W ramach integracji z EmpikPlace w Comarch e-Sale udostępniamy dla Ciebie m.in. wystawianie i edycję ofert. Z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sale w szybki sposób przygotujesz nowe oferty, edytujesz ich dane lub dodasz swoje produkty do katalogu Empik.
Aktywowałeś/aś integrację z EmpikPlace w Twoim e-Sale? Czas na wystawienie ofert dla Twoich towarów w podłączonym marketplace. Z Comarch e-Sale to prostsze niż myślisz!
W tym artykule dowiesz się:
- w jaki sposób wystawić i edytować ofertę na EmpikPlace,
- jak zapisać wersję roboczą przygotowanej oferty,
- gdzie zobaczysz swoje oferty wystawione na EmpikPlace.
Jak wystawić ofertę na EmpikPlace w Comarch e-Sale?
Krok 1. Przejdź do sekcji Marketplace (1) > EmpikPlace (2) i w prawym górnym rogu kliknij w przycisk Dodaj ofertę (3).
Krok 2. Wybierz towary z Twojego e-Sale (1), które chcesz wystawić w EmpikPlace i przejdź do kolejnego kroku (2).
W tym momencie nastąpi przeszukanie katalogu EmpikPlace z wykorzystaniem kodu EAN na kartach towarów w e-Sale. Gdy znajdziemy powiązanie to w kolumnie ‘Produkt EmpikPlace’ wyświetlimy nazwę produktu w katalogu Empik lub zwrócimy informację o braku powiązania.
Krok 3. Ikoną otwórz pełny formularz przygotowania oferty, uzupełnij jej parametry i Zapisz zmiany.
Krok 4. Po zapisaniu danych zaznacz przygotowane oferty i zleć ich wystawienie w platformie EmpikPlace klikając Wystaw.
Gotowe! Twoje oferty zostały wysłane do EmpikPlace. W ciągu kilkunastu minut zobaczysz ja na liście w sekcji Marketplace (1) > EmpikPlace (2)
Jak edytować wystawioną na EmpikPlace ofertę w Comarch e-Sale?
Aby edytować swoje oferty w EmpikPlace wystarczy, że:
Krok 1. Z poziomu Marketplace (1) > EmpikPlace (2) wejdziesz do szczegółów oferty klikając w wybrany wiersz na liście.
Krok 2. W otwartym formularzu wprowadzisz potrzebne zmiany i zapiszesz je na ofercie.
Gotowe! W tym momencie zlecono aktualizację Twojej oferty w EmpikPlace. Zmiany na liście mogą być widoczne do kilkunastu minut.
Gdzie znajdują się wystawione oferty na EmpikPlace w Comarch e-Sale?
Rozpoczynasz przygodę z EmpikPlace? Lista Twoich ofert w Comarch e-Sale przy pierwszym otwarciu może być pusta. Jeżeli jednak nie są to Twoje pierwsze kroki z platformą Empik – przechodzisz do Comarch e-Sale z innego rozwiązania (np. BaseLinker) lub wystawiałeś oferty bezpośrednio z panelu Sprzedawcy EmpikPlace – to wszystkie Twoje oferty dostępne na podłączonym do e-Sale koncie zobaczysz przechodząc do sekcji Marketplace (1) > EmpikPlace (2).
Na liście znajdziesz takie dane jak:
- Tytuł – tytuł oferty w Empik, pod którym kupujący mogą znaleźć dany towar. Jest to nazwa produktu w katalogu EmpikPlace.
- SKU oferty – indywidualny identyfikator oferty w marketplace. Możesz nadać go samodzielnie lub my wygenerujemy go za Ciebie podczas wystawiania nowych ofert.
- SKU produktu – identyfikator produktu w katalogu EmpikPlace, dla którego została wystawiona oferta,
- Kod towaru w e-Sale – kod towaru w Twoim e-Sale, z którym oferta została powiązana.
- Cena – cena sprzedaży brutto na Twojej ofercie w Empik.com,
- Status – status Twojej oferty w markteplace – zobaczysz czy oferta jest aktywna lub jaki jest powód jej nieaktywności.
Na liście możesz filtrować oferty po:
- SKU oferty,
- lub SKU produktu w katalogu Empik.
Gdy zaznaczysz wybrane oferty na liście, wówczas pojawią się dostępne operacje grupowe:
- Wystaw – zleca wystawienie nieaktywnych ofert w ilości dostępnej na magazynie w e-Sale;
- Powiąż – zleca powiązanie ofert z towarami Twoimi towarami w e-Sale;
- Zamknij – zleca zamknięcie ofert poprzez ustawienie ilości na 0 sztuk;
- Usuń – zleca usunięcie oferty z EmpikPlace.
