Wprowadzenie: OXID eSales

Adapter OXID eSales rozszerza funkcjonalność sprzedaży wielokanałowej o możliwość łączenia się ze sklepami internetowymi OXID.

Przed zastosowaniem adaptera OXID eSales należy upewnić się, że jest on zainstalowany i aktywowany w aplikacji Konfiguracja -> funkcja Sprzedaż wielokanałowa -> funkcja Adapter OXID.

Konfiguracja: adapter OXID

Funkcja ta umożliwia wybór rodzaju kodowania, który ma zostać użyty do importu partnerów, zamówień oraz artykułów.

Podstawowa konfiguracja kanału sprzedaży z użyciem poszczególnych adapterów jest opisana w artykule Sprzedaż Wielokanałowa: Wprowadzenie.

Aplikacje, widoki i dodatkowe zakładki adaptera OXID eSales

Adapter OXID eSales udostępnia dodatkowe zakładki, aplikacje i widoki, wykorzystywane do konfiguracji ustawień specyficznych dla sklepu OXID. Są to:

  • zakładka OXID w aplikacji Kanały sprzedaży – zakładka wyświetla się, gdy zostaną spełnione następujące warunki: w polu Adapter, w nagłówku aplikacji Kanały sprzedaży zostanie wskazana wartość OXID eSales, a na standardowym pasku narzędzi zostanie wybrany widok OXID pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok]. Za pomocą pól i parametrów znajdujących się na zakładce OXID użytkownik konfiguruje połączenie kanału sprzedaży systemu Comarch ERP Enterprise ze sklepem OXID.
  • rozszerzenie OXID w aplikacji Artykuły – w widoku Podstawowe, po wybraniu widoku rozszerzenia OXID pod przyciskiem [Wybierz i organizuj widok] prezentowana jest zakładka OXID, umożliwiająca uzupełnienie informacji o artykule: dodanie etykiety, plików, linków lub informacji o dostępności
  • funkcja Adapter OXID w aplikacji Konfiguracja – pozwala wybrać typy kodowania danych, które mają być zaimportowane. Można je zweryfikować po stronie sklepu OXID, na zakładce Service w panelu administratora.
  • aplikacja OXID: Przyporządkowania szablonów partnerów – aplikacja pozwala na przyporządkowanie szablonów dla partnerów B2C oraz B2B (organizacji i pracowników) z różnych krajów

Funkcje obsługiwane przez adapter OXID eSales

Poniżej znajduje się opis funkcji wspieranych przez adapter OXID eSales.

Obsługa kanału sprzedaży

Funkcjonalność Wyjaśnienie
Hierarchia kanałów sprzedaży Adapter umożliwia tworzenie hierarchii kanałów sprzedaży, tj. sklep główny i sklepy podrzędne.
B2C Adapter obsługuje procesy business-to-customer.

Aby klient po imporcie do systemu Comarch ERP Enterprise otrzymał typ B2C, kanał sprzedaży musi mieć typ B2C lub B2B&B2C.

B2B Adapter obsługuje procesy business-to-business.

Aby klient po imporcie do systemu Comarch ERP Enterprise otrzymał typ B2B, kanał sprzedaży musi mieć typ B2B albo B2B&B2C, a klient podczas rejestracji w sklepie musi podać co najmniej nazwę firmy. Dla klientów B2B używany jest inny szablon partnera niż do klientów B2C (dostępny do wybrania na zakładce B2B w kanałach sprzedaży)

B2B & B2C (tryb mieszany) Adapter pozwala na jednoczesne korzystanie z funkcjonalności B2B i B2C.

To, jaki typ otrzyma klient zależy od danych podanych na stronie sklepu podczas rejestracji.

