Zakładka API na karcie pracownika – integracja DMS z HRM

Zarówno w trybie jedno -, jak i wielospółkowym dla każdego pracownika po wyborze zakładki API widoczne jest pole System współpracujący. Jeśli wybrano w nim opcję Brak, wówczas jest to jedyne pole widoczne w tej zakładce – konto danego pracownika nie zostało natomiast użyte do integracji z systemem współpracującym przez API.

 

Uwaga
Operator DMS, dla którego wybrano nazwę systemu współpracującego z HRM i którego klucz wymiany wykorzystano do nawiązania integracji pomiędzy DMS i HRM, nie może zalogować się ani pracować w systemie Comarch DMS. Przy próbie logowania wyświetlana jest wówczas informacja Konto skonfigurowane do współpracy z zewnętrznym systemem.

 

Widok zakładki „API” dla pracownika, którego konto nie zostało użyte do integracji

 

Jeżeli jednak w ramach pola System współpracujący wybrano nazwę systemu współpracującego, wtedy wyświetlane są także pozostałe pola konieczne do przeprowadzenia integracji:

  • URL aplikacji­ – w ramach tego pola należy wpisać adres URL aplikacji DMS, dla której przeprowadzana jest integracja. Obok tego pola znajduje się przycisk [Kopiuj URL aplikacji], po wyborze którego zostaje skopiowany adres wpisany w polu URL aplikacji
  • Klucz wymiany – w tym polu zostaje wyświetlony wygenerowany klucz wymiany. Obok tego pola znajdują się trzy przyciski:

[Generuj nowy klucz wymiany] – naciśnięcie tej ikony powoduje wygenerowanie nowego klucza wymiany, który jest wyświetlany w polu Klucz wymiany

[Kopiuj klucz wymiany] – wybór tej ikony powoduje skopiowanie klucza wymiany, który jest wyświetlany w polu Klucz wymiany

– po wyborze tej ikony wyświetlona zostaje informacja, która wyjaśnia, do czego jest potrzebny klucz wymiany: Skopiowany klucz wymiany i adres URL aplikacji WEB należy wprowadzić w ustawieniach aplikacji, z którą konfigurowana jest współpraca.

Po uzupełnieniu pól należy zapisać zmiany za pomocą ikony [Zapisz].

 

Zakładka „API” po wyborze systemu współpracującego i dokonaniu zapisu karty pracownika

 

Uwaga
Jeżeli operator z uprawnieniami administratora utraci te uprawnienia (parametr Administrator na karcie pracownika zostanie zmieniony na NIE), wówczas wygląd zakładki API ulegnie zmianie – na zakładce prezentowany będzie tylko klucz wymiany dedykowany spółce, do której został przypisany operator. Jeśli karta pracownika zostanie zapisana, wówczas poziom uprawnień będzie zmieniony , a zmiany zostaną zapisane na zakładce API. Jeśli natomiast operator opuści edytowaną kartę pracownika, wówczas poziom uprawnień nie zostanie zmieniony, zaś wygląd zakładki API zostanie przywrócony zgodnie z poziomem uprawnień.

 

W przypadku pracy w trybie wielospółkowym przy włączonej współpracy z Comarch ERP Optima w celu współpracy z systemem HRM adres URL aplikacji DMS i wygenerowany klucz wymiany należy skopiować i wkleić w ustawieniach systemu HRM.

Czy ten artykuł był pomocny?