Aplikacja Comarch e-Sale powstała w celu zaspokojenia potrzeb rynkowych przedsiębiorstw w zakresie sprzedaży on-line. Comarch e-Sale dedykowana jest dla firm, które chcą poszerzyć możliwości dotarcia do klientów poprzez oferowanie swoich towarów w ogólnodostępnych serwisach aukcyjnych.
Współpraca Comarch ERP Altum z Comarch e-Sale polega na:
- Eksporcie do Comarch e-Sale danych o towarach, grupach towarów i kontrahentach,
- Imporcie zamówień złożonych na towary dostępne w Comarch e-Sale,
- Imporcie danych o nowych kontrahentach zapisanych w Comarch e-Sale
Właściciel aplikacji wykorzystuje do swojej pracy tylko jeden program: Comarch ERP Altum. Comarch e-Sale w tym podejściu jest wyłącznie narzędziem umożliwiającym prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem Internetu.
Udostępniona funkcjonalność jest znakomitym i nowoczesnym narzędziem do prowadzenia sprzedaży przez sieć WWW.
Za pośrednictwem Comarch e-Sale, Użytkownik może wystawiać swoje towary na aukcjach, publikowanych na portalach aukcyjnych, zarówno polskich, jak i zagranicznych.
Tworzenie centrum Comarch e-Sale
Aby utworzyć nowe centrum należy przejść na zakładkę Konfiguracja/ Struktura firmy/ Struktura praw, a następnie wybrać opcję Dodaj lokalne – Comarch e-Sklep.
W systemie zostanie otworzony formularz do wypełnienia, który składa się z opisanych poniżej zakładek.
Formularz centrum Comarch e-Sale
Zakładka Adres
Na tej zakładce Użytkownik ma możliwość zdefiniowania ogólnych informacji o centrum typu Comarch e-Sklep. Istotnymi polami na tej zakładce są:
-
-
-
-
-
- Nazwa – nazwa centrum typu Comarch e-Sklep,
- Typ – typ centrum,
- Opis – opis składający się z dowolnych znaków,
- Aktywne – parametr informujący Użytkownika, czy dane centrum jest aktywne,
- Data utworzenia – data utworzenia centrum, wypełniana jest automatycznie i jest nieedytowalna,
- Waluta – pole waluty systemowej centrum. Wypełniane automatycznie z ustawień Firmy, do której centrum należy i jest nieedytowalne. Wskazana waluta będzie walutą sklepu,
- Grupa stawek VAT – pole to prezentuje domyślną grupę stawek VAT przypisaną do firmy do której centrum należy i jest nieedytowalne.
-
-
-
-
Dodatkowo na zakładce znajdują się pola umożliwiające definiowanie danych adresowych e-sklepu. Pola adresowe przedstawiają adres główny danego centrum, ale nie są edytowalne bezpośrednio z poziomu zakładki
W celu zmiany adresu głównego centrum struktury, należy wybrać przycisk z trzema kropkami znajdujący się obok pola Typ adresu. Podobnie jest z kontaktami i opisem, które są przypisane do adresów, są one edytowalne dopiero po wybraniu przycisku [Zmień adres].
Po wybraniu przycisku otwiera się okno Adresy
Okno składa się z listy adresów przypisanych do centrum, na której prezentowane są:
-
-
-
-
-
- Typ adresu – do wyboru jeden z poniższych: Główny, Dostawy, Oddziału, Korespondencyjny, Faktury, Zamieszkania,
- Kod – zdefiniowanie kodu ułatwi identyfikację adresu,
- Nazwa – zdefiniowanie nazwy adresu umożliwi poprawną identyfikację w przypadku archiwizacji,
- Adres – adres formatu Miasto, Ulica, Nr domu, Nr mieszkania,
- Domyślny – dla każdego typu adresu na przykład Dostawy może być tylko jeden domyślny adres,
- Aktywny – opcja określa, czy dany adres jest aktywny,
-
-
-
-
oraz panelu konfiguracyjnego. Na liście wykonać można następujące operacje:
-
-
-
-
-
- Dodaj adres – umożliwia dodanie adresu,
- Dodaj przez formularz – umożliwia dodanie adresu o dowolnym typie,
- Edytuj – umożliwia edycję wybranego adresu,
- Usuń adres – usuwa wskazany na liście adres,
- Odśwież – odświeża listę adresów,
- Eksportuj do arkusza kalkulacyjnego – umożliwia wyeksportowanie listy adresów.
-
-
-
-
Zakładka Dokumenty
Z poziomu zakładki Dokumenty możliwe jest definiowanie parametrów (m.in. serie, magazyny, schematy numeracji, rejestry VAT, a także inne związane z warunkami handlowymi) dla dokumentów wystawianych do zamówień z aplikacji Comarch e-Sale.
Zamówienia synchronizowane z Comarch e-Sale będą tworzone w Comarch ERP Altum według definicji dokumentu Zamówienie sprzedaży.
Po edycji typu dokumentu (na przykład Faktury Sprzedaży) na zakładce: Ogólne Użytkownik ma dostęp do dodatkowych parametrów dokumentu, takich jak:
-
-
-
-
-
- Potwierdzenie zapłaty – włączenie tej opcji powoduje wyświetlenie okienka potwierdzenia zapłaty za każdym razem kiedy dokument będzie zatwierdzany.
- Automatyczne generowanie dokumentu magazynowego – jeżeli ta opcja jest zaznaczona to przy zatwierdzaniu dokumentu handlowego jednocześnie będzie generowany dokument magazynowy w stanie takim jak wybrany spośród stanów wyświetlonych w liście rozwijalnej poniżej tej opcji.
-
-
-
-
Zakładka Operatorzy
Do centrum muszą zostać dodane grupy operatorów, na zasadach opisanych w dokumentacji Comarch ERP Altum.
Zakładka Firma
Na zakładce Firma znajdują się informacje dotyczące firmy. Więcej informacji dostępnych jest w dokumentacji Comarch ERP Altum.
Zakładka Atrybuty
Do centrum mogą zostać dodane atrybuty, na zasadach opisanych w dokumentacji Comarch ERP Altum.
Zakładka Załączniki
Do centrum mogą zostać dodane załączniki, na zasadach opisanych w dokumentacji Comarch ERP Altum.
Zakładka Synchronizacja
Na zakładce Synchronizacja dostępne są następujące pola i parametry:
-
-
-
-
-
-
- Host serwisu synchronizacji – jest to adres dostępu do webservice’u, na którym hostowany jest Comarch e-Sale. Adres serwera wymiany dostępny jest po zalogowaniu do panelu administracyjnego Comarch e-Sale w menu Mój profil/e-Sale,
- Wersja Comarch e-Sklep – pole, w którym należy wskazać, z którą wersją Comarch e-Sale nastąpi synchronizacja,
- Usługa kosztów przesyłki – jest to usługa, która musi być obligatoryjnie dodana, a która nie posiada ceny (nie może mieć ceny ustalonej w jakimkolwiek cenniku). Usługa ta będzie dodana do każdego zsynchronizowanego zamówienia sprzedaży, a cena tej usługi zostanie ustalona w zależności od kosztu przesyłki wybranej przez kontrahenta podczas składania zamówienia,
- Importuj kontrahentów do grupy – w parametrze wskazywana jest grupa kontrahentów z określonej kategorii podziału, do której będą importowani kontrahenci,
- Wysyłaj stany udostępnionych magazynów – umożliwia wysłanie do e-sale stanów dostępnych w magazynach, których stany zostały udostępnione dla centrum typu e-Sklep. Gdy parametr jest zaznaczony w synchronizacji jest wysyłana suma stanów magazynów dostępnych dla centrum typu e-Sklep oraz stanów magazynów, które nie są dostępne w centrum, ale dla których na zakładce “Widoczność stanów” wskazano centrum typu e-Sklep. Gdy jest odznaczony w synchronizacji są wysyłane stany magazynowe z dostępnych dla centrum typu e-Sklep magazynów,
- Parametry – Wybór danych, które będą przesyłane do aplikacji Comarch e-Sale definiujemy w obszarze Parametry. Dla wskazanych danych synchronizacja będzie wykonywana w ramach definiowanych harmonogramów oraz te ustawienia będą podpowiadane jako domyślne w trakcie synchronizacji uruchamianej ręcznie.
