowych
Typ specyfikacji jest definiowany w aplikacji Artykuły.
Obszar roboczy
Obszar roboczy zawiera dalsze informacje na temat specyfikacji w zakładkach, które opisano w poniższych sekcjach:
- Zakładka Ogólne
- Zakładka Inne pola
Zakładka Ogólne
Oprócz danych podstawowych, użytkownik powinien wprowadzić dalsze dane dotyczące specyfikacji artykułu. W zależności od typu specyfikacji artykułu należy wprowadzić różne dane w następujących sekcjach:
- Wagi i wymiary dla 1. jednostki magazynowej
- Dane podstawowe partii z datą przydatności (dla partii z datą przydatności)
- Dane podstawowe partii (dla partii)
- Dane konfiguracyjne numeru serii (dla numerów serii z ewidencją stanów magazynowych)
Sekcja Dane podstawowe partii z datą przydatności
W tej sekcji, użytkownik wprowadza dane specyfikacyjne dla partii z datą przydatności. Sekcja ta jest widoczna tylko wtedy, gdy artykuł posiada partie z datą przydatności.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól, znajdujących się w tej sekcji:
- Status kontroli jakości — to pole służy do określenia statusu kontroli jakości (status QA) artykułu w specyfikacji. Poziomy stanów magazynowych mogą być analizowane i wykorzystywane zgodnie ze statusem kontroli jakości. Do wyboru są następujące statusy kontroli jakości:
- Udostępnione
- W kwarantannie
- Zablokowane
Sugerowane jest użycie statusu kontroli jakości, który jest zapisany w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa.
- Charakterystyka artykułu dostawcy — w tym polu można przypisać jedną lub więcej cech artykułu dostawcy do specyfikacji
- Termin przydatności – w tym polu należy wprowadzić termin przydatności do spożycia danej specyfikacji. Termin przydatności określa datę, do której gwarantowana jest użyteczność partii. Termin przydatności zapisany w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa, jest dodawany do bieżącej daty, a wynik jest sugerowany przez system.
- Data ostrzeżenia 1 — w tym polu należy wprowadzić pierwszą datę ostrzegawczą specyfikacji. Okres wczesnego ostrzegania jest wprowadzany w dwóch etapach i umożliwia sprawdzenie partii pod kątem daty ważności w odpowiednim czasie, np. przy użyciu definicji procesu przepływu pracy. Data ostrzeżenia 1, która jest przechowywana w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa, jest dodawana do bieżącej daty, a wynik jest sugerowany przez system.
- Data wstrzymania — data wstrzymania określa czas, do którego partia z datą przydatności nie jest dostępna do usunięcia z magazynu. Oznacza to, że zapas specyfikacji w tym czasie nie jest brany pod uwagę przy automatycznym przydzielaniu partii do kompletacji. W tym polu należy wprowadzić datę wstrzymania artykułu. Okres wstrzymania, zapisany dla artykułu w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa, jest dodawany do bieżącej daty, a wynik jest sugerowany przez system. Jeśli okres wstrzymania wynoszący 0 dni został zapisany, wówczas jako data przechowywania sugerowany jest ostatni dzień roboczy w przeszłości, a nie bieżąca data. Ta sugestia oznacza, że partia z datą przydatności może również zostać przypisana do kompletacji w bieżącej dacie.
- Data ostrzeżenia 2 — w tym polu należy wprowadzić drugą datę ostrzeżenia dla danej specyfikacji. Data ostrzeżenia jest wprowadzana w dwóch etapach i umożliwia sprawdzanie partii z datą przydatności pod kątem ich daty ważności w odpowiednim czasie, np. przy użyciu definicji procesu przepływu pracy. Data ostrzeżenia 2, która jest przechowywany w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa, jest dodawana do bieżącej daty, a wynik jest sugerowany przez system.
Sekcja Dane podstawowe partii
W tej sekcji wprowadza się dane specyfikacyjne dla partii. Sekcja jest widoczna tylko wtedy, gdy artykuł posiada partie.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól, znajdujących się w tej sekcji:
- Status kontroli jakości — to pole służy do określenia statusu kontroli jakości (status QA) artykułu w specyfikacji. Poziomy stanów magazynowych mogą być analizowane i wykorzystywane zgodnie ze statusem kontroli jakości. Do wyboru są następujące statusy kontroli jakości:
- Udostępnione
- W kwarantannie
- Zablokowane
Sugerowane jest użycie statusu kontroli jakości, który jest zapisany w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa.