Przyporządkowania partnera kanału sprzedaży Każdy partner kanału sprzedaży oznacza przyporządkowanie pomiędzy kanałem sprzedaży a partnerem systemu Comarch ERP Enterprise.
Synchronizacja dokumentów Eskport zmian w dokumentach sprzedaży jest możliwy przy pomocy aplikacji Aktualizacja zamówienia w kanałach sprzedaży, jeśli zaznaczony został parametr Transfer dokumentów w aplikacji Kanały sprzedaży na zakładce Wspólne.
Obsługa wielu języków dla artykułów Adapter oferuje pełne wsparcie elementów wielojęzycznych (np. oznaczeń artykułów)
Przyporządkowania form płatności Przyporządkowanie jest wykorzystywane do wyszukiwania powiązanej formy płatności podczas importu zamówienia sprzedaży. Domyślną  formę płatności można określić dla wybranego typu klienta na zakładce B2B, B2C lub w sekcji Reguły rozsyłania dla poszczególnych krajów.
Przyporządkowania warunków płatności Przyporządkowanie jest wykorzystywane do wyszukiwania powiązanego warunku płatności podczas importu zamówienia sprzedaży. Domyślny  warunek płatności można określić dla wybranego typu klienta na zakładce B2B, B2C lub w sekcji Reguły rozsyłania dla poszczególnych krajów.
Przyporządkowanie warunków wysyłki Przyporządkowanie jest wykorzystywane do wyszukiwania pasującego warunku wysyłki podczas importu zamówienia sprzedaży. Domyślnie warunek wysyłki można zdefiniować na rodzaju zamówienia sprzedaży przyporządkowanego do typu klienta na zakładkach B2B i B2B w kanale sprzedaży.
Przyporządkowanie warunków dostawy Przyporządkowanie jest wykorzystywane do wyszukiwania pasującego warunku dostawy podczas importu zamówienia sprzedaży. Domyślnie warunek dostawy można zdefiniować na rodzaju zamówienia sprzedaży przyporządkowanego do typu klienta na zakładkach B2B i B2B w kanale sprzedaży.
Przyporządkowanie szablonu partnera według kraju Aplikacja OXID: Przyporządkowanie szablonów partnerów umożliwia przypisanie szablonów partnerów do kanałów sprzedaży w zależności od kraju partnera.

Obsługa B2C

Funkcjonalność Wyjaśnienie
Import partnerów (aplikacja w tle) Adapter umożliwia import partnerów ze sklepu do systemu Comarch ERP Enterprise za pomocą aplikacji Import partnerów.
Eksport partnerów (aplikacja w tle) Aplikacja Eksport partnerów eksportuje partnerów będącymi osobami fizycznymi do kanału sprzedaży, jeśli partner ma podany co najmniej imię, nazwisko, adres i kraj.
Pseudopartner (zakup okazjonalny) Adapter umożliwia obsługę pseudopartnerów, tj. klientów niezarejestrowanych w sklepie/ jednorazowych.

Obsługa B2B

Funkcjonalność Wyjaśnienie
Import partnerów (aplikacja w tle) Aplikacja umożliwia import partnerów z kanału sprzedaży do systemu Comarch ERP Enterprise. Import odbywa się osobno dla partnerów B2B i B2C.
Eksport partnerów (aplikacja w tle) Aplikacja umożliwia eksport organizacji B2B i pracowników do kanału sprzedaży.
Przyporządkowanie szablonu dla partnera B2B jako organizacji Aplikacja umożliwia przypisanie szablonu dla partnera B2B jako organizacji.
Przyporządkowanie szablonu dla partnera B2B jako osoby kontaktowej Aplikacja umożliwia przypisanie szablonu dla partnera B2B jako osoby kontaktowej.
Potwierdzenie klienta Po zaznaczeniu checkboxa Potwierdzenia klienta w ustawieniach B2B kanału sprzedaży można wymusić konieczność ręcznego zatwierdzenia klienta w aplikacji Lista: Potwierdzenie klientów. Może być to przydatne ze względu na specyficzne umowy B2B i/lub rabaty dla wybranych klientów wymagające weryfikacji, że każda importowana organizacja klienta lub pracownik jest rzeczywiście upoważniony do składania zamówień.

