Właściwości etapu – zakładka Uprawnienia

image_pdfimage_print

Zakładka „Uprawnienia” składa się z trzech sekcji:

  • Cofnij dokument
  • Właściciel dokumentu
  • Uprawnienia do etapu

 

Zakładka „Uprawnienia”

 

Sekcja „Cofnij dokument”:

  • Blokada cofnięcia dokumentu – parametr określa, czy dokument z danego etapu może zostać cofnięty do etapu poprzedniego (zob. Cofnięcie dokumentu do poprzedniego etapu). Zaznaczenie parametru blokuje możliwość cofnięcia.

 

Zaznaczenie blokady cofnięcia dokumentu

 

Panel przekazania dokumentu – brak ikony cofnięcia dokumentu przy polu „Następny etap”

 

Sekcja „Właściciel dokumentu”:

  • Automatyczna zmiana właściciela dokumentu – parametr umożliwia automatyczną zmianę właściciela dokumentu wynikającą z uprawnień typu „Stanowisko powiązane ze strukturą organizacyjną firmy”. Parametr jest domyślnie odznaczony.
Uwaga
Możliwość zaznaczenia parametru istnieje tylko w sytuacji, gdy na danym typie obiegu nie ma zdefiniowanej kontrolki typu właściciel.

 

Zaznaczenie automatycznej zmiany właściciela dokumentu

 

Sekcja „Uprawnienia do etapu”:

Sekcja „Uprawnienia do etapu” pozwala na zdefiniowanie uprawnień statycznych do danego etapu dla:

  • operatorów,
  • działów
  • stanowisk

 

Wybór uprawnień nie jest obowiązkowy za wyjątkiem etapu oznaczonego jako początkowy.

W przypadku braku zdefiniowanych uprawnień, podczas pracy z dokumentem operator otrzymuje komunikat: „Dla etapu początkowego nie zostały zdefiniowane uprawnienia. Czy chcesz, aby zostało nadane Tobie uprawnienie do tego etapu?

 

Parametry dostępne w sekcji „Uprawnienia do etapu”

 

Pola dostępne w ramach sekcji:

  • Uprawnienia dodatkowedomyślnie zaznaczone jako aktywne. Pozwala na zdefiniowanie dodatkowych uprawnień podczas przekazywania dokumentu do następnego etapu. Oznacza to, że operator może określić dodatkowego pracownika, dział lub stanowisko z dostępem do następnego wybranego etapu (zob. Dodawanie uprawnień do dokumentu na następnym etapie).
  • Zawężenie uprawnień na wcześniejszym etapie – funkcjonalność umożliwia zawężenie uprawnień do następnego wskazanego etapu poprzez odznaczenie uprawnień dla wybranych operatorów (zob. Zawężanie listy operatorów uprawnionych do następnego etapu).
  • Dostęp do dok. dla operatora niepracującego z dok.zaznaczenie parametru na wskazanym etapie powoduje, że w każdym kolejnym etapie dostęp do dokumentu (poprzez filtr „W obiegu (nieaktywny)” na liście dokumentów, zob. Elementy okna) będą mieli wszyscy operatorzy, którzy na aktualnym etapie mieli dostęp do dokumentu. Parametr dotyczy sytuacji w której dokument powinien zostać udostępniony operatorom, którzy na określonym etapie mieli dostęp do dokumentu ale nie brali udziału w przekazaniu dokumentu do kolejnego etapu. Przykładem może być proces realizacji zadania, w którym bierze udział kilku zainteresowanych np. wykonawców. Na określonym etapie dokument trafia do etapu „Realizacja zadania” do tego etapu ma dostęp kilku wykonawców. Rozpoczęcie realizacji jest potwierdzane przez jednego wykonawcę ale pozostali nadal powinni mieć wgląd do dokumentu DMS.
  • Uprawnienia –  po kliknięciu w link „Dodaj” można dodać stałe uprawnienia do danego etapu dla wybranych pracowników, działów lub stanowisk. Uprawnienie do danego etapu można usunąć, klikając na ikonę kosza obok danej pozycji

 

Parametr „Dostęp do dok. dla operatora niepracującego z dok.” na zakładce „Uprawnienia” na etapie obiegu.
Rozpoczynasz pracę z Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z programu? A może masz już podstawową wiedzę o Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się więcej?

Sprawdź Szkolenia Comarch DMS!

Czy ten artykuł był pomocny?