-
-
-
-
-
W przypadku, gdy parametr „Eksport pełny” jest zaznaczony wykonywana jest synchronizacja pełna wszystkich zaznaczonych obiektów. Gdy jest on odznaczony wówczas wykonywana jest synchronizacja różnicowa – wysyłane są tylko obiekty, których wartość zmieniła się od czasu poprzedniej synchronizacji.
Dodatkowo, użytkownicy mogą ograniczyć liczbę synchronizowanych elementów poprzez wskazanie, które z nich mają być przesyłane do aplikacji. Przy czym zasoby oraz grupy towarów są zawsze eksportowane do aplikacji Comarch e-Sale bez względu na wybrany typ synchronizacji.
Dla synchronizacji uruchamianych z harmonogramu wartości ww. parametrów zostaną pobrane z ustawień na centrum typu e-Sklep. Ponadto na zakładce Synchronizacja dostępna jest lista Formy Płatności , na której mapowane są sposoby płatności z zamówień z e-Sale ze sposobami płatności udostępnionymi dla centrum typu e-Sklep w systemie Comarch ERP Altum. W zależności od konfiguracji, dla wskazanych w e-Sale form płatności, na zamówieniach synchronizowanych znajdą się przypisane im formy płatności dostępne w systemie ERP.
Dostępność obiektów
Na formatce Centrum struktury, znajduje się przycisk Dostępność obiektów. Wybór przycisku otwiera panel konfiguracyjny, w którym definiowana jest dostępność obiektów systemu dla centrum struktury, w kontekście którego otwierany jest panel. Obiekty te domyślnie są dziedziczone z centrum nadrzędnego z wyjątkiem grup artykułów i wartości słowników uniwersalnych. Dla odznaczonego parametru Pobierz z nadrzędnego obiekty nie będą dziedziczone z centrum nadrzędnego.
Więcej informacji w temat Dostępności obiektów znajduje się w dokumentacji Comarch ERP Altum. W przypadku centrum typu Comarch e-Sklep należy zwrócić uwagę na obiekty opisane poniżej.
Magazyny
W prawej części okna wyświetlana jest lista magazynów dostępnych w danym centrum. W przypadku centrum typu e-Sklep stan zasobów przekazywany do aplikacji e-Sale będzie prezentowany w zależności od zaznaczonego parametru „Wysyłaj stany udostępnionych magazynów”. Jeżeli parametr będzie odznaczony to będzie to suma zasobów udostępnionych magazynów. Natomiast przy zaznaczonym parametrze stan zasobów będzie to suma stanów z udostępnionych magazynów oraz stanów magazynów, które nie są dostępne w centrum, ale dla których na zakładce “Widoczność stanów” wskazano centrum typu e-Sklep.
Formy płatności
Lista form płatności zdefiniowanych w „Konfiguracja-> Finanse-> Formy płatności” obowiązuje w całej strukturze firmy. Użytkownik ma jednak możliwość ustawienia poszczególnych parametrów, dotyczących danych form płatności indywidualnie dla każdego centrum.
Typy cen
Dostępność typów cen uzależniona jest od parametru Pobierz z nadrzędnego. Dla artykułów eksportowanych do Comarch e-Sale zostanie przesłany najbardziej aktualny cennik rozchodowy z domyślnego typu ceny przypisanego do centrum typu e-Sklep.