Najczęściej zadawane pytania
Jak spełnić wymogi Rozporządzenia GPSR podczas wystawiania ofert na EmpikPlace?
Jeżeli dla Twoich towarów w e-Sale zostały uzupełnione dane podmiotów odpowiedzialnych (Producenta lub Osoby odpowiedzialnej) według instrukcji: Jak dostosować e-Sale do wymogów Rozporządzenia GPSR?, to podczas wystawiania nowej oferty uzupełnimy dane podmiotu odpowiedzialnego za Ciebie. W polach na formularzu zostaną pobrane dane z towaru w e-Sale.
Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Jak dostosować oferty EmpikPlace do wymogów Rozporządzenia GPSR?
Co oznacza ‘Brak powiązania’ w kolumnie ‘Produkt EmpikPlace’?
W kolumnie Produkt EmpikPlace zobaczysz, czy wybrane towary z Twojego e-Sale znalazły powiązanie z katalogiem produktów EmpikPlace. Wyszukiwanie towarów w katalogu odbywa się na podstawie kodów EAN uzupełnionych na towarach w e-Sale. ‘Brak powiązania’ w kolumnie oznacza, że dla wybranego towaru nie istnieje odpowiednik o podanym kodzie EAN w katalogu EmpikPlace lub kod EAN nie został uzupełniony na towarze.
Nie stanowi to jednak przeszkody przed wystawieniem nowej oferty. Możesz:
- uzupełnić kod EAN na towarze w e-Sale i ponowić wyszukiwanie w katalogu, a następnie wystawić ofertę;
- lub dodać nowy produkt do katalogu EmpikPlace uzupełniając wymagane parametry produktowe. W przypadku wysłania do marketplace nowego produktu przejdzie on weryfikację (może to potrwać do 72h), a po zaakceptowaniu danych pojawi się w katalogu. Podczas dodawania nowego produktu z poziomu Comarch e-Sale uzupełniasz także dane oferty, dlatego równolegle zostanie opublikowana także oferta sprzedaży w EmpikPlace.
Dlaczego nie widzę wystawionych ofert na liście w panelu administracyjnym Comarch e-Sale?
Jeżeli oferta nie jest widoczna w Comarch e-Sale oznacza to, że jest jeszcze przetwarzana przez EmpikPlace. Zmiany w panelu administracyjnym e-Sale mogą pojawić się nawet do kilkunastu minut. W przypadku, gdy oprócz oferty zlecono także dodanie nowego produktu do katalogu EmpikPlace to pamiętaj, że jest on jeszcze dodatkow weryfikowany i wymaga akceptacji serwisu na publikację. Stan importu ofert i produktów sprawdzisz bezpośrednio w EmpikPlace.
Dlaczego nie mogę edytować mojej oferty?
Sprawdź, czy dana oferta nie jest wyróżniona kolorem pomarańczowym (1). Jeżeli tak jest oznacza to, że oferta nie została powiązana z towarem w Twoim e-Sale, a jej przetwarzanie (edycja lub wykonanie operacji grupowych) jest niedostępne. Powiąż ofertę z towarem (2), a następnie przejdź do jej edycji.
Dlaczego nie mogę wybrać zdjęcia podczas wystawiania oferty w EmpikPlace?
Jeżeli wystawiasz nową ofertę dla towaru, który znajduje się w katalogu produktów EmpikPlace, wówczas nie możesz dodawać nowych zdjęć, ani edytować istniejących dla danego produktu. Zdjęcie w ofercie będzie pobrane z karty produktu w katalogu EmpikPlace.
Jeżeli będziesz tworzył nowy produkt do katalogu EmpikPlace, wówczas będziesz musiał dodać jego zdjęcia.
Mojego towaru nie ma w katalogu produktów EmpikPlace. Czy mogę dodać nowy produkt do katalogu z poziomu Comarch e-Sale?
Tak. Jeżeli Twój towar nie znajduje się w katalogu EmpikPlace to podczas tworzenia nowej oferty w Comarch e-Sale będziesz mógł uzupełnić dane produktu do udostępnienia go w marketplace. Po zaakceptowaniu produktu przez EmpikPlace pojawi się on w ogólnodostępnym katalogu. Weryfikacja nowego produktu może potrwać nawet do 72h. Status wysłanego do EmpikPlace produktu sprawdzisz bezpośrednio w panelu Sprzedawcy w zewnętrznym serwisie.
Przeczytaj także: