Wprowadzenie: Projekty i rejestracja czasu

Moduł Projekty zapewnia narzędzie, za pomocą którego można zarządzać, monitorować i fakturować projekty wewnętrzne i zewnętrzne, a także zamawiać lub produkować materiały związane z projektami. Istniejące dokumenty można powiązać z projektem i uwzględnić w nich koszty i przychody.

Obszar zawiera również narzędzie do planowania pracowników na poziomie etapów projektu. Oprócz kontroli projektu, listy zapewniają szereg działań umożliwiających łatwą i wygodną pracę z dużą liczbą projektów i etapów projektu.

Za pomocą aplikacji Rejestracja czasu można rejestrować, analizować i rozliczać czas pracy w oparciu o etapy projektu.

Definicje terminów

Rodzaj projektu

Rodzaje projektów służą do identyfikacji projektów i definiowania typu projektu. Zawierają ustawienia i wartości domyślne dla projektów, np. status otwarcia i rodzaje dokumentów następujących.

Projekt

Projekt to zazwyczaj jednorazowe przedsięwzięcie, w którym cel ma zostać osiągnięty w określonym czasie. W tym celu projekt podzielony jest na etapy, które z kolei mają zostać zrealizowane w określonym czasie. Zlecenia sprzedaży służą do fakturowania usług świadczonych w ramach projektu.

Etap projektu

Kroki projektu organizują projekty i mogą być rozliczane indywidualnie. Są one rejestrowane w ramach projektu, ale mogą być ponownie wykorzystane w innych projektach. Kroki projektu są jednoznacznie identyfikowane przez numer kroku projektu. Można je również przypisać do typu kroku projektu.

Rodzaje etapów projektu

Typy kroków projektu są używane do opisywania kroków projektu i mogą być opcjonalnie przypisane do nich w projekcie. Nie są one używane do identyfikacji kroków projektu. Typy kroków projektu zawierają fazy kroków projektu i definiują status, z jakim kroki projektu są rejestrowane w projekcie.

Faza projektu

Faza kroku projektu opisuje etap kroku projektu. Fazy etapu projektu są przypisywane do typu etapu projektu w żądanej kolejności. Umożliwia to wybranie fazy etapu projektu dla każdego etapu projektu w projekcie, który opisuje etap projektu bardziej szczegółowo.

Działania w ramach projektu

Działania projektowe służą do planowania poszczególnych etapów pracy w ramach etapu projektu i przypisywania ich do jednego lub większej liczby osób, którzy są odpowiedzialni za wykonanie działania. Działania w ramach projektu to indywidualne działania przypisane do etapu projektu. Mogą one być przetwarzane tylko pojedynczo.

Procesy i łańcuch dokumentów powiązanych

Poniższy rozdział opisuje procesy biznesowe związane z zarządzaniem projektami i rejestracją czasu, a także wszelkie wynikające z nich relacje z innymi aplikacjami i podmiotami biznesowymi.

Przegląd etapów procesu

Centralnym elementem procesu zarządzania projektami jest projekt. Projekt można podzielić na etapy, do których przypisywane są koszty i przychody.

Ponadto można powiązać istniejące dokumenty, np. oferty sprzedaży, zlecenia dystrybucji lub zamówienia, z projektem lub jednym z jego etapów. Dokumenty te są również brane pod uwagę przy obliczaniu kosztów i przychodów.

Aby wdrożyć projekt, można przypisać działania do nagłówka projektu lub poszczególnych etapów projektu.

W ramach obszaru Rejestracja czasu można rejestrować czas spędzony przez pracowników nad projektem i przypisywać go do odpowiednich etapów projektu. Możesz rejestrować powtarzające się działania w szablonach czasu projektu i używać ich ponownie tak często, jak to potrzebne.

Można rozliczać swoich klientów za usługi udokumentowane w systemie rejestracji czasu pracy, generując zamówienia sprzedaży. Informacje o aplikacji Przyporządkowania artykułów definiują, które pozycje usług mają być używane dla których usług dla pozycji zamówienia sprzedaży.

 Łańcuch dokumentów powiązanych

Następujące dokumenty są widoczne w łańcuchu dokumentów dla projektu, gdy tylko zostaną połączone za pomocą relacji dokumentu:

  • Zamówienie sprzedaży – aby rozliczyć etapy projektu, można wprowadzić pozycje rozliczeniowe, które są używane do generowania zamówień sprzedaży.

Można również utworzyć nagłówek zamówienia sprzedaży dla poszczególnych etapów projektu w aplikacji Projekty.

W aplikacji Dokumenty projektu można powiązać istniejące zamówienia sprzedaży z projektem lub etapem projektu

  • Oferta sprzedaży, Oferta zakupu, Zamówienie zakupu, Zlecenie dystrybucji, Zlecenie produkcyjne – nagłówek dokumentów dla tych dokumentów można zdefiniować dla poszczególnych etapów projektu w sekcji Dokumenty projektu w aplikacji o tej samej nazwie, lub powiązać istniejące dokumenty z projektem lub etapem projektu

Etapy przetwarzania

Sposób obliczania kosztów i przychodów projektu opisano w rozdziale Akcje: Obliczanie kosztów i przychodów w artykule Projekty.

Ponadto opisy pól w sekcji Controlling zawierają informacje na temat sposobu określania wartości.

Czy ten artykuł był pomocny?