- Charakterystyka artykułu dostawcy — w tym polu można przypisać jedną lub więcej cech artykułu dostawcy do specyfikacji
- Data utworzenia — data utworzenia partii jest wyświetlana w polu Data utworzenia. Data ta jest wykorzystywana m. in. do wydań magazynowych specyfikacji zgodnie z zasadą FIFO.
Sekcja Dane konfiguracyjne numeru serii z ewidencją stanów magazynowych
W tej sekcji można wprowadzić dane specyfikacji dla numerów serii z ewidencją stanów magazynowych. Sekcja ta jest widoczna tylko wtedy, gdy artykuł posiada numery serii z ewidencją stanów magazynowych.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól, znajdujących się w tej sekcji:
- Status kontroli jakości — to pole służy do określenia statusu kontroli jakości (status QA) artykułu w specyfikacji. Poziomy stanów magazynowych mogą być analizowane i wykorzystywane zgodnie ze statusem kontroli jakości. Do wyboru są następujące statusy kontroli jakości:
- Udostępnione
- W kwarantannie
- Zablokowane
Sugerowane jest użycie statusu kontroli jakości, który jest zapisany w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa.
- Charakterystyka artykułu dostawcy — jeśli w aplikacji Konfiguracja aktywowano charakterystykę artykułu dostawcy, wówczas system używa również zewnętrznego numeru charakterystyki jako wewnętrznego numeru specyfikacji w aplikacji Przyjęcia towarów. Numer charakterystyki artykułu dostawcy jest zatem identyfikatorem specyfikacji i jest wyświetlany w polu Specyfikacja. Jeśli użycie charakterystyki artykułu dostawcy jest wyłączone, wówczas w polu Specyfikacja wyświetlana jest wewnętrzna indywidualna specyfikacja, zwykle ze schematu numeracji. Ponadto, zewnętrzny identyfikator specyfikacji artykułu może być przechowywany w polu Charakterystyka artykułu dostawcy.
- Rezerwacja — jeśli artykuł o tym numerze serii jest zarezerwowany, wówczas w tym polu wyświetlany jest odpowiedni inicjator zapotrzebowania. Artykuły posiadające numer serii mogą być zarezerwowane dla następujących inicjatorów zapotrzebowania:
- Zamówienia sprzedaży
- Zlecenia kompletacji
- Nieprzetworzone dotychczas transakcje materiałowe
- Błędne księgowania materiałów
- Zapotrzebowania bez dokumentów
Wyświetlane identyfikatory powiązanych inicjatorów różnią się w zależności od typu inicjatora zapotrzebowania. Wyświetlane są następujące identyfikatory:
- W przypadku zamówień sprzedaży i zleceń kompletacji, wyświetlany jest numer dokumentu i odpowiadający mu numer pozycji
- W przypadku transakcji magazynowych, które nie zostały jeszcze przetworzone, wyświetlany jest identyfikator, a numer księgowania wynikający ze schematu numeracji klucza księgowania jest również wyświetlany jako oznaczenie
- W przypadku błędnego księgowania materiałów, wyświetlany jest Plik błędnych księgowań
- W przypadku zapotrzebowania bez dokumentów, wyświetlany jest numer odpowiedniego zapotrzebowania dokumentu
Rezerwacja przypisuje numer serii inicjatora zapotrzebowania. Jeśli numer serii jest zarezerwowany, wówczas nie jest już dostępny dla innych inicjatorów zapotrzebowania. Jeśli nie ma rezerwacji, to pole pozostaje puste. Nie można zmienić wartości w tym polu.
- Magazyn — to pole pokazuje magazyn, w którym znajduje się artykuł o danym numerze serii. Jeśli nie ma artykułu o tym numerze serii, wówczas pole pozostaje puste. Nie można zmienić wartości w tym polu.
- Rezerwacja miejsca składowania – w tym polu wyświetlany jest status rezerwacji miejsca składowania, jeśli numer serii jest aktualnie zarezerwowany przez proces zarządzania miejscami składowania. W zależności od tych procesów wyświetlane są następujące statusy:
- Przyjęcie
- Przeksięgowanie
- Wydanie
Nie można zmienić wartości w tym polu.
- Miejsce składowania — w tym polu wyświetlane jest miejsce składowania, w którym znajduje się element o tym numerze serii. Jeśli nie ma zapasów o tym numerze serii lub magazyn nie posiada miejsc składowania, wówczas pole pozostaje puste. Nie można zmienić wartości w tym polu.
- Blokujący arkusz inwentaryzacyjny — w tym polu wyświetlany jest nieukończony, blokujący arkusz inwentaryzacyjny, który została wygenerowany dla tego numeru serii i który go blokuje. Numer serii jest blokowany przez arkusz inwentaryzacyjny tylko wtedy, gdy jest w trakcie zamykania. Jeśli numer serii nie jest zablokowany przez żadną inwentaryzację, wówczas pole to jest puste. Nie można zmienić wartości w tym polu.
