Zamówienia sprzedaży: Nierozliczone wartości

Raport Zamówienie sprzedaży: Nierozliczone wartości umożliwia wydruk/wysyłkę zamówień sprzedaży z otwartymi wartościami dostawy lub faktury.

Artykuł zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można określić, co zawiera dokument raportu, który ma zostać wydrukowany. Znajdują się tu również informacje na temat wyniku wyjściowego. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji odpowiadają opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wyjścia. Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w instrukcji obsługi.

Procedury korzystania z aplikacji można znaleźć w instrukcji: Drukowanie dokumentów raportu.

Definicje terminów

Dokumenty pomocnicze

Wydruk raportu na urządzenie wyjściowe, takie jak drukarka, lub do pliku tworzy dokument raportu lub dokument wyjściowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.

Dokument

Dokument jest dowodem transakcji biznesowej. Podzbiór dokumentów to zamówienia, takie jak zamówienia sprzedaży lub zamówienia zaopatrzenia. Gdy wystawiany jest dokument, generowany jest dokument końcowy.

Raport

Raporty służą do drukowania lub wysyłania danych za pomocą Menedżera danych wyjściowych systemu ERP (SOM) lub Crystal Reports. W przypadku danych wyjściowych raporty są podzielone na dokumenty końcowe i dokumenty raportów. Raporty dla dokumentów końcowych są oparte na danych pojedynczego dokumentu. Na przykład raport dla dokumentu Potwierdzenie zamówienia jest oparty na danych dokumentu Zamówienie sprzedaży. Raporty dla dokumentów raportów mogą być oparte na różnych danych, które są określane za pomocą funkcji wyszukiwania. W dokumentach raportów dane są często prezentowane jako lista, np. lista adresów.

Raporty zawierają jeden lub więcej plików raportów, które określają parametry, liczbę pól i wygląd raportu. Mogą być one również rejestrowane jako obiekt systemowy lub obiekt rozwojowy.

Plik raportu

Plik raportu służy do definiowania wyglądu dokumentu raportu. W tym celu pliki raportów są edytowane w Crystal Reports. Pliki raportów mogą być zależne lub niezależne od języka.

Dokument raportu

Druk raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, na przykład faksem lub pocztą elektroniczną.

Zamówienie sprzedaży

Zamówienie sprzedaży jest podstawowym elementem procesu sprzedaży. Określa ono zakres usług, warunki dostawy i warunki płatności za sprzedaż przedmiotów. W szczególności określa, jakie przedmioty mają zostać sprzedane, w jakiej ilości i po jakiej cenie. A także: kiedy i na jaki adres(y) dostawa(y) i fakturowanie będą miały miejsce. Zamówienie sprzedaży reguluje również sposób naliczania kosztów zamówienia.

Rodzaj zamówienia sprzedaży

Rodzaje zamówień sprzedaży służą do identyfikowania zamówień sprzedaży i definiowania rodzaju zamówienia sprzedaży (zamówienie sprzedaży, zamówienie magazynu konsygnacyjnego, zamówienie sklepu). Typy zamówień sprzedaży zawierają również automatyczne wpisy (wartości domyślne) i ustawienia dla generowanych zamówień sprzedaży. Ustawienia kontrolują kontrole i obliczenia systemu dla zamówień sprzedaży tego rodzaju, a także dalsze przetwarzanie zamówień w kolejnych dokumentach. Typ zamówienia ma również znaczenie dla restrykcyjnego wyboru w wyszukiwaniu.

Sekcja Parametry

Parametry służą do określania charakterystyki wyszukiwania i wynikowego wyniku. Parametry są zatem używane do wyboru rekordów danych.

Parametry zostały wyjaśnione w poniższej tabeli. Kolumna Nazwa parametru zawiera techniczne nazwy parametrów zdefiniowanych dla raportu. Kolumna Nazwa parametru zawiera nazwę wyświetlaną dla parametru.

