Comarch ChatERP – informacje ogólne

O usłudze

Comarch ChatERP to innowacyjna usługa wirtualnego asystenta, która pozwala na uzyskanie odpowiedzi na zadane pytania i realizację poleceń wydawanych przez uprawnionych użytkowników w czasie rzeczywistym.

Wykorzystanie w tym celu zaawansowanych mechanizmów z dziedziny sztucznej inteligencji docelowo ma za zadanie usprawnienie pracy przedsiębiorstw poprzez zautomatyzowanie powtarzalnych czynności oraz ułatwienie obsługi programu. Dzięki temu użytkownicy zostaną w znacznym stopniu odciążeni od rutynowych czynności, zyskując jednocześnie lepszy wgląd do znajdujących się w programie danych.

Comarch ChatERP umożliwia komunikację użytkownika z programem za pomocą języka naturalnego. Porozumiewanie się z Comarch ChatERP przypomina zwykłą konwersację międzyludzką tj. reakcje asystenta uwzględniają bieżący kontekst rozmowy.

Comarch ChatERP jest funkcją udostępnioną użytkownikom systemów Comarch ERP w ramach testów BETA. W związku z tym jej zakres jest ograniczony, a działanie w niektórych przypadkach może okazać się niedoskonałe.

Obecnie usługa jest dostępna w:

Przetwarzanie danych

Odpowiedzi udzielane przez Comarch ChatERP są generowane przez algorytmy sztucznej inteligencji. Oznacza to, że w celu świadczenia usługi, zarówno dane z pytań, jak i z uzyskanych odpowiedzi są przesyłane do Comarch S.A. lub zewnętrznych dostawców (OpenAI). W związku z tym, korzystanie z usługi inteligentnego asystenta stanowi jednoczesne wyrażenie zgody na przesłanie danych zawartych w pytaniach i odpowiedziach do firmy Comarch lub podwykonawców technologicznych.

Aby w tej wymianie danych ograniczyć ryzyko nadmiernego przetwarzania informacji:

  • Użytkownik korzystający z usługi zobowiązuje się do nieprzekazywania w zadawanych pytaniach danych osobowych, wrażliwych i innych stanowiących tajemnicę firmy;
  • Zakres realizowanych zadań oraz pytań, na które Comarch ChatERP (Beta) jest w stanie udzielić odpowiedzi, został ograniczony do takich, które nie wymagają przetwarzania danych osobowych.

Ponadto, wszelkie informacje zawarte w zadawanych pytaniach i udzielonych odpowiedziach są zapisywane i mogą zostać wykorzystane do celów doskonalenia usługi.

Przy pierwszym uruchomieniu Comarch ChatERP, użytkownik zostaje poinformowany o rodzaju i celu przetwarzania danych.

Dostęp do Comarch ChatERP

Przed pierwszym uruchomieniem ChatERP konieczne jest przyznanie dostępu do użytkowania usługi. W zależności od systemu aktywowanie usługi może być wykonane samodzielnie (Comarch sPrint, Comarch ERP Enterprise) lub wyłącznie przez administratora programu (Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL). Dodatkowo, wymagana jest akceptacja regulaminu użytkowania.

Szczegółowe informacje na temat dostępu do ChatERP są dostępne w zakładkach dotyczących poszczególnych systemów.

Zakres działania Comarch ChatERP

W zależności od systemu Comarch ChatERP posiada następujące funkcjonalności:

  • udzielanie odpowiedzi na temat danych zapisanych w bazie danych podłączonej do systemu (Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Enterprise),
  • wykonanie akcji w systemie (Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Enterprise),
  • odpowiedzi na pytania dotyczące użytkowania systemu / aplikacji na podstawie informacji zawartych w dokumentacji systemu (Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Enterprise, Comarch sPrint).

Jednocześnie wszelkie inne działania niezwiązane z używanym systemem ERP nie są obsługiwane.

Dokładny zakres możliwości Comarch ChatERP wraz z przykładowymi pytaniami można znaleźć w zakładkach dotyczący poszczególnych systemów.

Wersje językowe

W zależności od systemu, ChatERP może być używany w następujących językach:

  • Optima: polski,
  • CEE: polski, angielski, niemiecki, francuski,
  • XL: polski, angielski,
  • sPrint: polski.

Czy ten artykuł był pomocny?