- Właściciel zapasów — to pole wskazuje firmę, do zapasów której numer serii został przyporządkowany podczas ostatniej transakcji magazynowej
- Partner — w tym polu wyświetlany jest partner ostatniej transakcji magazynowej, w której określono partnera. To pole może być używane w celu ewaluacji. Użytkownik może usunąć wyświetlaną wartość lub wprowadzić inny identyfikator partnera.
- Klucz księgowania – w tym polu wyświetlany jest klucz księgowania, przy użyciu którego numer serii został ostatnio zaksięgowany, oraz data ostatniej transakcji magazynowej przy użyciu tego numeru serii. Jeśli numer serii nigdy nie był aktywny w magazynie, oba pola są puste. Nie można zmienić wartości w tym polu.
- Okres gwarancji – w tym polu można w razie potrzeby wprowadzić okres gwarancji na daną specyfikację. W tym celu należy wprowadzić datę początkową i końcową okresu gwarancji. Po wprowadzeniu wartości w tym polu, okres gwarancji nie zostanie ponownie obliczony dla tego numeru serii ze względu na proces (np. przy dostawie). Jeśli określono tylko początek gwarancji, koniec gwarancji jest obliczany i używany podczas zapisywania. W przypadku wprowadzenia wartości w polu Data uruchomienia, okres gwarancji jest obliczany podczas zapisywania i odpowiednio zmieniany. Wszelkie istniejące informacje dotyczące okresu gwarancji zostaną zmienione. W takim przypadku, data uruchomienia jest taka sama jak data rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. Okres gwarancji jest określany automatycznie za pomocą aplikacji Konfiguracja, funkcja główna Logistyka magazynowa, podfunkcja Specyfikacje. Zdefiniowana tam data gwarancji określa początek okresu gwarancji. Koniec okresu gwarancji to ustalona data uruchomienia plus okres gwarancji, zdefiniowany w aplikacji Artykuły. Jeśli Data dostawy została określona jako data początkowa, wówczas data księgowania transakcji magazynowej Wydanie dla dokumentu źródłowego (dowód dostawy lub faktura sprzedaży) jest uważana za początek okresu gwarancji. W takim przypadku pole Data uruchomienia jest zablokowane do wprowadzenia. Jeśli natomiast jako datę początkową wprowadzono Datę uruchomienia, wówczas data wprowadzona w polu Data uruchomienia jest początkiem okresu gwarancyjnego. Jeśli nie ma wpisu dotyczącego okresu gwarancji dla dokumentu źródłowego (dowodu dostawy lub faktury sprzedaży) w momencie przetwarzania transakcji magazynowej Wydanie, wówczas system próbuje obliczyć okres gwarancji zgodnie z datą uruchomienia.
- Data uruchomienia — w tym polu można wprowadzić datę uruchomienia specyfikacji, jeśli jest to wymagane. Jeśli data rozpoczęcia gwarancji jest ustawiona na Data uruchomienia w aplikacji Konfiguracja, funkcja główna Logistyka magazynowa, podfunkcja Specyfikacje, funkcja Ogólne, wówczas wartość w tym polu jest używana do obliczania okresu gwarancji dla specyfikacji. Jeśli okres gwarancji został już określony, to jest on ponownie obliczany i aktualizowany poprzez wprowadzenie nowej daty uruchomienia. Jeśli określono okres gwarancji, wówczas data uruchomienia nie ma dalszego zastosowania.
- Data utworzenia — data utworzenia numeru serii jest wyświetlana w polu Data utworzenia. Data ta jest wykorzystywana m. in. do wydań magazynowych specyfikacji zgodnie z zasadą FIFO.
Sekcja Dane konfiguracyjne dla numerów serii bez ewidencji stanów magazynowych
W tej sekcji można wprowadzić dane specyfikacji dla numerów serii bez ewidencji stanów magazynowych. Sekcja jest widoczna tylko wtedy, gdy artykuł posiada numery serii bez ewidencji stanów magazynowych.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól, znajdujących się w tej sekcji:
- Status kontroli jakości — to pole służy do określenia statusu kontroli jakości (status QA) artykułu w specyfikacji. Poziomy stanów magazynowych mogą być analizowane i wykorzystywane zgodnie ze statusem kontroli jakości. Do wyboru są następujące statusy kontroli jakości:
- Udostępnione
- W kwarantannie
- Zablokowane
Sugerowane jest użycie statusu kontroli jakości, który jest zapisany w aplikacji Artykuły, w widoku Logistyka magazynowa.