Serie
Dostępność serii uzależniona jest od parametru Pobierz z nadrzędnego. Serie mogą być wykorzystane, w zależności od zastosowanego numeratora, do oznaczania dokumentów wystawionych w Comarch e-Sale, czy każdym innym centrum.
Grupy kontrahentów
Obiekt umożliwia określenie dostępności grup kontrahentów w danym centrum.
Grupy artykułów
Obiekt umożliwia określenie dostępności grup artykułów w danym centrum. Dołączone grupy zostaną zsynchronizowane wraz z przypisanymi do nich artykułami do Comarch e-Sale.
Aby dołączyć grupę artykułów należy wskazać kategorię podziału, a następnie nacisnąć na przycisk Dołącz. W efekcie zostanie otwarte nowe okno, w którym będzie można wskazać grupę/grupy artykułów. Wybór należy zatwierdzić przyciskiem Wybierz. Wyświetlanie wszystkich kategorii podziału daje możliwość wyboru grup artykułów spośród wszystkich kategorii podziału.
Wartość słownika uniwersalnego
Użytkownik ma możliwość dodawania cech, które zostaną zsynchronizowane do Comarch e-Sale.
Po naciśnięciu przycisku Dołącz zostanie otworzona lista słowników uniwersalnych, z której należy wybrać słowniki cech za pomocą przycisku Wybierz.
Do Comarch e-Sale będą synchronizowane wyłącznie cechy dołączone do odpowiadającego mu w strukturze centrum.
Status i Dostępność towarów
Dostępność towarów w aplikacji Comarch e-Sale ustawiana jest na karcie towaru na zakładce Aplikacje.
Nie kontroluj stanów – zaznaczenie parametru umożliwia zamawianie z poziomu aplikacji Comarch e-Sale towarów, niezależnie od ilości danego towaru w magazynach,
Opis – pole umożliwia wprowadzenie opisu towaru,
Opis asortymentu
Eksport załączników do Comarch e-Sale
Do towarów udostępnianych w aplikacji Comarch e-Sale istnieje możliwość dodawania zdjęć, przedstawiających ich wygląd. Można tego dokonać poprzez dodanie załącznika o typie: obraz na karcie towaru w zakładce Załącznik. Załącznik można dodać wybierając go z listy załączników bądź wskazując z dysku. Należy przy tym pamiętać, aby na liście załączników zaznaczyć, iż dany załącznik ma być dostępny dla e-Sklep.
Wskazanie załącznika, który będzie prezentowany jako pierwszy (główny) następuje poprzez trzykrotne kliknięcie na check – jego ramka zostanie podświetlona. Oznacza to, iż ten załącznik będzie prezentowany jako główny. Jeżeli żadne z załączników nie zostanie oznaczony w ten sposób, jako główny będzie prezentowany ten, który został dodany najwcześniej do bazy danych.
Eksport atrybutów do Comarch e-Sale
Na karcie towaru na zakładce: Atrybuty można dodać atrybuty, które następnie będą wykorzystywane w Comarch e-Sale.
Z systemu ERP do Comarch e-Sale wysyłane będą tylko te atrybuty powiązane z towarami, które mają zaznaczony parametr Aktywny oraz e-Sklep Podgląd.
Do aplikacji e-Sale wysyłane będą tylko atrybuty:
-
-
-
-
-
- Przypięte do towarów z przynajmniej jedną wartością wysyłaną do Comarch e-Sale,
- O typie Lista, Data, Tekst,
-
-
-
-
Możliwe jest definiowanie atrybutów dla różnych wersji językowych. Opcje wyboru języka pozwalają na wprowadzenie nazwy atrybutu, jak i jego wartości w różnych językach. Na formularzu atrybutu, na zakładce: Ogólne widoczna jest lista rozwijalna, z której można wybrać język. Domyślnie dla nowo tworzonych atrybutów podpowiada się język w którym zalogowano się do Comarch ERP Altum. Podczas synchronizacji, do Comarch e-Sale przekazywane są wszystkie dane dotyczące atrybutów wraz z informacją o języku.
Eksport cen
Ceny towarów ustalane są na podstawie najbardziej aktualnego cennika rozchodowego o domyślnym typie ceny dla centrum typu e-Sklep.
Eksport cech
Do Comarch e-Sale eksportowane są te cechy przypisane do artykułów, które zostały dodane w oknie dostępności obiektów centrum typu Comarch e-Sklep do obiektu Wartość słownika uniwersalnego.
Klucz wymiany
Klucz wymiany ma na celu zabezpieczenie wymiany danych między Comarch ERP Altum i Comarch e-Sale. W celu wygenerowania klucza wymiany należy wybrać przycisk [Generuj klucz wymiany] z menu Oddziały.
Formularz ten zawiera wszystkie informacje potrzebne do poprawnego wygenerowania klucza wymiany dla Comarch e-Sale. W celu wygenerowania klucza wymiany należy wypełnić wszystkie pola:
-
-
-
-
-
- Centrum – nazwa centrum typu Comarch e-Sklep, dla którego pobierany jest klucz wymiany,
- Adres serwera – pole pozwalające na wpisania adresu serwera klucza wymiany,
- Nazwa firmy – w tym polu należy wpisać nazwę firmy. Nazwa dostępna jest w panelu administracyjnym Comarch e-Sale/ Mój Profil/ Mój e-Sale/ szczegóły Comarch e-Sale/ Dane do synchronizacji.
- Nazwa sklepu – w tym polu wpisujemy nazwę sklepu uzyskaną podczas generowania baz Comarch e-Sale. Nazwa dostępna jest w panelu administracyjnym Comarch e-Sale/ Mój Profil/ Mój e-Sale/ szczegóły Comarch e-Sale/ Dane do synchronizacji.
- Hasło – tutaj wpisujemy hasło do klucza wymiany. Nazwa dostępna jest w panelu administracyjnym Comarch e-Sale/ Mój Profil/ Mój e-Sale/ szczegóły Comarch e-Sale/ Dane do synchronizacji.
-
-
-
-
Jeśli klucz nie został pobrany, podczas próby wywołania synchronizacji zostanie wyświetlony komunikat: „Synchronizacja niemożliwa. Wygeneruj klucz wymiany”.
Synchronizacja Comarch ERP Altum z Comarch e-Sale
Synchronizacja Comarch ERP Altum i Comarch e-Sale polega na wymianie danych:
-
- Eksport z Comarch ERP Altum do Comarch e-Sale informacji o artykułach, grupach artykułów, cennikach, zdjęciach, atrybutach,
- Import z Comarch e-Sklep do Comarch ERP Altum informacji o złożonych zamówieniach oraz kontrahentach.
Została wprowadzona dodatkowa kontrola podczas wykonywania synchronizacji z systemu ERP do e-Sale Jeżeli podczas synchronizacji wystąpią nieoczekiwane zdarzenia w zakresie:
-
-
- braku nazwy towaru,
- braku ustawienia dostępności towaru,
- nieprawidłowej grupy domyślnej towaru.
-
W panelu administracyjnym w menu: Ustawienia/ Dziennik zdarzeń pojawi się odpowiedni komunikat informujący o konkretnym zdarzeniu.
Po zakończonym procesie synchronizacji, informacje o jej przebiegu zapisywane są w postaci logów. Aby przejść do logów synchronizacji należy z menu Oddziały wybrać opcję Logi z grupy przycisków Comarch e-Sklep.
Otwarte zostanie nowe okno, w którym użytkownik może odczytać szczegółowe informacje z prezentowanych na liście logów.
Okno podzielone jest na 3 części. Pierwsza część okna prezentuje tabelę z logami. Tabela składa się z następujących kolumn:
-
-
-
-
-
- Data rozpoczęcia – data rozpoczęcia synchronizacji,
- Czas trwania – czas trwania synchronizacji,
- Status – określa, czy synchronizacja została wykonana bezbłędnie, z ostrzeżeniami czy też z błędami,
- Nazwa harmonogramu – zawiera nazwę harmonogramu, jeżeli synchronizacja została wywołana przez zadanie harmonogramu.
-
-
-
-
Na wstążce w grupie przycisków Logi prezentowane są przyciski:
-
-
-
-
-
- [Zamknij] – zamyka okno
- [Odśwież] – odświeża listę logów
-
-
-
-
Część druga okna zawiera szczegółowe informacje o przebiegu procesu synchronizacji odczytane z zaznaczonego w pierwszej części okna loga. W szczegółach logów zapisywane jest m.in jakie są parametry synchronizacji, jakie obiekty są importowane oraz jakie obiekty są eksportowane i w jakich ilościach zostały wysłane.
Część trzecia okna zawiera zestaw filtrów. Logi można filtrować w oparciu o:
-
-
-
-
-
- Status – bez błędów bądź z błędami
- Data rozpoczęcia – do wyboru dostępne są wartości:
-
-
-
-
- zakres dat z możliwością określenia zakresu dat w polach „od”, „do”
- konkretny dzień z możliwością określenia konkretnego dnia w polu „od”
- dowolny dzień
-
-
-
-
-
- Centrum – centrum typu Comarch e-Sklep
-
-
-
-
Dostępne jest także pole Filtr wraz z konstruktorem filtra, dzięki czemu można zbudować i zapisać własny filtr.
Na wstążce w grupie przycisków Szczegóły logów prezentowane są przyciski:
-
-
-
-
-
- [Kopiuj wszystko] – umożliwia skopiowanie danych zapisanych w logu
- [Zapisz wszystko] – umożliwia zapisanie danych do pliku
- [Rozwiń wszystko] – rozwija wszystkie gałęzie drzewa
- [Rozwiń wszystkie błędy] – rozwija wyłącznie te gałęzie drzewa, w których zapisana jest informacja o błędzie
- [Zwiń wszystko] – zwija wszystkie gałęzie drzewa
- [Odśwież] – odświeża dane zapisane w logu
-
-
-
-
Sposoby synchronizacji
Proces synchronizacji może odbywać się ręcznie wywoływany przez użytkownika lub automatycznie na podstawie harmonogramu zadań. Aby istniała możliwość skorzystania z synchronizacji ręcznej lub automatycznej, w pierwszej kolejności użytkownik powinien uzupełnić wszystkie informacje w Konfiguratorze Comarch ERP Altum w zakładce Klient synchronizacji e-Sklep.
Synchronizacja uruchamiana ręcznie
Aby uruchomić ręcznie proces synchronizacji należy wybrać przycisk [Synchronizuj] z menu Oddziały, z grupy przycisków Comarch e-Sklep.
Następnie w polu Centrum należy wskazać centrum typu Comarch e-Sklep, z którym ma nastąpić synchronizacja, określić obiekty do synchronizacji i nacisnąć przycisk [Synchronizuj z Comarch e-Sklep] znajdujący się w grupie przycisków Synchronizacja.
Po rozpoczęciu synchronizacji system wyświetli wszystkie informacje o przebiegu procesu synchronizacji.
Po poprawnej synchronizacji w aplikacji Comarch e-Sale pojawią się towary znajdujące się w grupach wybranych w oddziale oraz powiązane z nimi obiekty. W zależności od rodzaju synchronizacji, wybrane obiekty będą całkowicie zaktualizowane – synchronizacja pełna lub aktualizacja będzie dotyczyć wybranych przez użytkownika obiektów, które zostały w systemie zmienione – synchronizacja różnicowa . W przypadku gdy klient dokona zakupu towarów w Comarch e-Sale, kolejna synchronizacja stworzy zamówienia sprzedaży zawierające dane podane przez klienta oraz produkty przez niego wybrane wraz z kosztami przesyłki.
Harmonogramy
Synchronizacja automatyczna oparta jest o zdefiniowane harmonogramy. Harmonogramy realizowane są w oparciu o parametry synchronizacji zdefiniowane na centrum typu e-Sklep. Aby zdefiniować harmonogram w systemie Comarch ERP Altum z menu Oddziały należy wybrać opcję [Harmonogramy synchronizacji].
Otwarte zostanie nowe okno umożliwiające m.in:
-
-
-
-
-
- Zweryfikowanie istniejących harmonogramów synchronizacji,
- Dodanie nowego harmonogramu synchronizacji,
- Usunięcie harmonogramu synchronizacji,
- Edycję istniejącego harmonogramu synchronizacji.
-
-
-
-
Po wybraniu przycisku [Dodaj] otwarte zostanie okno umożliwiające dodanie nowego zadania harmonogramu synchronizacji.
Okno definiowania harmonogramu składa się z dwóch zakładek Ogólne oraz Oddziały.
Zakładka Ogólne składa się z następujących sekcji:
Nagłówek
Nazwa zadania harmonogramu – pole obowiązkowe. Użytkownik jest zobligowany do uzupełnienia nazwy tworzonego zadania harmonogramu
Aktywny – parametr odpowiada za to czy dane zadanie harmonogramu jest aktywny
Czas rozpoczęcia
Data rozpoczęcia – data uruchomienia synchronizacji
Godzina uruchomienia – godzina uruchomienia synchronizacji
Powtarzanie
Powtórz zadanie – zaznaczenie parametru umożliwia cykliczne uruchamianie synchronizacji, w tym celu w poniższych polach należy wskazać:
Przez – przez jaki okres czasu ma być powtarzana synchronizacja
Co – co ile godzin/minut ma być uruchomiona synchronizacja
Opcje zabezpieczeń
Uruchom tylko wtedy, gdy użytkownik jest zalogowany – synchronizacja będzie wykonywana tylko wtedy, gdy użytkownik będzie zalogowany
Uruchom niezależnie od tego, czy użytkownik jest zalogowany - synchronizacja będzie wykonywana niezależnie od tego czy użytkownik jest zalogowany
Wybór typu harmonogramu
Zaplanuj działanie – określenie harmonogramu wykonywania synchronizacji. Do wyboru użytkownik ma następujące opcje jednorazowo, dziennie, tygodniowo
Drugą zakładką obligatoryjną do wypełnienia jest zakładka Oddziały. W sekcji Oddziały niepodlegające synchronizacji znajdują się centra, które nie podlegają edytowanemu zadaniu. Aby uwzględnić centrum w synchronizacji w danym zadaniu harmonogramu należy zaznaczyć oddział i wybrać przycisk [Dołącz]. Wtedy w sekcji Oddziały podlegające synchronizacji pojawi się odpowiedni wpis. Aby usunąć powiązanie harmonogramu z danym oddziałem należy na liście Oddziały podlegające synchronizacji wybrać przycisk [Odłącz].
Istnieje możliwość zdefiniowania jednego harmonogramu jednocześnie dla kilku oddziałów. W celu ustawienia takiej synchronizacji należy wybrane oddziały z sekcji Oddziały niepodlegające synchronizacji przenieść do sekcji Oddziały podlegające synchronizacji.
Odbiór zamówień z Comarch e-Sale
Wszystkie zamówienia zarejestrowane w Comarch e-Sale trafiają do bazy Comarch ERP Altum na listę dokumentów zamówień sprzedaży (ZS). W systemie dostają kolejny numer, zgodnie z ustawieniami numeratora dla dokumentów ZS w centrum typu Comarch e-Sklep.
Data zamówienia wysyłana jest z Comarch e-Sale i jest zgodna z datą zatwierdzenia zamówienia przez Użytkownika aplikacji e-Sale. Data realizacji ustawiana jest zawsze jako data bieżąca.
Dane kontrahenta importowane są na podstawie danych uzupełnionych przez Użytkownika składającego zamówienie.
Klient jednorazowy
Jeśli w aplikacji Comarch e-Sale nie jest włączone przysyłanie karty kontrahenta do systemu ERP, wówczas traktowany jest jako kontrahent jednorazowy. Dane kontrahenta trafiają na dokument ZS, ale nie jest tworzona karta kontrahenta w bazie Comarch ERP Altum. Dane adresowe kontrahenta jednorazowego są zapisywane na karcie kontrahenta „Nieokreślony” i są archiwizowane.
Klient zarejestrowany
Jeśli w aplikacji Comarch e-Sale jest włączone przysyłanie karty kontrahenta do systemu ERP, wówczas przy synchronizacji jego pierwszego zamówienia do Comarch ERP Altum w systemie ERP zakładana jest nowa karta kontrahenta. Karty kontrahentów otrzymują określony Kod, składający się z członu EShop i kolejnego numeru np. EShop1. Dane na kartę kontrahenta pobierane są z danych wprowadzonych przez Użytkownika podczas składania zamówienia.
Forma płatności
Forma płatności jest importowana z Comarch e-Sale i ustawiana zgodnie z konfiguracją płatności zdefiniowaną w Comarch ERP Altum.
Elementy zamówienia
Na zamówienia trafiają towary przesłane z zamówienia złożonego przez Comarch e-Sale wraz z cenami. Ceny zapisywane są zgodnie z przesłanymi z Comarch e-Sale bez względu na zmiany cennika.
Koszty transportu/wysyłki
Na zamówienie synchronizowane z aplikacji e-Sale przenoszone są koszty związane z dostarczeniem towaru do klienta. Aby dane te poprawnie trafiły na dokument ZS należy założyć kartę towarową typu: usługa z zerową ceną (cena zostaje przypisana automatycznie w zależności od wybranej formy wysyłki), a następnie wybrać tę pozycję w konfiguracji centrum typu Comarch e-Sklep w Synchronizacja/Usługa kosztów przesyłki.
Zgodnie z ustawieniem w konfiguracji do ZS zostanie dodany artykuł o typie usługa, a jego wartość zostanie przesłana z Comarch e-Sale.
Jeśli na zamówieniu z Comarch e-Sale umieszczone będą uwagi do zamówienia, trafiają one do pola Opis na dokumencie ZS.
Informacja o płatnościach online
W Comarch ERP Altum do zamówień pochodzących z Comarch e-Sale jest dodawana do opisu zamówienia sprzedaży informacja o płatnościach, ich status oraz data powstania płatności.
Potwierdzanie zamówienia
Zamówienie zaimportowane z Comarch e-Sale trafia jako niezatwierdzone, wcześniej jednak musi ono być potwierdzone przez klienta e-sklepu i mieć status Oczekuje na potwierdzenie sklepu. Jeśli zamówienie będzie miało inny status nie zostanie zaimportowane do Comarch ERP Altum. Po zarejestrowaniu zamówienia w systemie ERP i jego weryfikacji, zamówienie można zatwierdzić, co będzie równoznaczne z potwierdzeniem zamówienia. Przy najbliższej synchronizacji informacja o potwierdzeniu zamówienia zostanie przesłana do Comarch e-Sale. Wówczas zamówienie w aplikacji uzyska status Potwierdzone.
Realizacja zamówienia polega na wygenerowaniu do zamówienia dokumentów handlowych lub magazynowych. Przy synchronizacji do Comarch e-Sale zamówienia, które posiada dokumenty handlowe/magazynowe zostanie wysłana informacja o tym, że zamówienie zostało zrealizowane, a jego status w aplikacji zmieni się na Zrealizowane.
Faktura do zamówienia
Do Comarch e-Sale można wysłać wydruk faktury w postaci PDF, powiązanej z zamówieniem wystawionym w tym aplikacji.
Aby to zrobić należy do zamówienia dodać załącznik w postaci PDF do tej faktury i zaznaczenia go jako dostępny w e-Sklep. Przy kolejnej synchronizacji zostanie przesłane do Comarch e-Sale.