Ustawienia synchronizacji działań

Działania przepływu pracy można przenosić do klienta za pośrednictwem poczty e-mail, np. do programu Microsoft Outlook. Działania mogą być przesyłane jako wpisy w kalendarzu i zadania. Oznacza to, że dane te są również dostępne poza systemem Comarch ERP Enterprise, np. do komunikacji z partnerami biznesowymi.

Definicje terminów

  • Działania – aktywność opisująca działanie, które może być przetwarzane przez jednego lub więcej użytkowników. Działanie te jest przetwarzane przez użytkowników na podstawie jednego lub więcej zadań, w których odpowiednia aktywność jest opisana dla każdego użytkownika. Aktywność tworzy zatem klamrę wokół wynikowych zadań i zawiera niezbędne informacje na ich temat.
  • Aktywności – są tworzone w ramach zarządzania przepływem pracy lub zarządzania relacjami i są częścią przepływu pracy.

Opis aplikacji

Aplikacja Ustawienia synchronizacji działań umożliwia określenie, które działania przepływu pracy są przesyłane do klienta za pośrednictwem poczty e-mail jako wpisy w kalendarzu lub zadania. Ustawienia mogą być dokonywane dla każdego użytkownika lub dla każdej bazy danych.

Uwaga
Oprócz ustawień w aplikacji Ustawienia synchronizacji działań, należy również zdefiniować ustawienia synchronizacji z systemem Comarch ERP Enterprise w poczcie e-mail klienta.

Działania mogą być przechowywane w bazach OLTP lub w bazie danych repozytorium. Typ bazy danych należy wybrać na standardowym pasku narzędzi. Określa to, czy gdzie mają być wprowadzane ustawienia dla działań.

Aplikacja Ustawienia synchronizacji działań składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji Ustawienia synchronizacji działań przede wszystkim definiuje się poziom, na którym mają być wprowadzane nowe ustawienia lub edytowane istniejące.

Szczegółowy opis pól nagłówka:

  • Poziom — w tym polu należy wybrać poziom, na którym mają być wprowadzone ustawienia. Do wyboru dostępne są następujące opcje:
    • Użytkownik — po wybraniu tej opcji, można edytować ustawienia własnego użytkownika. Użytkownicy z uprawnieniami administracyjnymi mogą również edytować ustawienia innych użytkowników. Jeśli ustawienia są dostępne na poziomie użytkownika, są one używane zamiast ustawień związanych z bazą danych.
    • Baza danych — aby móc edytować ustawienia na poziomie bazy danych, należy mieć uprawnienia administracyjne do aplikacji. W przeciwnym razie ustawienia będą tylko wyświetlane i nie będzie można ich edytować.
  • Użytkownicy — w tym polu należy wprowadzić użytkownika, dla którego chcesz utworzyć lub edytować ustawienia. Pole jest wyświetlane tylko po wybraniu opcji Użytkownik w polu Poziom.
Uwaga
Tylko użytkownicy z uprawnieniami administracyjnymi mogą edytować ustawienia innych użytkowników.
  • Baza danych —  w tym polu wyświetlane są identyfikator i nazwa aktualnie wybranej bazy danych. Pole jest wyświetlane tylko po wybraniu opcji Baza danych w polu Poziom.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym za pomocą funkcji wyboru w poszczególnych polach można określić, które działania mają być synchronizowane z klientem poczty e-mail. Obszar roboczy składa się z dwóch zakładek. Dzięki temu ustawienia dla wpisów w kalendarzu i zadań można definiować osobno:

  • Wpisy w kalendarzu – działania wybrane na zakładce Wpisy w kalendarzu są przesyłane do kalendarza klienta poczty e-mail jako terminy
  • Zadania – działania wybrane na zakładce Zadania są przenoszone do kalendarza klienta poczty e-mail jako zadania.

Obydwie zakładki posiadają identyczne pola. Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól zakładek Wpisy w kalendarzu oraz Zadania:

  • Czas rozpoczęcia — w tym polu można wprowadzić datę, od której dane działania mają być przetwarzane
  • Czas zakończenia — w tym polu można wprowadzić datę, do której dane działania mają być przetwarzane
Uwaga
Aktywność powinna zostać przetworzona w określonym czasie. Okres ten jest definiowany przez datę początkową i końcową. Jeśli działanie dotrze do końca okresu bez przetworzenia, zostanie ono eskalowane.
  • Kategoria — w tym polu należy wybrać kategorie działań, które mają zostać przeniesione.

W zakładce Wpisy w kalendarzu przenoszone mogą być tylko spotkania. W zakładce Zadania do wyboru są następujące opcje:

    • Zadanie
    • Przetwarzanie w tle
    • E-mail
    • Fax
    • List
    • Telefon
  • Priorytet — w tym polu należy określić priorytet działania. Do wyboru są poziomy od 1 do 9, gdzie 1 oznacza najwyższy priorytet a 9 najniższy priorytet.
  • Źródło — w tym polu należy wybrać pochodzenie działań, które mają zostać przeniesione. Dostępne są następujące opcje:
    • Inne aplikacje — aktywność została utworzona w innej aplikacji.
    • Ad hoc — działanie zostało utworzone ad hoc przez użytkownika, np. w celu ponownego przesłania.
    • Zarządzanie relacjami — działanie zostało utworzone w ramach zarządzania relacjami.
    • Definicja działania — działanie zostało utworzone na podstawie definicji działania, np. po wystąpieniu zdarzenia.
    • Przetwarzanie w tle — aktywność została wygenerowana podczas przetwarzania w tle.
  • Status — w tym polu należy wybrać status działań, które mają zostać przeniesione. Do wyboru są następujące statusy:
    • Zaplanowane
    • Do realizacji
    • W opracowaniu
    • Zaległe
    • Zaległe w opracowaniu
    • Zrealizowane
    • Zakończone bez przetwarzania
  • Potwierdzenie realizacji — w tym polu należy określić, czy do ukończenia działań, które mają zostać przeniesione, wymagane jest potwierdzenie. Do wyboru są następujące opcje:
    • Otwórz
    • Wykonaj
    • Wykonaj za pomocą paska narzędzi przepływu pracy
  • Inicjatywa — w tym polu należy określić, czy inicjatywa działań, które mają zostać przeniesione, pochodzi ze źródeł zewnętrznych czy wewnętrznych. Inicjatywa zewnętrzna oznacza, że działanie zostało utworzone z powodu zdarzenia poza firmą. Działania utworzone za pomocą definicji działania mają przypisaną inicjatywę wewnętrzną.
  • Klasyfikacja 1 — w tym polu można wprowadzić klasyfikację jako charakterystykę wyboru.
  • Klasyfikacja 2 — w tym polu można wprowadzić klasyfikację jako charakterystykę wyboru.
  • Klasyfikacja 3 — w tym polu można wprowadzić klasyfikację jako charakterystykę wyboru.
  • Klasyfikacja 4 — w tym polu można wprowadzić klasyfikację jako charakterystykę wyboru.
  • Klasyfikacja 5 — w tym polu można wprowadzić klasyfikację jako charakterystykę wyboru.

Konfiguracja

Aplikacja Ustawienia synchronizacji działań nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa com.sem.ext.app.emailint.obj.EmailClientSynchronisationConfiguration wykorzystywana jest przez aplikację Ustawienia synchronizacji działań między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta nie należy do żadnej grupy jednostek biznesowych

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Ustawienia synchronizacji działań nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Dla aplikacji Ustawienia synchronizacji działań nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Ustawienia synchronizacji działań nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Ustawienia synchronizacji działań nie jest udostępniana partnerom biznesowym

Czy ten artykuł był pomocny?