Jak skonfigurować Comarch e-Sale z integracją Ceneo Kup teraz?
Ceneo Kup teraz jest usługą, która umożliwia sprzedaż towarów bezpośrednio na platformie Ceneo. Jest to rozwiązanie umożliwiające pozyskanie dodatkowych zamówień oraz kontrahentów.
Mechanizm został zmieniony, ponieważ serwis Ceneo traktuje towary bez określonego atrybutu, jak te z basket = 1.
Krok 1. W celu integracji z Ceneo Kup teraz przejdź do obszaru Integracje > Dodaj integrację > Marketplace, zaznacz Ceneo Kup teraz, a następnie wciśnij przycisk Dalej.
Krok 2. Wprowadź swój klucz API, kliknij Dodaj i wyślij wiadomość do Ceneo z prośbą o odblokowanie odpowiednich adresów IP zgodnie z instrukcjami w panelu.
Krok 3. Gotowe! Integracja została dodana.
Jak wygląda lista zamówień z Ceneo Kup teraz?
Listę zamówień pobranych z Ceneo znajdziesz w obszarze Marketplace > Ceneo Kup teraz.
Zakładka Zamówienia do realizacji zawiera zamówienia z Ceneo, do których nie utworzono jeszcze zamówień w sklepie.
Dostępne przyciski:
- Pobierz zamówienia Ceneo – pobiera zamówienia z serwisu Ceneo,
- Stwórz zamówienia – tworzy zamówienia w e-Sale na podstawie zamówień z Ceneo dla wszystkich zamówień z listy (bez względu na zaznaczone pozycje),
- Anuluj – anuluje zamówienie. Nie będzie tworzone zamówienie w e-Sale.
Zakładka Zamówienia zrealizowane zawiera zamówienia z Ceneo, do których utworzono zamówienia w e-Sale.
Dostępne przyciski:
- Wyślij numer zamówienia – wysyła numer zamówienia w e-Sale do Ceneo,
- Wyślij status zamówienia – zmienia status zamówienia w Ceneo.
Na formularzu zamówienia z Ceneo, w menu opcji dodatkowych, udostępniona została opcja „Anuluj”, dostępna w przypadku anulowania zamówienia z e-Sale.
Po wybraniu tej akcji dostępny jest formularz, na którym należy z menu rozwijalnego wybrać powód anulowania oraz podać szczegóły anulowania (opis).
Po wciśnięciu przycisku Anuluj zamówienie następuje wysłanie statusu do Ceneo.
Jak tworzyć zamówienia w e-Sale na podstawie Ceneo Kup teraz?
Na podstawie zamówień pobranych z Ceneo po użyciu przycisku Stwórz zamówienia w obszarze Marketplace > Ceneo Kup teraz > zakładka Zamówienia do realizacji utworzysz zamówienia e-Sale. Zamówienia w e-Sale utworzone zostaną do zamówień Ceneo, które nie zostały anulowane i nie mają jeszcze zamówienia w e-Sale.
Jeśli w e-Sale jest zarejestrowany adres e-mail z zamówienia Ceneo to zamówienie w e-Sale będzie powiązane z tym kontrahentem.
Dane widoczne na zamówieniu pobierane z Ceneo to: dane do wysyłki i faktury, informacje o dostawie i płatności (w opisie dostawy zawarta informacja o punkcie odbioru osobistego lub wybranym paczkomacie) i opis zamówienia.
W panelu jest możliwość uruchomienia automatu, który będzie pobierał zamówienia z Ceneo, tworzył zamówienia e-Sale, a także aktualizował numer i status zamówienia.
Automat tworzenia zamówień możesz włączyć w obszarze: Integracje > Ceneo Kup teraz > Zamówienia.