Obsługa artykułów

Funkcjonalność Wyjaśnienie
Przyporządkowania kategorii artykułów Adapter umożliwia przyporządkowania artykułów do kategorii w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży. Po eksporcie kategorii, a następnie artykułów, są one widoczne w sklepie w odpowiednich kategoriach.
Import kategorii artykułów (aplikacja w tle) Adapter umożliwia import kategorii utworzonych w sklepie do systemu z użyciem aplikacji Import kategorii artykułu
Eksport kategorii artykułów (aplikacja w tle) Adapter umożliwia eksport kategorii artykułów utworzonych w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży do sklepu OXID za pomocą aplikacji Eksport kategorii artykułów kanału sprzedaży
Kategorie marek/producentów Adapter umożliwia przypisanie kategorii marek/ producentów do kanału sprzedaży. Po eksporcie (wykonanym z pomocą aplikacji Eksport kategorii artykułów kanału sprzedaży) do sklepu kategorie pełnią rolę informacyjną oraz umożliwiają filtrowanie.
Kategorie dystrybutorów Adapter umożliwia przypisanie kategorii dystrybutorów do kanału sprzedaży. Po eksporcie (wykonanym z pomocą aplikacji Eksport kategorii artykułów kanału sprzedaży) do sklepu kategorie pełnią rolę informacyjną oraz umożliwiają filtrowanie.
Akceptacja artykułów (aplikacja w tle) Aplikacja umożliwia zapisanie w kanale sprzedaży danych dotyczących artykułów, które zostały utworzone w Comarch ERP Enterprise lub zaimportowane ze źródeł zewnętrznych.
Import artykułów (aplikacja w tle) Adapter umożliwia import artykułów ze sklepu OXID do systemu Comarch ERP Enterprise za pomocą aplikacji Import artykułów, jeśli w aplikacji Kanały sprzedaży na zakładce Wspólne zostanie dodany szablon artykułu. Importowane artykuły są automatycznie dodawane do listy asortymentowej kanału sprzedaży.
Eksport artykułów (aplikacja w tle) Aplikacja umożliwia eksport danych dotyczących artykułów do sklepu OXID
Cechy artykułów Cechy można przypisać do artykułu w aplikacji Cechy artykułu na podstawie wcześniej utworzonego drzewa cech w aplikacji Klasyfikacje cech artykułu. Cechy muszą być także przypisane w kanale sprzedaży na zakładce Ustawienia cech artykułu PIM. Eksportowane są za pomocą aplikacji Eksport klasyfikacji cech artykułów.
Powiązania artykułu: warianty Adapter umożliwia tworzenie (aplikacja Warianty artykułów kanału sprzedaży lub Relacje artykułów kanału sprzedaży) i eksport wariantów artykułów (aplikacja Eksport artykułów)
Powiązania artykułu: Cross selling Adapter umożliwia definiowanie powiązań artykułów typu Cross selling (aplikacja Relacje artykułów kanału sprzedaży) i ich eksport do sklepu (aplikacja Eksport artykułów)
Powiązania artykułu: Akcesoria Adapter umożliwia definiowanie powiązań artykułów typu Akcesoria (aplikacja Relacje artykułów kanału sprzedaży) i ich eksport do sklepu (aplikacja Eksport artykułów)
Przyporządkowania mediów artykułów Zakładka OXID w aplikacji Artykuły umożliwia przyporządkowanie linków, plików oraz tekstów do artykułu. Są one eksportowane do sklepu razem z artykułem. Żeby media zostały przesłane należy aktywować protokół FTP.

Obsługa cen

Funkcjonalność Wyjaśnienie
Ceny grup klientów Adapter wspiera widok Klasyfikacja cen klienta + Artykuł w aplikacji Cenniki sprzedaży. Klasyfikację cen należy dodać na zakładce OXID w kanale sprzedaży.
Rabaty progowe W aplikacji Cenniki sprzedaży możliwe jest nadanie dla artykułu rabatu progowego (np. obowiązującego od 2 lub 5 sztuk artykułu). Po eksporcie cenników widoczny jest on dla klienta po dodaniu wymaganej ilości artykułu do koszyka.
Rabaty artykułów Możliwe jest nadawanie rabatu procentowego na artykuł w aplikacji Cenniki sprzedaży w widoku Artykuł. Rabat widoczny jest po eksporcie cenników.
Eksport cenników sprzedaży (aplikacja w tle) Adapter umożliwia eksport cenników utworzonych w aplikacji Cenniki sprzedaży do systemu zewnętrznego.

Obsługa magazynu

Funkcjonalność Wyjaśnienie
Eksport dostępności artykułów Adapter obsługuje aplikację w tle Eksport dostępności artykułów, która wylicza i synchronizuje dostępność artykułów do systemu zewnętrznego.
Rezerwacje artykułów Adapter umożliwia działanie aplikacji Rezerwowe stany magazynowe ERP, w której można dokonywać rezerwacji artykułów kanału sprzedaży. Ilość artykułu w sklepie zostanie zredukowana o zarezerwowaną ilość po eksporcie dostępności artykułu.

Aplikacja Rezerwacje w kanałach sprzedaży umożliwia rezerwacje artykułów na potrzeby sprzedaży poprzez kanał sprzedaży.

Obsługa zamówień sprzedaży

Funkcjonalność Wyjaśnienie
Import zamówień sprzedaży Aplikacja Import dokumentów umożliwia import zamówień sprzedaży z kanału sprzedaży do systemu
Eksport zmian w zamówieniach sprzedaży Aplikacja Aktualizacja zamówienia w kanałach sprzedaży umożliwia eksport zmian w zamówieniu sprzedaży do kanału sprzedaży

 

Czy ten artykuł był pomocny?