Zamówienia
Lista zamówień dostępna jest w panelu administracyjnym Comarch e-Sale w zakładce Marketplace > Allegro > Zamówienia.
-
-
- Zamówienia do realizacji,
- Zamówienia zrealizowane.
-
Allegro wprowadziło maskowanie adresów e-mail użytkowników na zamówieniach. Na zamówieniach są one widoczne w postaci zakodowanej, np.: gryhw6x1j+50aed1521@user.allegrogroup.pl. W panelu administracyjnym Comarch e-Sale we wszystkich zakładkach, gdzie widoczne jest złożone zamówienie z Allegro widoczny będzie zakodowany adres e-mail. Dla każdego zamówienia pochodzącego z Allegro adres e-mail kupującego będzie maskowany w unikalny sposób. To oznacza, iż w sytuacji, kiedy ten sam klient złoży u danego sprzedawcy kilka zamówień, za każdym razem jego adres e-mail będzie inaczej zakodowany (zamaskowane adresy nie będą się powtarzały).
Zamówienia na zakładce Zamówienia do realizacji
W zakładce Zamówienia do realizacji, dostępna jest lista zamówień z ofert Allegro. Po dodaniu nowego konta Allegro w panelu aplikacji e-Sale pobierane są wszystkie zamówienia, które zostały złożone od czasu przyłączenia konta Allegro (także te niepowiązane z ofertami w aplikacji).
Zamówienia które nie są powiązane z towarami udostępnionymi w aplikacji Comarch e-Sale nie będą przekształcane do zamówień.
Na liście zamówień do realizacji dostępne są następujące kolumny:
- ID – zamówienia,
- numer oferty Allegro (z polem do wyszukiwania),
- status – zamówienia (z możliwością filtrowania po statusach: rozpoczęta, anulowana, zakończona),
- wartość zamówienia z kosztami przesyłki,
- data sprzedaży (z polem do wyszukiwania),
- numer zamówienia Allegro (z polem do wyszukiwania),
- status zamówienia Allegro (z możliwością filtrowania po statusach),
- login Allegro – nazwa konta Allegro, z którego wystawiona była oferta powiązana z danym zamówieniem.
W celu ułatwienia korzystania z operacji dostępnych na liście zamówień Zamówienia do realizacji wprowadzono „pływające menu” dla dostępnych funkcji. Dzięki temu, przy przewijaniu długich list ofert oraz zamówień, menu z przyciskami jest zawsze dostępne u góry ekranu.
W aplikacji Comarch e-Sale dostępne są dwa sposoby przekształcania zamówień z allegro do zamówień w e-Sale:
- automatycznie, przy zastosowaniu opcji Twórz automatycznie zamówienia do oferty– parametr dostępny jest w menu Integracje > Allegro > Oferty. Po włączeniu parametru, zamówienia opłacone będą automatycznie przekształcane do zamówień w e-Sale,
WskazówkaDla zakupów zrobionych od 8 listopada 2021 r. Klient ma 14 dni kalendarzowych na opłacenie zamówienia przelewem tradycyjnym.- ręcznie, przy pomocy opcji Stwórz zamówienia – przycisk widoczny jest na zakładce Zamówienia do realizacji, jeśli nie jest włączone automatyczne tworzenie zamówień do ofert.
WskazówkaOpcja Stwórz zamówienia nie pozwala na tworzenie zamówień dla pojedynczych zamówień z listy Jest to globalne ustawienie, które działa dla wszystkich spełniających warunki zamówień.WskazówkaOd wersji 2020.3 podczas tworzenia zamówienia brane są pod uwagę zamówienia z ostatnich 10 dni.Do zamówień przekształcane są tylko zamówienia ze statusem Zakończona, które są powiązane z towarem w aplikacji Comarch e-Sale – zamówienia podświetlone na biało.
Zamówienia niezrealizowane, widoczne na zakładce Zamówienia do realizacji pomniejszają stany magazynowe towarów. Dodatkowo stany magazynowe pomniejszane są o zamówienia ze statusem oczekuje na potwierdzenie sklepu oraz oczekuje na potwierdzenie serwisu płatności.
Na szczegółach zamówienia widoczne są takie informacje jak:
- Numer zamówienia,
- Status,
- Dane zamówienia,
- Dane kupującego,
- Szczegóły przesyłki,
- Szczegóły płatności,
- Zamówione towary.
Na transakcjach i zamówieniach w Comarch e-Sale liczba znaków prezentowanych w polach imię, nazwisko, nazwa firmy oraz adres, jest zgodna z ilością znaków możliwą do wprowadzenia podczas składania zamówienia w serwisie Allegro.pl oraz wynosi:
- imię, nazwisko, nazwa firmy wyświetlane jest do 64 znaków,
- adres przyjmuje do 150 znaków.
