Uruchomienie nowego systemu wiąże się z dostosowaniem go do indywidualnych potrzeb firmy. W tym celu wykorzystywana jest aplikacja Konfiguracja, w której m.in. zapisywane są dane niezbędne do dalszego użytkowania lub istnieje możliwość aktywacji poszczególnych funkcji.
Funkcja opisuje jedno lub więcej możliwych lub obowiązkowych ustawień. Rozróżnia się funkcje:
- dla ustawień ogólnosystemowych
- ustawienia dla bazy danych OLTP
- ustawienia, które odnoszą się do bazy danych OLTP w połączeniu z organizacją w środowisku wielofirmowym.
Opis funkcji biznesowych można znaleźć w artykule Konfiguracja: Funkcje biznesowe.
Opis ogólnej struktury aplikacji wraz z opisem obszaru identyfikacji, zakładki Informacje w obszarze roboczym oraz zakładki Funkcje w obszarze nawigacji można znaleźć w artykule Konfiguracja.
Definicje terminów
- Wielofirmowość — termin Wielofirmowość wyraża mapowanie procesów biznesowych grupy firm w bazie danych OLTP. Podczas mapowania procesów biznesowych i powiązanych organizacji nie ma znaczenia, czy poszczególne organizacje zaangażowane w tę grupę są prawnie niezależnymi organizacjami, czy nie. Organizacje mogą być również zlokalizowane w różnych krajach, a tym samym podlegać różnym jurysdykcjom i strefom czasowym. Funkcja Wielofirmowa oferuje wspólne wykorzystanie danych podstawowych w ramach grupy korporacyjnej i przetwarzanie międzyorganizacyjnych procesów biznesowych. W tym celu należy utworzyć struktury organizacyjne dla obszarów zaopatrzenia, logistyki magazynowej (w tym produkcji), księgowości i sprzedaży. Struktury te zasadniczo odzwierciedlają procesy w grupie firm i ich organizację.
- Konfiguracja — zanim system Comarch ERP Enterprise zostanie uruchomiony, jego funkcjonalności muszą zostać dostosowane do specyficznych wymagań biznesowych firmy. Proces ten nazywany jest konfiguracją i odbywa się w systemie adaptacji klienta.
- Funkcje — funkcje to możliwe ustawienia w aplikacji Konfiguracja, za pomocą których można skonfigurować system oraz jego bazy danych OLTP do indywidualnych potrzeb firmy. Funkcja dotyczy obszaru aplikacji. Zawiera jedno lub więcej możliwych lub obowiązkowych ustawień dla tego obszaru aplikacji. Niektóre funkcje można jedynie aktywować lub dezaktywować.
- Protokół LDAP (Lightweight Directory Access Protocol) — to system zarządzania użytkownikami i zasobami służący do konfigurowania standardowych usług katalogowych, które mogą być używane wspólnie przez różnych użytkowników (np. serwer WWW i sieciowy system operacyjny).
Funkcje systemu
Funkcje są wybierane za pomocą okna dokowanego Funkcje w obszarze nawigacji. Wszystkie dostępne funkcje są wyświetlane w tej zakładce.
Funkcje te zostały szczegółowo opisane poniżej. Zawsze na początku podawane są następujące informacje:
- Nazwa funkcji,
- Nazwa techniczna funkcji,
- Wersja, od której funkcja jest dostępna,
- Czy dla danej funkcji wymagana jest licencja,
- Czy funkcję można dezaktywować,
- Obszar, którego dotyczy funkcja,
- Bezpośrednią pomoc dla funkcji.
Po tych tabelarycznych informacjach znajduje się opis opcji ustawień w obszarze roboczym.
W zależności od funkcji wybranej w obszarze nawigacji w oknie dokowanym Funkcje oraz wybranego poziomu na pasku symboli Workflow lub standardowym pasku narzędzi, zawartość jest wyświetlana w obszarze roboczym.
Dane w obszarze roboczym są technicznie parametrami dla funkcji wyświetlanej w obszarze identyfikacji. Ustawienia funkcji systemowych są zapisywane w bazie danych repozytorium, a ustawienia funkcji biznesowych, w bazie danych OLTP.