Zapytanie o status urządzenia wydruku

Aplikacja Zapytanie o stan urządzenia wydruku służy do zapytania o stan urządzeń wydruku podłączonych do menedżera wydruku systemu. Zapytanie zwraca na przykład liczbę dokumentów do wydrukowania przez podłączoną drukarkę.

Grupa docelowa

  • Administratorzy systemu
  • Konsultanci techniczni

Definicje terminów

  • Urządzenie wydruku — obraz fizycznego urządzenia wydruku w powiązanym menedżerze wydruku systemu. Urządzenia wydruku mogą być typu drukarka, faks lub bramka e-mail. Dla jednego fizycznego urządzenia wydruku można utworzyć kilka obrazów urządzeń wydruku .
  • Menedżer wydruku systemu ERP (SOM) — przetwarza żądania wydruku dla jednego lub więcej systemów. SOM generuje dokumenty wydruku i może je drukować, faksować, wysyłać pocztą e-mail lub przechowywać w Knowledge Store.
  • Połączenie menedżera wydruku systemu ERP — łączy system Comarch ERP Enterprise z menedżerem wydruku systemu ERP (SOM). Wszystkie serwery aplikacji systemu mają dostęp do SOM. Żądania danych wydruku są przekazywane do menedżera danych wydruku za pośrednictwem tego połączenia i tam wykonywane.
  • Fizyczne urządzenie wydruku — drukarka, faks lub bramka e-mail, które są bezpośrednio podłączone do menedżera wydruku systemu ERP. W przypadku fizycznych urządzeń wydruku należy zainstalować i skonfigurować odpowiednie sterowniki na komputerze, na którym działa SOM.

Opis aplikacji

Aplikacji Zapytanie o status urządzenia wydruku, można użyć aby zapytać o stan urządzeń wydruku zarejestrowanych w systemie ERP i podłączonych za pośrednictwem SOM.

Uwaga
Podczas zapytania o stan urządzeń wydruku, ilość fizycznych urządzeń wydruku buforowanych w bazie danych repozytorium dla każdego menedżera wydruku systemu ERP oraz właściwości tych fizycznych urządzeń wydruku są aktualizowane. Jest to konieczne, jeśli wprowadzono zmiany w sterownikach lub ustawieniach fizycznych urządzeń wydruku w SOM.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji można wprowadzić dane wyszukiwania, a następnie użyć przycisku [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi, aby system określił odpowiedni stan urządzeń wydruku i wyświetlił je w obszarze roboczym.

Szczegółowy opis pól nagłówka:

  • Urządzenie — w tym polu można wprowadzić nazwa urządzenia wydruku jako funkcję wyszukiwania
  • Oznaczenie — w tym polu można wprowadzić opis urządzenia wydruku jako funkcję wyszukiwania Wszystkie urządzenia wydruku pasujące do wprowadzonego opisu zostaną wyświetlone na liście wyników.
  • Medium wydania — w tym polu można wprowadzić urządzenie wydruku jako funkcję wyszukiwania
  • Status — w tym polu można wprowadzić status aktywnego urządzenia wydruku jako funkcję wyszukiwania. Do wyboru są następujące statusy:
    • Nieznany — nie można określić stanu urządzenia wydruku
    • Gotowy — urządzenie wydruku jest gotowe do przetwarzania zleceń wydruku
    • Przetwarzanie w toku — urządzenie wydruku aktualnie przetwarza wydruk
    • Wystąpił błąd — podczas przetwarzania zlecenia wydruku wystąpiły błędy. Więcej informacji można znaleźć w rejestrze komunikatów.
    • Nieprawidłowy — ustawienia urządzenia wydruku są nieprawidłowe i urządzenie wydruku nie może być używane. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy połączenie SOM, do którego odnosi się urządzenie wydruku zostało usunięte.
    • Połączenie z Semiramis Output Menager nieaktywne — połączenie zostało dezaktywowane
  • Lokalizacja — w tym polu można wprowadzić lokalizację urządzenia wydruku jako funkcję wyszukiwania
  • Model — w razie potrzeby można wprowadzić model urządzenia wydruku jako funkcję wyszukiwania
  • Zatrzymane — urządzenie wydruku może mieć status Zatrzymane, co oznacza, że jest nieaktywne. W razie potrzeby można użyć tego statusu jako oddzielną funkcję wyszukiwania. Do wyboru są następujące opcje:
    • (wszystkie) 
    • Tak
    • Nie
  • Połączenie z Output Manager — w tym polu można wprowadzić połączenie SOM. Spowoduje to ograniczenie wyszukiwania urządzeń wydruku , które zostały przypisane do połączenia SOM.
Uwaga
Jeśli dla wprowadzonej funkcji wyszukiwania zostanie znalezionych ponad 50 połączeń SOM, ta funkcja wyszukiwania zostanie zignorowana.

Obszar roboczy

Lista wyników z wyszukanymi urządzeniami wydruku i ich statusem jest wyświetlana w obszarze roboczym, w postaci tabeli typu lista.

Szczegółowy opis kolumn tabeli obszaru roboczego:

  • Medium wydania — ikona w tej kolumnie wskazuje na urządzenie wydruku. Ikony reprezentują następujące urządzenia:
    • Drukarka
    • faks
    • E-mail
  • Urządzenie — nazwa urządzenia wydruku
  • Lokalizacja — lokalizacja, w której znajduje się urządzenie wydruku .
  • Liczba dokumentów — liczba dokumentów dostępnych w SOM do wysłania na dane urządzenie wydruku.
  • Status — status urządzenia wydruku, który składa się ze statusu fizycznego urządzenia wydruku z SOM i wstrzymanego statusu urządzenia wydruku. Statusy są wyświetlane jako ikony. Status zawiera też komunikat o stanie fizycznego urządzenia wydruku. Jest to dodatkowy tekst, który bardziej szczegółowo opisuje bieżący stan wydruku. Ponieważ tekst ten jest dostarczany przez sterownik fizycznego urządzenia wydruku, może nie zostać przetłumaczony.

Na pasku narzędzi tabeli dostępny jest również następujący przycisk akcji:

  • [Komunikaty statusu] — wyświetla komunikaty o statusie dla każdego urządzenia wydruku na liście w dodatkowym wierszu. Dodatkowy wiersz składa się z dwóch kolumn:
    • Typ komunikatu — typ komunikatu statusu, np. informacja, ostrzeżenie lub błąd. Klasa i numer komunikatu są wyświetlane w etykiecie narzędzia.
    • Komunikat o statusie — tekst komunikatu o statusie

Konfiguracja

Aplikacja Zapytanie o stan urządzenia wydruku nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Zapytanie o stan urządzenia wydruku

com.cisag.sys.services.output.obj.OutputDevice

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Zapytanie o stan urządzenia wydruku nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Dla aplikacji Zapytanie o stan urządzenia wydruku nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

Funkcje specjalne

Uprawnienia dla jednostki biznesowej Urządzenie wydruku muszą być również przypisane do bazy danych repozytorium, aby ta aplikacja mogła być używana w bazie danych OLTP.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Zapytanie o stan urządzenia wydruku nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?