Zewnętrzne zgłoszenia UKH

Ubezpieczenie kredytu handlowego służy do zabezpieczenia należności z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług i chroni tym samym dostawcę przed stratami wynikającymi z niewypłacalności odbiorcy – zarówno w transakcjach krajowych, jak i zagranicznych. Zgłoszenia dotyczące należności mogą być tworzone i zarządzane za pomocą aplikacji Lista: Zewnętrzne zgłoszenia UKH.

Zgłoszenia te muszą być przechowywane przez określony czas, co powoduje zajmowanie przestrzeni dyskowej. Po upływie okresu przechowywania zewnętrzne zgłoszenia UKH mogą zostać usunięte za pomocą aplikacji reorganizacyjnej Zewnętrzne zgłoszenia UKH. Poniżej znajdują się opisy dotyczące sposobu korzystania z tej aplikacji oraz jej parametrów. Zamieszczono również informacje na temat skutków reorganizacji.

Aplikacje reorganizacyjne są wykonywane przez aplikację Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji znajduje się w dokumentacji Zlecenia reorganizacji. Zawiera ona także instrukcję wykonania procesu reorganizacji.

W aplikacji Zlecenia reorganizacji można dodać różne aplikacje reorganizacyjne do listy, aby były wykonywane kolejno w ramach jednego zlecenia. Często wymagana jest określona kolejność ich przetwarzania, aby umożliwić prawidłowe usuwanie powiązanych danych.

Uwaga
Reorganizacja nieodwracalnie usuwa dane. Usuniętych danych NIE można przywrócić. Przed przeprowadzeniem reorganizacji wymagane jest wykonanie pełnej kopii zapasowej danych (łącznie z całym systemem Comarch ERP Enterprise). Kopia ta musi być stale dostępna. Wszystkie zapisane okresy przechowywania danych są przestrzegane.
Zreorganizowane dane z kopii zapasowej nie mogą być ponownie zintegrowane z aktualnym systemem. Możliwe jest jedynie utworzenie kompletnej równoległej kopii systemu na podstawie kopii zapasowej.
Zreorganizowane zewnętrzne zgłoszenia UKH nie będą już dostępne.

Definicje pojęć

Aplikacja w tle — aplikacja, która działa bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać uruchomiona poprzez zlecenie przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.

Reorganizacja — reorganizacja danych skutkuje ich fizycznym usunięciem z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.

Aplikacja reorganizacyjna — jest to aplikacja działające w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacja reorganizacyjna służy do reorganizacji danych podstawowych i danych transakcji zgodnie z określonymi kryteriami

Zlecenie reorganizacji — jest to żądanie przetwarzania, które wywołuje tylko jedną lub więcej aplikacji reorganizacyjnych. Aplikacje reorganizacyjne są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności kolejności.

Opis

Za pomocą aplikacji Zewnętrzne zgłoszenia UKH można usuwać zgłoszenia UKH spełniające określone warunki.

Uwaga
Aplikacja reorganizacyjna jest zazwyczaj uruchamiana za pomocą aplikacji Zlecenia reorganizacji. Więcej informacji na temat tej aplikacji można znaleźć w artykule Zlecenia reorganizacji. Istnieje jednak możliwość ręcznego uruchomienia aplikacji reorganizacyjnych.

Wymagania wstępne

Zewnętrzne zgłoszenia UKH mogą zostać zreorganizowane, jeśli:

  • Zgłoszenie zostało wykonane
  • Rok wynikający z daty ostatniego wygenerowanie + ustawiony w aplikacji Konfiguracja okres przechowywania został osiągnięty lub przekroczony
  • Zgłoszenie UKH zostało oznaczone do usunięcia
Uwaga
Zgłoszenia oznaczone do usunięcia są kasowane niezależnie od okresu przechowywania.

Skutki

Reorganizacja usuwa wszystkie wykonane i oznaczone do usunięcia zewnętrzne zgłoszenia UKH wraz z przypisanymi danymi.
Po reorganizacji nie są one już dostępne w systemie.

Parametry

  • Maksymalny czas działania — maksymalny okres, po którym aplikacja reorganizacyjna zostanie zakończona. Wartość domyślna: 1 godzina.
  • Tryb eksportu — tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych. W trybie eksportu można ustawić, czy dane mają być eksportowane do archiwizacji i jakie dane mają być eksportowane. Dostępne są następujące tryby eksportu:
    • Nie eksportuj
    • Eksportuj wszystkie atrybuty
    • Eksportuj z filtrem
Wskazówka
Tryb Eksportuj z filtrem jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych.
  • Folder docelowy — folder docelowy służy do archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze o nazwie bazy danych OLTP. W tym folderze dla każdej jednostki biznesowej tworzony jest kolejny folder, w którym zapisywane są rzeczywiste pliki archiwum. Wartością domyślną jest podfolder usr/archive w ścieżce serwera plików dla serwera aplikacji systemu ERP.
  • Filtr eksportu — w przypadku trybu eksportu Eksportuj z filtrem w tym polu można określić filtr eksportu, który zostanie użyty do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pomocą aplikacji Eksport danych.
  • Ważne wskazówki — reorganizacja nieodwracalnie usuwa dane. Usuniętych danych NIE można przywrócić. Przed przeprowadzeniem reorganizacji wymagane jest wykonanie pełnej kopii zapasowej danych (łącznie z całym systemem Comarch ERP Enterpise). Kopia ta musi być stale dostępna. Wszystkie zapisane okresy przechowywania danych są przestrzegane.
    Zreorganizowane dane z kopii zapasowej nie mogą być ponownie zintegrowane z aktualnym systemem. Możliwe jest jedynie utworzenie kompletnej równoległej kopii systemu na podstawie kopii zapasowej. Zreorganizowane zewnętrzne zgłoszenia UKH nie będą już dostępne

Obiekty biznesowe objęte reorganizacją

  • Zgłoszenie UKH
    com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.cci.obj.CciReport
    
  • Zgłoszenie UKH – kwoty
    com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.cci.obj.CciReportAmount
  • Zgłoszenie UKH – pozycje
    com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.cci.obj.CciReportItem
  • Zgłoszenie UKH – kwoty pozycji
    com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.cci.obj.CciReportItemAmount
    

Konfiguracja

Następujące ustawienia muszą zostać zdefiniowane dla aplikacji Zewnętrzne zgłoszenie UKH w aplikacji Konfiguracja.

Funkcja Okresy przechowywania musi być aktywowana w ramach funkcji Księgowość finansowa. W funkcji Okresy przechowywania definiuje się lata, w których dane procesu powinny pozostać w systemie po ich zakończeniu, zanim będzie można je zreorganizować.

Wskazówka
Okres przechowywania dla zewnętrznych zgłoszeń UKH może być ustawiany wyłącznie na poziomie organizacji głównej.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja oferuje następujące uprawnienia specjalne, możliwe do przyporządkowania w aplikacji Role uprawnień:

  • Zdolność do reorganizacji danych księgowości finansowej
    com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.Reorganization.cap
    

Posiadanie tego uprawnienia umożliwia uruchamianie aplikacji reorganizacyjnej dla zewnętrznych zgłoszeń UKH.

Czy ten artykuł był pomocny?