Sekcja Waga i wymiary dla 1. jednostki magazynowej
Jednostki fizyczne specyfikacji są wyświetlane lub edytowane w sekcji Waga i wymiary dla 1. jednostki magazynowej. Informacje te są wykorzystywane w dokumentach kuponu, np. do obliczania wagi brutto dostawy.
Sekcja jest taka sama dla wszystkich typów specyfikacji (partia, partia z datą przydatności oraz numer serii z ewidencją stanów magazynowych, jak i bez niej).
Po wprowadzeniu nowej specyfikacji wyświetlane są masy i wymiary powiązanego artykułu, a pola kategorii nie są gotowe do wprowadzenia. Na standardowym pasku przycisków dostępna jest akcja [Utwórz własne dane podstawowe dla specyfikacji i usuń odniesienia do danych podstawowych artykułu], za pomocą której można określić, że wagi i wymiary są wprowadzane indywidualnie dla specyfikacji i nie są określane przez powiązany artykuł. Więcej informacji można znaleźć w rozdziale Akcja: Własne dane podstawowe specyfikacji.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól, znajdujących się w tej sekcji:
- Waga netto — w tym polu należy wprowadzić wagę netto artykułu danej specyfikacji. System sugeruje jest wagę netto z danych podstawowych artykułu. Jeśli waga artykułu jest określana przez pierwszą jednostkę artykułu, równoległą jednostkę magazynową lub jednostkę opakowaniową, w każdym przypadku używana jest waga netto artykułu, a pole nie jest gotowe do wprowadzenia. Nie można zmienić wagi, nawet jeśli dla specyfikacji zdefiniowano wprowadzenie własnych danych podstawowych.
- Objętość netto — w tym polu należy wprowadzić objętość netto artykułu danej specyfikacji. System sugeruje jest objętość netto z danych podstawowych artykułu. Jeśli objętość artykułu jest określana przez pierwszą jednostkę artykułu, równoległą jednostkę magazynową lub jednostkę opakowaniową, w każdym przypadku używana jest objętość netto artykułu, a pole nie jest gotowe do wprowadzenia. Nie można zmienić objętości, nawet jeśli dla specyfikacji zdefiniowano wprowadzenie własnych danych podstawowych.
- Waga brutto — w tym polu należy wprowadzić wagę brutto artykułu danej specyfikacji. Waga brutto to maksymalna waga artykułu. Oprócz wagi netto, obejmuje ona również wagę opakowania i innych akcesoriów. System sugeruje wagę brutto z danych podstawowych artykułu. Jeśli waga artykułu jest określona przez pierwszą jednostkę artykułu, równoległą jednostkę magazynową lub jednostkę opakowania, wówczas waga brutto artykułu jest zawsze używana, a pole nie jest gotowe do wprowadzenia. Nie można zmienić wagi, nawet jeśli dla specyfikacji zdefiniowano wprowadzenie własnych danych podstawowych.
- Objętość brutto – w tym polu należy wprowadzić objętość brutto artykułu danej specyfikacji. Objętość brutto to maksymalna objętość artykułu. Obejmuje ona również objętość opakowania i innych akcesoriów. System sugeruje objętość brutto z danych podstawowych artykułu. Jeśli objętość artykułu jest określona przez pierwszą jednostkę artykułu, równoległą jednostkę magazynową lub jednostkę opakowaniową, zawsze używana jest objętość brutto artykułu, a pole nie jest gotowe do wprowadzenia. Nie można zmienić wagi, nawet jeśli dla specyfikacji zdefiniowano wprowadzenie własnych danych podstawowych.
- Długość — w tym polu należy wprowadzić długość artykułu danej specyfikacji. Długość obejmuje również długość opakowania. System sugeruje długość z danych podstawowych artykułu.
- Średnica – w tym polu należy wprowadzić średnicę artykułu danej specyfikacji. Średnica obejmuje również średnicę opakowania. System sugeruje średnicę z danych podstawowych elementu.
- Wysokość – w tym polu należy wprowadzić wysokość artykułu danej specyfikacji. Wysokość obejmuje również wysokość opakowania. System sugeruje wysokość z danych podstawowych artykułu.
- Gęstość — w razie potrzeby, użytkownik może wprowadzić gęstość artykułu. System sugeruje jest gęstość z danych podstawowych artykułu.
- Szerokość – w tym polu należy wprowadzić szerokość artykułu danej specyfikacji. Szerokość obejmuje również szerokość opakowania. System sugeruje jest szerokość z danych podstawowych artykułu.
