Uruchamianie integracji Comarch DMS z Comarch HRM

image_pdfimage_print

Kiedy zostały już wykonane następujące czynności:

1. dodanie w Comarch DMS systemu współpracującego z Comarch DMS w zakładce „API” w zakładce „Ustawienia” (zob. API );

2. konfiguracja konta pracownika w  zakładce „API” w ramach karty pracownika w zakładce „Struktura organizacyjna” (zob. Zakładka API na karcie pracownika – integracja DMS z HRM)

3. (od wersji 2024.2.2)  uzupełniono wartość klucza „WebClientUrl” w pliku Web.config w katalogu z plikami aplikacji serwerowej (dawny web), wpisując adres nowej aplikacji webowej Comarch DMS, a potem zapisano zmiany (zob. Zmiany w integracji Comarch DMS z Comarch HRM)

wówczas administrator Comarch HRM może przystąpić do uruchomienia integracji Comarch HRM z Comarch DMS.

W tym celu administrator Comarch HRM  powinien:

1. zalogować się na stronę Comarch HRM;

2. wybrać przycisk „Start”;

3. w ramach pola Włącz nowe funkcje kliknąć przycisk  „Comarch DMS”.

 

Wybór przycisku „Comarch DMS ” do włączenia integracji z Comarch DMS

 

Następnie  administrator powinien nacisnąć przycisk Wprowadź klucz wymiany.

 

Przycisk „Wprowadź klucz wymiany”

 

Zostanie wówczas otwarte okno Integracja z Comarch DMS, w którym znajdują się dwa pola:

  • Adres WWW
  • Klucz wymiany

 

Okno „Integracja z Comarch DMS”

 

Aby poprawnie uzupełnić pole Adres WWW, należy:

1. zalogować się do Comarch DMS desktop jako administrator Comarch DMS;

2. wybrać spółkę Comarch ERP Optima

3. wybrać kartę pracownika,  którego konta użyto do integracji z systemem współpracującym z Comarch HRM (zob. Zakładka API na karcie pracownika – integracja DMS z HRM);

4. w zakładce „API” nacisnąć przycisk [Kopiuj URL aplikacji].

 

Kopiowanie adresu URL aplikacji

 

Skopiowany w ten sposób adres URL należy wkleić w polu Adres WWW w oknie Integracja z Comarch DMS w Comarch HRM.

 

Wklejanie adresu URL skopiowanego w Comarch DMS do okna w Comarch HRM

 

Analogicznie aby poprawnie uzupełnić pole Klucz wymiany, należy, będąc zalogowanym  do Comarch DMS desktop jako administrator Comarch DMS:

1. wybrać spółkę Comarch ERP Optima;

2. wybrać kartę pracownika,  którego konta użyto do integracji z systemem współpracującym z Comarch HRM (zob. Zakładka API na karcie pracownika – integracja DMS z HRM);

3. w zakładce „API” nacisnąć przycisk [Kopiuj klucz wymiany].

 

Kopiowanie klucza wymiany

 

Skopiowany w ten sposób klucz wymiany należy wkleić w polu Klucz wymiany w oknie Integracja z Comarch DMS w Comarch HRM.

Po wprowadzeniu poprawnych danych w polach Adres WWW Klucz wymiany należy kliknąć przycisk [Zatwierdź].

 

Wklejanie klucza wymiany skopiowanego z Comarch DMS do okna w Comarch HRM i zatwierdzanie danych

 

Jeżeli uruchomienie integracji zakończyło się sukcesem, wówczas w prawym dolnym rogu strony zostanie wyświetlony następujący komunikat:

 

Komunikat informujący o poprawnym przeprowadzeniu integracji Comarch HRM z Comarch DMS

 

Następnie administrator Comarch HRM w ramach zakładki „Obieg dokumentów”  powinien wybrać przycisk Dodaj obieg dokumentów.

 

Wybór przycisku  „Dodaj obieg dokumentów”

 

Następnie administrator powinien uzupełnić nastepujące pola:

  • Nazwa – w tym polu nalezy wpisać nazwę, jaką będzie nosił dany typ obiegu w Comarch HRM;
  • Obszar – w tym polu można wybrać z rozwijanej listy obszar (domyślny obszar ro „Ogólne”); Nowy obszar można dodac za pomocą przycisku Dodaj nowy obszar;
  • Dostępność – w tym polu można określić, czy dany typ obiegu będzie dostępny dla wszystkich pracowników z Comarch ERP Optima (domyślnie: „Publiczny”), czy tylko dla pracowników z określonego centrum w ramach struktury podległościowej. Jeśli wybrano centrum podległościowe, możliwe jest również zaznaczenie pod spodem parametru „Z podcentrami”
  • Proces – pole, w którym z rozwijanej listy typów obiegów dostępnych w Comarch DMS należy wybrać ten typ obiegu, w ramach którego przez pracowników HRM będą tworzone nowe dokumenty

 

Lista typów obiegu dokumentów w ramach zakładki „Definicje obiegów dokumentów” w Comarch DMS – zaznaczono typ obiegu „Wniosek urlopowy”

 

Wybór obiegu „Wniosek urlopowy” z Comarch DMS w ramach Comarch HRM

 

Wybór typu obiegu z Comarch DMS, z którym powiązany będzie obieg dokumentów określony w Comarch HRM i zapisywanie nowego obiegu dokumentów w Comarch HRM

 

Po uzupełnieniu wszystkich pól administrator powinien kliknąć przycisk [Zapisz].

Nowopowstały typ obiegu jest widoczny w Comarch HRM po kliknięciu na zakładkę  Obieg dokumentów i jest dostępny dla pracowników, zgodnie z ustawieniami dostępności dla danego typu obiegu.

 

Widok typu obiegu dokumentów w Comarch HRM

 

Rozpoczynasz pracę z Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z programu? A może masz już podstawową wiedzę o Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się więcej?

Sprawdź Szkolenia Comarch DMS!

 

Czy ten artykuł był pomocny?