Przy użyciu opcji Pobierz zamówienia Allegro można pobrać do sklepu zamówienie podając numer zamówienia z Allegro.
Przycisk Anonimizuj, widoczny po zaznaczeniu wybranej oferty umożliwia wykonanie anonimizacji danych osobowych Nadawcy i Odbiorcy w sklepie z wybranego zamówienia. Po wykonaniu operacji anonimizacji dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte, a zamówienie zostanie automatycznie przeniesione na zakładkę Zamówienia zrealizowane.
Zamówienia dostępne na zakładce Zamówienia do realizacji można anulować przed przekształceniem do zamówienia. Po zaznaczeniu wybranego zamówienia na liście pojawi się opcja Anuluj zamówienie. Możliwe jest seryjne anulowanie zaznaczonych zamówień. Anulowanie zamówień powoduje, że zostają odblokowane stany magazynowe (towarów z tego zamówienia). Takie zamówienie może być potem realizowana wyłącznie po stronie Allegro.
Zamówienia na zakładce Zamówienia zrealizowane
W zakładce Zamówienia zrealizowane, prezentowana jest lista zamówień z allegro z których zostały utworzone zamówienia w e-Sale , zamówienia zanonimizowane oraz zamówienia anulowane.
Po zaznaczeniu na liście wybranego zamówienia na zakładce Zamówienia zrealizowane dostępna jest opcja Anonimizuj, umożliwiająca wykonanie anonimizacji danych osobowych Kupującego i Odbiorcy w sklepie z wybranego zamówienia. Po wykonaniu operacji anonimizacji dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte.
W celu ułatwienia korzystania z operacji dostępnych na liście Zamówień zrealizowanych wprowadzono „pływające menu” dla dostępnych funkcji. Dzięki temu, przy przewijaniu długich list ofert oraz zamówień, menu z przyciskami jest zawsze dostępne u góry ekranu.
Na liście zamówień zrealizowanych dostępne są następujące kolumny:
- ID – zamówienia,
- numer oferty Allegro,
- status płatności,
- wartość zamówienia z kosztami przesyłki,
- data zakupu(z polem do wyszukiwania),
- numer zamówienia w sklepie,
- numer zamówienia Allegro,
- status zamówienia Allegro,
Po przejściu na szczegóły zamówienia widoczne są:
- Numer zamówienia,
- Status,
- Dane zamówienia,
- Dane kupującego,
- Szczegóły przesyłki,
- Szczegóły płatności,
- Zamówione towary.
Od wersji 2020.3 umożliwiono automatyczną wysyłkę do Allegro następujących statusów zamówienia z panelu e-Sale:
- W realizacji – jest wysyłany po pobraniu do panelu e-Sale zamówienia Allegro,
- Do wysłania – jest wysyłany, jeżeli zamówienie otrzyma status: potwierdzone,
- Wysłane – jest odsyłany, jeżeli zamówienie zostanie zrealizowane,
- Anulowane – jest wysyłany, jeżeli zamówienie zostanie anulowane.
Od wersji 2021.1 w Comarch e-Sale wprowadzono zapisywanie i przesyłanie informacji z jakiej oferty sprzedaży pochodzi zamówienie. Informacja ta jest zapisywana i przesyłana podczas synchronizacji do systemu ERP w elemencie zamówienia. Pole zostało dodane w celu umożliwienia wiązania elementów oferty z elementami zamówienia w systemie ERP.
Obecnie funkcja nie jest jeszcze obsługiwana przez żaden z systemów ERP.
Od wersji e-Sale 2021.5 przy wyborze opcji odbioru w salonikach Kolportera na szczegółach zamówienia o statusie Zamówienia do realizacji/Zamówienia zrealizowane na zakładce Dostawa i płatność w sekcji Dostawa widoczna jest dokładna nazwa i adres punktu odbioru osobistego
Od wersji 2022 w panelu administracyjnym na zamówieniach Allegro, na których wybrano opcję dostawy do punktu odbioru DPD wyświetlana jest pełna informacja odnośnie wybranego punktu wraz z adresem. Dane te są również przesyłane do systemu Comarch ERP, przy czym wyświetlanie tych informacji po synchronizacji zależy od obsługi tej funkcji na zamówieniu przez system ERP.
Od wersji 2022 adresy zawierające dodatkowe opisy, wskazówki, długie treści nie będą dzielone podczas synchronizacji z systemami ERP, a cały adres będzie znajdował się w jednym polu „Ulica” – dokładnie tak, jak zostało wprowadzone w serwisie Allegro. Przykładowe adresy, których dotyczy opisywana zmiana:
- Aleja 1000 lecia 12/10,
- Osiedle 1000-lecia 20/2,
- Ul. Krakowska 12 (Domofon nie działa, proszę wejść kodem xxx xxx),
- Ul. Słoneczna 124 – Centrum Handlowe X – stoisko ABC,
- I wiele innych rozbudowanych adresów, jakie Klienci podają w formularzu dostawy.
Zmiana statusu zamówienia i wysyłanie powiadomień e-mail
Od wersji 2021 wprowadzono zmianę statusów zamówień w Allegro, gdy zmieni się status zamówienia w e-Sale do 60 dni od daty zamówienia. Zmiana dotyczy również powiadomień e-mail, które mogą być wysyłane do zamówień z Allegro. Po włączeniu funkcji wysyłania powiadomień e-mail do zamówień z Allegro, powiadomienia dotyczące zmiany statusu są również wysyłane do 60 dni od daty zamówienia. Zmiana statusu zamówienia w e-Sale następuje po anulowaniu zamówienia w panelu administracyjnym lub po realizacji zamówienia w systemie ERP.
Dodawanie numeru listu przewozowego
Od 1.02.2019 Allegro wymaga podania numeru listu przewozowego na zamówieniach. Numer listu przewozowego można dodać w Panelu administracyjnym Comarch e-Sale w menu Sprzedaż > Zamówienia. Instrukcja dodawania numeru listu została opisana w artykule dotyczącym Numeru listu przewozowego.
Po dodaniu do zamówienia pochodzącego z Allegro numeru listu przewozowego, numer przesyłany jest do serwisu Allegro. Obecnie numery listów przewozowych wysyłane są do zamówień, jeśli od zamówienia na Allegro nie minęło więcej niż 60 dni.
Od 26 marca 2019 r. Allegro wprowadziło na zamówienia maskowanie adresów e-mail użytkowników. W związku ze zmianami wprowadzonymi przez Allegro zostało wyłączone wysyłanie wiadomości dotyczących zamówień(o zmianie statusu zamówienia, płatności, dostawy i listu przewozowego do Allegro) dla zamówień pochodzących z aukcji. Więcej informacji dostępnych jest w artykule Allegro – maskowanie adresów e-mail użytkowników. Wszystkie wiadomości dotyczące zamówień (zmiana statusu zamówienia, dodanie listu przewozowego, dodanie faktury) są wysyłane za pośrednictwem serwerów Allegro.
Allegro wprowadziło maskowanie adresów e-mail użytkowników na zamówieniach z allegro. Na zamówieniach w e-sklepie są one widoczne w postaci zakodowanej, np.: gryhw6x1j+50aed1521@user.allegrogroup.pl. W panelu administracyjnym Comarch e-Sale we wszystkich zakładkach, gdzie widoczne jest złożone zamówienie z Allegro widoczny będzie zakodowany adres e-mail.
Dla każdego zamówienia pochodzącego z Allegro adres e-mail kupującego będzie maskowany w unikalny sposób. To oznacza, iż w sytuacji, kiedy ten sam klient złoży u danego sprzedawcy kilka zamówień, za każdym razem jego adres e-mail będzie inaczej zakodowany (zamaskowane adresy nie będą się powtarzały).
Odbiór osobisty w punkcie sprzedawcy
WskazówkaOd wersji 2021 wprowadzono mapowanie punktów odbioru osobistego utworzonych w e-Sale z punktami dodanymi w serwisie Allegro.Na liście punktów odbioru osobistego w menu Ustawienia > Punkty odbioru w punkcie dodana została operacja Wyślij > Usuń z Allegro, widoczna po zaznaczeniu na liście wybranego punktu. Wysyłanie oraz usuwanie punktów działa tylko dla aktywnych kont Allegro. Na liście punktów odbioru zostały dodane również nowe kolumny: Wysłano do Allegro, Formy płatności, Kontakt przed odbiorem oraz Do odbioru w ciągu (dni).
Na formularzu dodawania nowego punktu odbioru osobistego zostały dodane nowe pola: Formy płatności, Kontakt przed odbiorem oraz Do odbioru w ciągu (dni). Pola województwo oraz szerokość/długość geograficzna są wymagane, ponieważ punkty odbioru osobistego w Allegro są prezentowane przy użyciu mapy.
Po utworzeniu punktu, na szczegółach dostępna jest opcja Więcej (trzy kropki w prawym górnym rogu) w której również dostępna jest operacja Wyślij > Usuń z Allegro. Po wysłaniu punktu do serwisu Allegro pojawi się osobna zakładka z podglądem wysłanych danych.