Resetowanie hasła w nowej aplikacji web

image_pdfimage_print

W wersji 2025.0.0 dodano możliwość resetowania hasła w nowej aplikacji web Comarch DMS. W tym celu w ramach okna logowania pod polem „Zapamiętaj mnie” dodano link [Nie pamiętasz hasła?].

 

Uwaga
Zmiana hasła w Comarch DMS dotyczy jedynie operatorów natywnych.

 

Okno logowania z linkiem „Nie pamiętasz hasła?”

 

Po kliknięciu w link [Nie pamiętasz hasła?] operator zostaje przeniesiony do okna „Nie pamiętasz hasła?”.

 

Okno „Nie pamiętasz hasła?” przed wprowadzeniem danych

 

W ramach pola „E-mail lub login” należy wprowadzić login danego operatora albo e-mail, który jest do niego przypisany na karcie pracownika w aplikacji desktop Comarch DMS. Istnieje również możliwość powrotu do okna logowania po kliknięciu w link [Wróć do strony logowania].

Jeśli ten sam adres email został wprowadzony dla wielu operatorów w wielu spółkach, wówczas po wpisaniu go w polu „Email lub login” należy z rozwijanej listy operatorów natywnych wybrać operatora, dla którego ma zostać zmienione hasło.

 

Okno „Nie pamiętasz hasła?” , jeśli wprowadzony adres email jest powiązany z więcej niż jendym użytkownikiem

 

Jeżeli wprowadzono adres email albo login w polu „E-mail lub login”, wówczas należy kliknąć w przycisk [Wyślij].

 

Okno „Nie pamiętasz hasła?” po wprowadzeniu adresu e-mail

 

Okno „Nie pamiętasz hasła?” po wprowadzeniu loginu

 

Jeśli operator, który próbuje zmienić hasło, nie jest operatorem natywnym (jest np. operatorem zaimportowanym z Comarch ERP Optima albo z Comarch ERP XL), wówczas zmiana hasła nie jest możliwa, a po kliknięciu [Wyślij] wyświetany jest komunikat „Nie można zmienić hasła”.

 

Komunikat „Nie można zmienić hasła”

 

Jeśli konto operatora natywnego, do którego jest przypisany wprowadzony adres e-mail, istnieje albo jeżeli na koncie operatora natywnego, którego login podano, znajduje się adres e-mail, wówczas po naciśnięciu przycisku [Wyślij] operator zostaje przekierowany do okna potwierdzającego wysłanie maila do zmiany hasła, a na podany adres e-mail zostaje wysłana wiadomość z linkiem do resetowania hasła – aby przejść do zmiany hasła należy kliknąć w link podany w wiadomości.

 

Uwaga
Aby funkcjonalność wysyłania wiadomości z linkiem do zmiany hasła działała poprawnie, należy koniecznie uzupełnić ustawienia konta pocztowego na zakładce „Serwer pocztowy” na zakładce [Ustawienia] w aplikacji desktop Comarch DMS i zapisać je – wiadomości będą wysyłane z adresu email podanego w tej zakładce.

 

Widok okna potwierdzającego wysłanie maila do zmiany hasła

 

Treść wiadomości e-mail otrzymanej przez operatora po kliknięciu przycisku „Wyślij”

 

Jeżeli konto z danym loginem albo adresem email nie istnieje, wówczas wyświetlony zostaje następujący komunikat:

 

Komunikat wyświetlany, jeśli konto użytkownika z podanym adresem e-mail lub loginem nie istnieje

 

Jeżeli:

  • W pliku web.config nie włączono polityki przestrzegania bezpieczeństwa (<add key=”UseStrongPassword” value=”false” />) – zostaje otwarte okno „Zmiana hasła” bez dodatkowych informacji
Widok okna „Zmiana hasła”, gdy nie włączono polityki przestrzegania bezpieczeństwa

 

  • W pliku web.config włączono politykę przestrzegania bezpieczeństwa (<add key=”UseStrongPassword” value=”true” />) – zostaje otwarte okno „Zmiana hasła” z dodatkowymi informacjami, jakie warunki musi spełniać hasło. Hasło jest weryfikowane pod kątem spełniania warunków.
Widok okna „Zmiana hasła”, gdy włączono politykę przestrzegania bezpieczeństwa

 

W ramach okna „Zmiana hasła” należy wprowadzić nowe hasło w polu „Nowe hasło”, wpisać je ponownie w polu „Powtórz nowe hasło”, a następnie kliknąć w przycisk [Zatwierdź].

 

Jeśli hasło wpisane w polu „Powtórz nowe hasło” różni się od hasła wprowadzonego w polu „Nowe hasło” i operator kliknie w przycisk [Zatwierdź], wówczas wyświetlany jest komunikat „Hasło nie zostało zmienione. Wpisane hasła różnią się od siebie. Uzupełnij ponownie.”.

 

Komunikat wyświetlany, gdy w polach „Nowe hasło” i „Powtórz nowe hasło” wpisano różne hasła

 

Jeśli hasło wpisane w polach „Powtórz nowe hasło” i „Powtórz nowe hasło” nie spełnia wymagań polityki bezpieczeństwa i operator kliknie w przycisk [Zatwierdź], wówczas wyświetlany jest komunikat „Hasło nie zostało zmienione. Hasło nie spełnia wymagań bezpieczeństwa. Uzupełnij ponownie.”, a warunki, których nie spełnia hasło, zostaną podświetlone na czerwono i oznaczone znakiem x wśród informacji dotyczących wymagań dla silnego hasła.

Komunikat wyświetlany, gdy hasło nie spełnia wymagań polityki bezpieczeństwa

 

Jeśli hasło spełnia wszystkie wymagania polityki bezpieczeństwa albo jeśli nie włączono polityki bezpieczeństwa, a hasła były zgodne w obydwóch polach, wówczas po kliknięciu w link [Zatwierdź] operator zostaje przeniesiony na stronę logowania, a w prawym dolnym rogu wyświetli się komunikat „Udało się! Możesz zalogować się przy użyciu nowego hasła”, a na adres email danego użytkownika zostanie wysłane potwierdzenie zmiany hasła.

 

Komunikat wyświetlany, gdy zmiana hasła zakończyła się powodzeniem

 

Przykładowa wiadomość email potwierdzająca zmianę hasła

 

W przypadku, jeśli operator kliknie w link do resetowania hasła zbyt późno (link się przeterminuje), wówczas zostanie wyświetlone okno „Nie można zmienić hasła”.

 

Komunikat wyświetlany, gdy link do resetu hasła się przeterminował

 

Jeżeli operator kliknie w link, za pomocą którego już zmieniono hasło, wówczas wyświetlony zostanie komunikat „Hasło zostało zmienione”.

 

Komunikat wyświetlany, gdy hasło zostało już zmienione za pomocą danego linku do resetu hasła

Czy ten artykuł był pomocny?