Sukces kampanii można zmierzyć za pomocą kluczowych danych liczbowych. Można ustawić cele kampanii, definiując kluczowe liczby i wartości docelowe, a następnie obliczyć osiągnięcie celu. W aplikacji Wskaźniki kampanii można zdefiniować, które kluczowe dane mogą być używane w kampaniach. Zestaw kluczowych danych jest dostarczany przez system ERP, np. liczba adresatów, liczba wygenerowanych perspektyw oraz przychód z wygranych perspektyw. Możliwe jest również dodanie innych kluczowych danych specyficznych dla firmy.
Definicje terminów
Wskaźnik kampanii
Wskaźniki kampanii mierzą sukces kampanii za pomocą informacji ilościowych, takich jak całkowity obrót perspektyw wygenerowanych z kampanii.
Kampanie
Kampanie to ograniczone promocje skierowane do obecnych lub potencjalnych klientów za pośrednictwem różnych mediów. Są one wykorzystywane do uzyskania konkretnych informacji na temat istniejących i potencjalnych klientów. Kampanie sprzedażowe służą bezpośredniemu dotarciu do klientów i zwiększeniu sprzedaży produktów i usług. Za pomocą kampanii informacyjnych informacje są przekazywane partnerom lub pozyskiwane od nich.
Opis aplikacji
Aplikacja Wskaźniki kampanii pozwala skonfigurować ustawienia kluczowych danych kampanii i aktywować kluczowe dane, które mają być używane w kampaniach i rodzajach kampanii.
Ponadto można aktualizować wartości kluczowych liczb dla wszystkich kampanii.
Aplikacja Wskaźniki kampanii nie składa się z nagłówka i obszaru roboczego, ale zawiera tabelę, w której można tworzyć i edytować kluczowe dane kampanii.
Tabela składa się z następujących kolumn:
- Wskaźnik – w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa wskaźnika. Po dodaniu wiersza w tabeli można wybrać jeden ze wskaźników dostępnych w polu wyboru. Następujące wskaźniki są dostępne w standardowej wersji systemu:
- Adresaci z działaniami
- Adresaci z działaniami zakończonymi powodzeniem
- Adresaci ze zrealizowanymi działaniami
- Koszty całkowite kampanii
- Liczba adresatów
- Liczba faktur sprzedaży
- Liczba utworzonych perspektyw sprzedaży
- Liczba zamówień sprzedaży
- Liczba zyskanych perspektyw sprzedaży
- Marża pokrycia faktur sprzedaży
- Marża pokrycia utworzonych perspektyw
- Marża pokrycia zamówień sprzedaży
- Marża pokrycia zyskanych perspektyw
- Przychód netto faktur sprzedaży
- Przychód netto zamówień sprzedaży
- Przychód z utworzonych perspektyw sprzedaży
- Przychód z zyskanych perspektyw sprzedaży
- Przedział aktualizacji – w tym miejscu należy wprowadzić okres czasu, w którym wartość wskaźnika ma być aktualizowana. Po przekroczeniu tego okresu od ostatniej aktualizacji wartość jest uznawana za nieaktualną. W aplikacji Kampanie można sprawdzić, czy wartość wskaźnika jest aktualna.
- Typ pola – w tej kolumnie wyświetlana jest kategoria pola dla wartości wskaźnika.
- Aktywne – za pomocą tej funkcji można określić, czy dana wartość kluczowa może być używana w kampaniach. Po aktywowaniu pola wyboru można używać danej wartości klucza w aplikacjach Rodzaje kampanii i Kampanie. Jeśli liczba kluczowa jest już używana w kampaniach, a pole wyboru zostanie dezaktywowane, nie będzie można zaktualizować wartości wskaźnika.
Działania związane z aplikacją
W aplikacji Wskaźniki kampanii dostępne są następujące akcje:
- Dodaj dostępne wskaźniki
- Aktualizuj wartości wskaźników kampanii sprzedażowych
Akcja: Dodaj dostępne wskaźniki
Za pomocą tej akcji można dodać do tabeli wszystkie wskaźniki kampanii dostępne w systemie. Wskaźniki już istniejące w tabeli pozostaną.
Akcja: Aktualizuj wartości wskaźników kampanii sprzedażowych
Za pomocą tej akcji można zaktualizować rzeczywiste wartości wybranych wskaźników we wszystkich kampaniach, które używają tych wskaźników. Wartości nieaktywnych wskaźników nie zostaną zaktualizowane.
Kampanię dla tej akcji można wybrać, aktywując odpowiednie pole wyboru w kolumnie Wybór.
Konfiguracja
Dla aplikacji Wskaźniki kampanii nie jest konieczne definiowanie dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Wskaźniki kampanii i może być używana do celów takich jak:
- Przypisywanie uprawnień
- Konfigurowanie definicji działań
- Importowanie i eksportowanie danych
Wskaźnik kampanii:
com.cisag.app.crm.measure.obj.CampaignMeasureConfiguration
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być przyznawane za pomocą ról uprawnień, a także poprzez przypisanie organizacji. Koncepcja uprawnień została opisana w dokumentacji technicznej Autoryzacje.
Specjalne możliwości
Aplikacja Wskaźniki kampanii nie ma specjalnych możliwości.
Przypisanie organizacji
Przypisanie organizacji nie jest konieczne dla aplikacji Wskaźniki kampanii.
Funkcje specjalne
Aplikacja Wskaźniki kampanii nie ma żadnych specjalnych funkcji.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Wskaźniki kampanii nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.