- Powierzchnia — w tym polu należy wprowadzić powierzchnię artykułu danej specyfikacji. System sugeruje jest powierzchnia z danych podstawowych artykułu. Jeśli powierzchnia artykułu jest określana przez pierwszą jednostkę artykułu, równoległą jednostkę magazynową lub jednostkę opakowaniową, w każdym przypadku używana jest powierzchnia artykułu, a pole nie jest gotowe do wprowadzenia. Nie można zmienić powierzchni, nawet jeśli dla specyfikacji zdefiniowano wprowadzanie własnych danych podstawowych.
Zakładka Inne pola
W tej zakładce można ustawić pola zdefiniowane przez użytkownika, aby w razie potrzeby wprowadzić dodatkowe informacje. Pola zdefiniowane przez użytkownika są zawsze powiązane z jednostką biznesową i, dzięki temu, są widoczne dla wszystkich specyfikacji. Dane wprowadzone w polach zdefiniowanych przez użytkownika dotyczą aktualnie otwartej specyfikacji.
Więcej informacji można znaleźć w niniejszej dokumentacji Pola zdefiniowane przez użytkownika.
Akcja: Własne dane podstawowe specyfikacji
Za pomocą tej akcji można określić, że wagi i wymiary są określane indywidualnie dla specyfikacji i nie są określane przez powiązany artykuł.
Po uruchomieniu tej akcji, pola w sekcji Waga i wymiary dla 1. jednostki magazynowej będą gotowe do wprowadzenia i będzie można zmienić dane. Po zapisaniu zmian, waga i wymiary powiązanego artykułu nie będą już używane, ale wartości określone w specyfikacji.
Konfiguracja
Poniższe ustawienia w aplikacji Konfiguracja, funkcji Specyfikacje, są istotne dla aplikacji Specyfikacje:
- Typ specyfikacji — w tym polu można określić, które typy specyfikacji mają być używane. Użytkownik wybiera jeden lub więcej z poniższych typów specyfikacji:
- Wszystkie
- Partia z datą przydatności
- Partia
- Numer serii z ewidencją stanów magazynowych
- Numer seryjny bez ewidencji stanów magazynowych
Wybrane typy specyfikacji są następnie dostępne i można je przyporządkować do artykułów.
- Waga i wymiary (pole wyboru) – w tym polu można określić, że dane dotyczące wagi i wymiarów powinny oznaczone nie tylko na poziomie artykułu, ale także na poziomie specyfikacji dla artykułów posiadających ową specyfikację.
- Śledzenie specyfikacji (pole wyboru) — w tym polu można określić, czy dane mają być generowane dla certyfikatu tłoczenia w trakcie transakcji materiałowych (z wyjątkiem Przeksięgowania).
- Początek gwarancji — w tym polu można określić, która data ma być używana jako początek gwarancji dla numeru serii z ewidencją stanów magazynowych. Użytkownik powinien wybrać jedno z następujących ustawień:
- Data dostawy
- Data uruchomienia
Pola Rezerwacje miejsc składowania i Miejsca składowania są wyświetlane tylko wtedy, gdy funkcja Zarządzanie miejscami składowania została aktywowana w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Specyfikacje istotne są następujące jednostki biznesowe, które są używane do np.:
- Przyporządkowywania uprawnień
- Konfigurowania definicji działań
- Importu lub eksportu danych
Specyfikacje
com.cisag.app.inventory.obj.InventoryIdentifier
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
Dane podstawowe magazynu
com.cisag.app.inventory.MasterData
Dane zapasów i rezerwacji numerów serii
com.cisag.app.inventory.obj.SerialNumberOnhand
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
Inventory Document Data
com.cisag.app.inventory.OrderData
Ta jednostka biznesowa jest zawsze dostępna dla każdej specyfikacji typu Numer serii z ewidencją stanów magazynowych i Numer serii bez ewidencji stanów magazynowych. Służy ona do przechowywania danych transakcji, takich jak informacje o zapasach i informacje o rezerwacji dla numeru serii.
Uprawnienia
Uprawnienia można przyporządkowywać zarówno przy użyciu ról autoryzacji, jak i poprzez przyporządkowanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia.
Specjalne możliwości
Aplikacja Specyfikacje nie posiada żadnych specjalnych możliwości.
Przyporządkowania organizacji
Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja, wówczas aplikacja Specyfikacje jest wyświetlana użytkownikowi tylko wtedy, gdy przypisano mu organizację w danych podstawowych partnera, która jest zintegrowana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
- Klient
- Logistyka magazynowa
Funkcje specjalne
Aplikacja Specyfikacje nie posiada żadnych funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Specyfikacje nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.