Oferta, czy produkt w EmpikPlace – jakie są różnice?

Wstęp

Platforma EmpikPlace, podobnie jak Allegro działa na bazie katalogu produktów. Produkty dostępne na platformie Empik są identyfikowane globalnym numerem GTIN, powszechnie znanym jako kod kreskowy EAN. Niemożliwe jest utworzenie dwóch oddzielnych kart produktu z tym samym kodem EAN.

W ramach jednej karty produktu podpinane są różne oferty Sprzedających w EmpikPlace. W ten sposób łatwiej zachować spójność i przejrzystość informacji o produktach w ofertach. Kupujący może w intuicyjny sposób poznać cechy produktu i wybrać najlepszą dla siebie ofertę od różnych Sprzedających.

Różnice między produktem a ofertą w EmpikPlace

Produkt EmpikPlace Oferta EmpikPlace
Znajduje się w wewnętrznym katalogu EmpikPlace Znajduje się w ofercie na empik.com
Może być tylko jeden produkt w katalogu Może być wiele ofert dla jednego produktu z katalogu

Obowiązkowe parametry dla produktu:

  1. Kategoria 
  2. Numer katalogowy  wewnętrzny identyfikator towaru w systemie dostawcy
  3. Nazwa produktu – widoczna dla kupującego
  4. Opis produktu  powinien posiadać jak najwięcej informacji opisujących produkt
  5. EAN  jest to unikalny numer identyfikacyjny produktu
  6. Zdjęcie główne  które ma znajdować się na białym tle przedstawiając produkt; dodatkowo 
  7. Stawka VAT 
  8. Producent  nazwa producenta

Obowiązkowe parametry dla oferty:

  1. Stan magazynowy  oferowana ilość produktów, 
  2. Cena – cena brutto dla klienta empik.com
  3. Czas do wysyłki  czas, w którym deklarowana jest wysyłka zamówienia
  4. SKU oferty  indywidualny numer oferty nadany przez Ciebie. W momencie, gdy nie wprowadzisz wartości w danym polu to zostanie on przez nas nadany automatycznie
  5. Klasa logistyczna  określenie klasy logistycznej, która została ustawiona przez Ciebie w konfiguracji wysyłki w panelu EmpikPlace.

Wystawianie ofert a dodawanie produktów do katalogu EmpikPlace – proces w Comarch e-Sale

Podczas wystawiania nowych ofert z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sale wyszukujemy za Ciebie powiązania dla Twoich towarów w katalogu produktów EmpikPlace. Wyszukiwanie odbywa się z wykorzystaniem kodów EAN na kartach towarów w e-Sale. W zależności od otrzymanych wyników formularz wystawiania nowej oferty może być skrócony lub rozbudowany. W tabeli niżej rozpisaliśmy najważniejsze różnice.

Produkt w katalogu EmpikPlace Tak Nie
Rodzaj wystawiania ofert Skrócony (tylko oferta) – poprzez dodanie tylko oferty na istniejący już produkt w katalogu Empik Rozszerzony (produkt + oferta) – poprzez dodanie nowego produktu do katalogu Empik wraz przygotowaniem nowej oferty
Formularz Skrócony – uzupełniamy tylko dane oferty Rozszerzony – uzupełniamy dane produktu i dane oferty
Wymagane dane*
  • Stan towaru
  • Cena
  • Ilość

 

  • Dane nowego produktu (m.in.: nazwa, kategoria, opis, zdjęcie)
  • Parametry produktu dla wybranej kategorii
  • Parametry oferty

(*W kolumnie znajdują się minimalne dane do wystawienia oferty. W formularzu każdej oferty zobaczysz parametry obowiązkowe i opcjonalne. Część z nich uzupełniana jest automatycznie. Pamiętaj, że dane na formularzu mogą różnić się od siebie w zależności od wybranej kategorii czy np. stanu towaru). 

Dodanie nowego produktu do katalogu EmpikPlace oraz przygotowanie dla niego oferty wykonujesz w ramach tego samego formularza w e-Sale. Jeżeli towar znajduje się już w katalogu marketplace’u to formularz do uzupełnienia będzie miał mniej pól do uzupełnienia (tylko dane oferty).

Oznacza to, że chcąc udostępnić swoje towary do EmpikPlace, bez względu na ich dostępność w katalogu produktów, wystawisz je w ramach jednego procesu w Comarch e-Sale. Wystaw pierwszą ofertę z poziomu Comarch e-Sale i sprawdź jakie to proste!

Jak sprawdzić, czy mój towar znajduje się w katalogu produktów EmpikPlace?

W artykule Jak wystawić ofertę na EmpikPlace w Comarch e-Sale? przeczytasz, w jaki sposób dodawać nowe oferty na EmpikPlace w poziomu naszej aplikacji. W jednym z kroków weryfikujemy dostępność Twojego towaru w katalogu produktów EmpikPlace.

Na formularzu zobaczysz kolumnę Produkt EmpikPlace, gdzie:

  • Nazwa produktu w kolumnie – oznacza, że dla wybranego towaru istnieje produkt w katalogu,
  • Brak powiązania w kolumnie – oznacza, że dla wybranego towaru nie istnieje odpowiednik o podanym kodzie EAN w katalogu EmpikPlace lub kod EAN nie został uzupełniony na towarze.

Nie stanowi to jednak przeszkody przed wystawieniem nowej oferty. Możesz:

  • uzupełnić kod EAN na towarze w e-Sale i ponowić wyszukiwanie w katalogu, a następnie wystawić ofertę;
  • lub dodać nowy produkt do katalogu EmpikPlace uzupełniając wymagane parametry produktowe. W przypadku wysłania do marketplace nowego produktu przejdzie on weryfikację (może to potrwać do 72h), a po zaakceptowaniu danych pojawi się w katalogu. Podczas dodawania nowego produktu z poziomu Comarch e-Sale uzupełniasz także dane oferty, dlatego równolegle zostanie opublikowana także oferta sprzedaży w EmpikPlace.

Jak dodać mój towar do katalogu produktów EmpikPlace?

Proces dodawania nowego produktu do katalogu EmpikPlace jest tak samo prosty jak przygotowanie nowej oferty. Obie czynności wykonujesz w ramach tego samego formularza w e-Sale. Dodanie nowego produktu, a przygotowanie oferty różnić się będą jedynie parametrami na formularzu. W przypadku dodawania nowego produktu zobaczysz dodatkowe parametry obowiązkowe, które musisz uzupełnić na temat swojego towaru.

Dodając nowy produkt przygotowujesz równolegle dla niego ofertę sprzedaży. Po wysłaniu danych do EmpikPlace musisz poczekać na zaakceptowanie Twojego produktu w katalogu przez platformę. Może to potrwać nawet do 72h. Gdy produkt zostanie dodany do katalogu, wówczas Twoja oferta zostanie opublikowana do sprzedaży w empik.com i pojawi się na liście Twoich ofert w e-Sale (Marketplace > EmpikPlace > Oferty).

Wskazówka
Empik przygotował Księgę dobrych praktyk przy dodawaniu nowego produktu. Zapoznaj się z nim i skorzystaj ze wskazówek przy uzupełnianiu danych o Twoim towarze.

Czy ten artykuł był pomocny?