Nazwa parametru Opis parametru Objaśnienie
ReportTitle Tytuł Parametr Tytuł zawiera tytuł w dokumencie raportu. Wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie.
DocumentType Rodzaj W tym polu można wybrać jeden lub więcej rodzajów zamówienia sprzedaży jako cechy wyszukiwania dla poszukiwanych zamówień sprzedaży.
DocumentNumber Numer W razie potrzeby można użyć tego pola, aby wprowadzić jeden lub więcej numerów dla wyszukiwanych zamówień sprzedaży.
OrdererCustomer Zamawiający W tym polu można wybrać  jednego lub więcej klientów jako kryteria wyszukiwania dla zamawiającego, używając odpowiednich numerów partnerów, jeśli jest to wymagane.
Date Data wprowadzenia W tym polu można wprowadzić datę lub okres, w którym szukane zamówienia sprzedaży zostały wprowadzone jako kryterium wyszukiwania. Jeśli pole pozostanie puste, wyszukiwanie nie będzie ograniczone według daty wprowadzenia.
SalesReppresentative Przedstawiciel  Można wybrać jednego lub więcej przedstawicieli w tym polu, używając odpowiednich numerów partnerów jako cech wyszukiwania dla pierwszego przedstawiciela zamówienia.
Responsible Odpowiedzialny pracownik Jeśli jest to wymagane, wprowadź jednego lub więcej pracowników jako cechy wyszukiwania dla pola „Odpowiedzialny pracownik” zamówienia.
DomesticOrForeign Waluta krajowa lub zagraniczna Pozwala wybrać walutę zamówień sprzedaży, która ma być wyświetlana w tym polu. Jako cechę wyszukiwania można wybrać jedną z następujących walut:

  • Waluta dokumentu
  • Waluta wiodąca
DocumentInfo Informacje o dokumencie Pozwala użyć informacji o dokumencie, aby określić, czy odniesienia do dokumentów mają być wyprowadzane (aktywowane pole wyboru), czy nie (dezaktywowane pole wyboru).

Wynik raportu

Raport wyświetla wyniki w tabeli. Wyniki są pogrupowane według klientów. Dla każdej grupy wyświetlany jest jeden wiersz sumaryczny. Ostatni wiersz raportu zawiera sumę całkowitą.

Powiązane odniesienia do dokumentów są wyświetlane lub nie w zależności od parametru Informacje o dokumencie.

Wiersz zamówienia

Kolumny:

  • Zamówienie – rodzaj zamówienia i numer zamówienia sprzedaży jednoznacznie identyfikują zamówienie sprzedaży.
  • Przedstawiciel – wyświetlany jest pierwszy przedstawiciel zamówienia sprzedaży.
  • Pracownik – wyświetlany jest pracownik odpowiedzialny za zamówienie.
  • Data wprowadzenia – wyświetlana jest data wprowadzenia zamówienia sprzedaży.
  • Wartość zamówienia – wyświetlana jest kwota netto całego zamówienia.
  • Wartość otwartej dostawy – wyświetlana jest kwota netto całego zamówienia otwartego do dostawy.
  • Wartość otwartej faktury – wyświetlana jest kwota netto całego zamówienia, które zostało dostarczone, ale nie zostało jeszcze zafakturowane.

Wiersz łańcucha dokumentów powiązanych

Kolumny:

  • Rodzaj dokumentu – rodzaj dokumentu zgodny z dokumentem docelowym jest wyświetlany jako tekst.
  • Numer dokumentu – rodzaj i numer dokumentu docelowego jednoznacznie identyfikują dokument docelowy.
  • Partner – wyświetlany jest partner dokumentu docelowego (odbiorca dostawy lub odbiorca faktury).
  • Data – wyświetlana jest data wprowadzenia dokumentu docelowego.

Konfiguracja

W aplikacji Konfiguracja nie istnieją ustawienia dla aplikacji Zamówienie sprzedaży: Nierozliczone wartości.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.sales.obj.SalesOrder jest istotna dla aplikacji Zamówienie sprzedaży: Nierozliczone wartości. Jest używana między innymi do:

  • Przypisywania autoryzacji,
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importu lub eksportu danych

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.sales.OrderData.

Uprawienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Specjalne możliwości

Dla aplikacji Zamówienie sprzedaży: Nierozliczone wartości nie istnieją specjalne możliwości.

Przypisania organizacji

Struktury organizacyjne służą do kontrolowania, które dane są widoczne, możliwe do wykorzystania lub edycji. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Zamówienie sprzedaży: Nierozliczone wartości była wyświetlana osobie w menu użytkownika, musi ona być przypisana do organizacji, która jest zintegrowana z jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w dokumencie Uprawnienia do treści.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Zamówienie sprzedaży: Nierozliczone wartości nie istnieją specjalne funkcje.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Zamówienie sprzedaży: Nierozliczone wartości nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?