Typ obiegu jako repozytorium dokumentów

Aplikacja Comarch DMS umożliwia tworzenie typu obiegu jako repozytorium dokumentów. Funkcjonalność umożliwia przechowywanie dokumentów w kontrolkach typu Załącznik. Repozytorium dokumentów nie ma zdefiniowanych etapów ani schematu oraz nie jest przekazywane do następnego etapu. Okno szczegółów typu obiegu Repozytorium dokumentów składa się z dwóch zakładek:

  • Repozytorium – miejsce definiowania kontrolek oraz określania ich właściwości,
  • Uprawnienia – formatka, na której zdefiniowana jest lista uprawnionych do pracy z dokumentem.

Elementy okna

– kontrolka do wprowadzenia nazwy typu obiegu Repozytorium dokumentów,

zapisz32 [Zapisz] – opcja zapisu danych po modyfikacji lub utworzeniu typu obiegu Repozytorium dokumentów,

powrót lewo duzy [Nawiguj wstecz] – powrót na listę typów obiegu,

A:\---- Z PULPITU ----\Grafika 2016\NOD 2016.0.1 i NOD 2016.1.0\Ikony\Export-Chart.png [Eksportuj] – opcja eksportu zdefiniowanego typu obiegu Repozytorium dokumentów do pliku .workflow,

Garbage-Closed32 [Usuń] – opcja usuwania typu obiegu.

Zakładka Repozytorium

Pierwszym krokiem tworzenia nowego typu obiegu Repozytorium dokumentów jest dodanie kontrolek, do których będą podpinane dokumenty.

Lista kontrolek jest predefiniowana i zawiera następujące elementy:

  • Załącznik
  • Tekst
  • Etykieta
  • Dokumenty w obiegu
  • URL

Lista właściwości kontrolek:

  • Nazwa wyświetlana – nazwa kontrolki widoczna na karcie obiegu,
  • Nazwa (identyfikator) – jest to pole, którego wartość widoczna jest wyłącznie we właściwościach kontrolki. Wartość tego pola musi być unikalna w ramach karty obiegu,
  • Prezentuj na całej szerokości – opcja umożliwia zaprezentowanie kontrolki na całej szerokości karty obiegu na szczegółach dokumentu,
  • Wersjonowanie pliku – właściwość kontrolki typu Załącznik; umożliwia podpięcie kilku wersji tego samego pliku pod jedną kontrolkę załącznika,
  • Max długość – właściwość kontrolki typu Tekst; pozwala określić maksymalną liczbę znaków, którą można wprowadzić do kontrolki,
  • Tekst wielolinijkowy – właściwość kontrolki typu Tekst; umożliwia rozszerzenie kontrolki o zdefiniowaną liczbę wierszy,
  • Dokumenty – właściwość kontrolki typu Dokumenty w obiegu. Umożliwia zawężenie listy dokumentów prezentowanych w kontrolce. Przyjmuje wartości „Wszystkie” i „Aktywne”.

Nowy typ obiegu Repozytorium dokumentów – zakładka Repozytorium

Zakładka Uprawnienia

Zakładka jest dostępna tylko dla operatora z uprawnieniami administratora.

Na zakładce „Uprawnienia” definiowane są uprawnienia do pracy z dokumentem. W kontrolce „Nazwa” określana jest nazwa obszaru zdefiniowanego w ramach repozytorium dokumentu. Sekcja „Uprawnienia” służy do definiowania operatorów uprawnionych do pracy z repozytorium. Wypełnienie tej sekcji jest wymagane, aby operator mógł zainicjować nowy dokument w ramach tego typu obiegu.

W sekcji „Uprawnienia” wyświetlane są następujące właściwości:

  • Typ – kontrolka przyjmuje wartość: Pracownik, Stanowisko lub Dział,
  • Wartość – kontrolka prezentuje listę zdefiniowanych w strukturze pracowników, stanowisk lub działów,
  • Dodaj – umożliwia dodanie kolejnego uprawnienia.

Nowy typ obiegu Repozytorium dokumentów – zakładka Uprawnienia

Czy ten artykuł był pomocny?