Utworzenie połączenia z ERP Output Manager (crtoq)

Wprowadzenie

Aby utworzyć nowe połączenie ERP System Output Manager należy użyć narzędzia crtoq. Połączenie SOM jest niezbędne podczas konfigurowania kanałów komunikacji między systemem Comarch ERP Enterprise a ERP System Output Manager (SOM), aby umożliwić wysyłanie dokumentów i raportów.

Podstawowe definicje związane z obszarem zarządzania systemem dostępne są tutaj.

Grupa docelowa

  • Administratorzy
  • Konsultanci techniczni

Opis

Narzędzie służy do tworzenia połączenia ERP System Output Manager między systemem a ERP System Output Manager.

Polecenie

Poniżej znajduje się polecenie wraz ze wszystkimi możliwymi parametrami.

crtoq [-guid:<guid>][-system:<str>]

-outQueue:<str>

[-description:<str>]

[-maximumConnections:<int>]

[-state:<vs>]

-uri:<str>

[-odbcTargetSAS:<id>]

Parametry

Parametry polecenia zostały wyjaśnione w poniższej tabeli. Parametry w nawiasach kwadratowych są opcjonalne, podczas gdy pozostałe są parametrami obowiązkowymi. Gwiazdka (*) może być określona jako symbol zastępczy dla niektórych parametrów, aby móc wyświetlić wszystkie możliwe wartości. Nie wszystkie parametry mogą być określone więcej niż jeden raz; tylko te z następującym dodatkiem do zmiennych parametrów są dozwolone do wielokrotnego określenia: <str-1> … <str-n>.

Parametr Opis
[-guid:<guid>] Identyfikator GUID połączenia ERP System Output Manager.
[-system:<id>] Nazwa systemu, do którego przypisane jest połączenie ERP System Output Manager.
-outQueue:<id> Nazwa połączenia ERP System Output Manager.
[-description:<str>] Opis połączenia ERP System Output Manager.
[Maximum connections:<int>] Liczba otwartych połączeń, które każdy serwer aplikacji systemu może utrzymywać otwarte w tym samym czasie do ERP System Output Manager skonfigurowanych za pomocą pola SOM-URI. Połączenia te służą do przesyłania żądań dotyczących stanu urządzeń wyjściowych i żądań wyjścia dokumentów do SOM. Dla tych połączeń otwierane są gniazda TCP/IP, ale nie są tworzone ani rezerwowane żadne dodatkowe wątki. Domyślną wartością podczas tworzenia nowego połączenia SOM jest 5.

Połączenie SOM z największą liczbą połączeń jest domyślnie używane do analizy plików raportów oraz do generowania wydruków za pomocą wskazanej drukarki: (Brak drukarki).

Aby dezaktywować konkretne połączenie SOM, należy przypisać mu wartość 0.

[-state:<vs>] Status połączenia SOM. Za pomocą tego ustawienia można dezaktywować połączenia SOM bez konieczności ich usuwania. Możliwe wartości to:

  • Aktywowany (opcja domyślna) – urządzenia wyjściowe SOM podłączone za pośrednictwem tego połączenia są uwzględniane.
  • Dezaktywowany – urządzenia wyjściowe SOM podłączonych za pośrednictwem tego połączenia nie są uwzględniane
-uri:<str> Pełny adres SOM, składający się z protokołu, nazwy hosta i portu.
[-odbcTargetSAS:<id>] Serwer aplikacji, do którego SOM wysyła żądania ODBC. Serwer aplikacji wprowadzony powinien używać  opcji Nieograniczonego dostępu jako ustawienia dostępu ODBC. Nie powinien przejmować żadnych innych zadań ani usług, oraz powinien mieć wystarczającą liczbę połączeń z bazą danych do przetwarzania żądań ODBC. Zalecenia dotyczące wyboru tego ustawienia można znaleźć w rozdziale Połączenia z bazą danych w artykule Panel System. W systemach deweloperskich i testowych wystarczy, aby serwer aplikacji używał ustawienia Ograniczony dostęp jako ustawienia dostępu ODBC. Ustawienie Brak dostępu nie może być używane dla wprowadzonego tutaj serwera aplikacji, ponieważ uniemożliwia ono generowanie dokumentów przez SOM.

Uprawnienia

Koncepcję uprawnień oraz ogólne uprawnienia związane z aplikacjami i jednostkami można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla tej aplikacji: com.cisag.sys.configuration.obj.OutQueue

Czy ten artykuł był pomocny?