W integracji Allegro dodaliśmy nową funkcję – Zwrot wpłat, dzięki której w szybki i wygodny sposób możesz zwrócić środki swoim kupującym. Aby z niej skorzystać, musisz mieć aktywowaną usługę Allegro Finanse oraz dostępne środki na swoim koncie. Zwrot środków zlecisz w zaledwie kilka kliknięć, bez konieczności wykonywania przelewów. Allegro automatycznie realizuje zwrot z Twoich środków, co oznacza mniej formalności i oszczędność czasu. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad swoimi transakcjami, a obsługa zwrotów jest jeszcze prostsza!
Jak dokonać zwrotu środków dla zamówienia utworzonego w Allegro?
Krok 1. Przejdź do zakładki Marketplace > Allegro > Zamówienia zrealizowane
Krok 2. Z listy zamówień wybierz zamówienie, dla którego chcesz dokonać zwrotu środków, i przejdź do jego szczegółów poprzez jednokrotne kliknięcie w wybraną pozycję.
Krok 3. Kliknij w przycisk Zwróć wpłatę. W wyniku tej akcji otwarty zostanie formularz zwrotu środków.
Krok 4. Uzupełnij poszczególne dane w formularzu.
W polu Powód zwrotu pieniędzy zaznacz jedną z opcji:
- zwrot produktu
- brak produktu
- reklamacja
- zwrot nadpłaty
- anulowanie przez kupującego
- nieodebranie zamówienia
- brak pełnej kwoty za zamówienie.
W sekcji towarów opłaconych przez kupującego zdecyduj jaką część kwoty zwracasz. Domyślnie ustawioną wartością jest maksymalna liczba sztuk, istnieje jednak możliwość zwrócenia środków za dowolną dostępną na zamówieniu liczbę sztuk danego przedmiotu.
Możesz także zdefiniować kwotę zwrotu poprzez kliknięcie w przycisk Edytuj kwotę przy danej pozycji zamówienia. Tu także podpowiadamy maksymalną wartość środków, jakie wpłynęły podczas zamawiania oferty. Kwotę tę możesz dowolnie edytować niezależnie od liczby sztuk zamówionego przedmiotu, nie może jednak ona przekraczać równowartości wszystkich sztuk danej pozycji zamówienia. Gdy będziesz chciał jednak zwrócić wybraną liczbę towarów kliknij w przycisk Edytuj sztuki.
Każda z pozycji listy dla której chcesz dokonać zwrotu wpłaty musi zostać zaznaczona, a ilość sztuk lub kwota zwrotu zdefiniowane w odpowiednich polach.
Na formularzu zwrotu wpłaty możesz zdecydować czy zwracasz kupującemu koszt dostawy. Domyślnie podpowiadamy maksymalny koszt dostawy, możesz wartość tę zmniejszyć, a bez zaznaczenia tej opcji zlecić zwrot środków bez doliczenia zwrotu za koszty dostawy.
Jeśli chciałbyś zwrócić wyłącznie koszt dostawy to również masz taką możliwość. W tym przypadku pozostaw niezaznaczone pozycje w sekcji towarów opłaconych przez klienta, ale pamiętaj o zaznaczeniu sekcji Dostawa i inne koszty.
W sekcji tej pojawią się także inne koszty poniesione przez kupującego podczas składania zamówienia, jak np. usługi dodatkowe, za które również możesz zwrócić środki.
Sekcja Szczegóły płatności ma głównie funkcję informacyjną. W tym miejscu wyświetlane są informacje o otrzymanych wpłatach i wykonanych już przez Ciebie zwrotach wraz z ich statusami realizacji.
Do zwrotu możesz załączyć uzasadnienie. Allegro wyśle je do kupującego w wiadomości e-mail wraz z informacją o zleconym zwrocie, dzięki czemu zapewni między Wami pełen przepływ informacji na temat bieżącej transakcji.
Kwotę zwrotu jaką zlecasz w formularzu możesz zweryfikować na samym dole w podsumowaniu. Znajdziesz tu także informację o dostępnych środkach na Twoim koncie u danego operatora transakcji.
Po kliknięciu w przycisk Przejdź do podsumowania masz możliwość sprawdzić kompletność wprowadzonych danych. Jeśli wszystko się potwierdź formularz klikając w przycisk Zwróć wpłatę.
Gotowe! Zwrot został zlecony. Wkrótce Allegro prześle zwrot środków i zasili konto kupującego.

Pamiętaj, że zlecenie zwrotu możesz wykonać w każdej chwili, jednak jego realizacja możliwa będzie tylko wtedy, gdy masz wystarczającą ilość środków u danego operatora płatności. Jeśli jednak w środkach będzie Ci brakowało pieniędzy, zwrot zostanie ponownie wznowiony przez Allegro automatycznie po ich uzupełnieniu w ciągu 24 godzin. Więcej na ten temat przeczytasz w Allegro.