W wersji 2023.0.0 została wprowadzona funkcjonalność elektronicznego podpisywania dokumentów w formacie PDF. W aktualnej wersji możliwość podpisania dokumentu jest dostępna jedynie w aplikacji stacjonarnej Comarch DMS.
W wersji 2023.0.0 w ustawieniach kontrolki typu załącznik na zakładce „Ogólne” został dodany checkbox „Podpisy elektroniczne PDF”. Przycisk służący do podpisu elektronicznego dokumentu jest dostępny tylko wtedy, kiedy checkbox został zaznaczony.

Po zaznaczeniu checkboxa i zapisaniu zmian na karcie obiegu dokumentu obok linku załącznika znajduje się przycisk , po którego naciśnięciu zostaje wyświetlona formatka, w ramach użytkownik dokonuje wyboru certyfikatu.


Kiedy użytkownik naciśnie [Ok], a następnie przy próbie zapisu dokumentu wpisze w ramach wyświetlanego okienka prawidłowe hasło i kliknie na przycisk
[Ok], wówczas dokument zostanie podpisany za pomocą certyfikatu elektronicznego.

Kiedy certyfikat został wybrany i nastąpiło uwierzytelnienie (użytkownik wpisał poprawne hasło do certyfikatu) obok ikony załącznika w aplikacji desktop pojawia się symbol oznaczający, że dany dokument został podpisany.

Symbol informujący o podpisie elektronicznym danego dokumentu jest widoczny w aplikacji web, jeżeli taki podpis został przedtem złożony w aplikacji desktop.

- Dokumentów w Managerze dokumentów
- Dokumentów dodawanych z Managera dokumentów jako załączniki do dokumentu w module Workflow
Jeżeli dokument został podpisany elektronicznie w Comarch DMS, wówczas na podglądzie dokumentu widoczny jest graficzny podpis cyfrowy, na ostatniej stronie, na końcu dokumentu.
