Allegro - Autoresponder

Jak w kilku krokach skonfigurować Autoresponder w Allegro?

Wstęp

Allegro w swoim serwisie prowadzi platformy komunikacyjne umożliwiające bezpośredni kontakt Kupującego ze Sprzedawcą, należą do nich:
  • Dyskusje - Kupujący może taki wątek założyć celem wyjaśnienia problemu dotyczącego ich zamówienia (w przypadku długiego czasu bez odpowiedzi Sprzedawcy, do konwersacji włączy się Allegro),
  • Centrum wiadomości - jest to czat w serwisie Allegro, do którego trafiają m.in wiadomości przesłane z poziomu oferty po kliknięciu w link "Zadaj pytanie", dzięki której Kupujący może pytać Sprzedawcę o ofertę, w której obecnie się znajduje (odpowiedzi na wiadomości przesłane za pomocą "Zadaj pytanie" wliczane są do oceny jakości obsługi sprzedaży).
Sprzedawca ma 24 godziny na odpowiedź w nowym wątku (w przypadku dyskusji w nowym lub ponownie otwartej dyskusji), aby nie stracić punktów, które wpłyną na obniżenie oceny jakości obsługi Sprzedawcy. Aby temu zapobiec oraz wesprzeć prowadzenie sprzedaży w serwisie Allegro, wdrożyliśmy nową funkcjonalność jaką jest Autoresponder. Autoresponder w Allegro to wiadomość o domyślnej treści, wysyłana automatycznie w odpowiedzi do pierwszej wiadomości kupującego w serwisie Allegro w obszarze Dyskusje oraz na wiadomości przesłane za pomocą opcji „Zadaj pytanie” (Centrum wiadomości). Wiadomość ta jest przesyłana z naszego panelu administracyjnego, bezpośrednio do prowadzonego wątku w Allegro. Uruchomienie Autorespondera pozwala na szybką reakcję Sprzedawcy w nowo złożonych wątkach, nie tracąc przy tym punktów w ocenie jakości obsługi sprzedaży.

Jak aktywować Autoresponder w Allegro?

W pierwszej kolejności musisz mieć podłączone i aktywne w e-Sale konto Allegro. Następnie, aby uruchomić automatyczną wysyłkę wiadomości automatycznych, przejdź w panelu administracyjnym do zakładki Integracje/ Allegro, do edycji sekcji Oferty:
  • Włącz Dyskusje Allegro – aktywacja parametru rozpoczyna pobieranie informacji o Dyskusjach prowadzonych w serwisie Allegro do e-Sale, do zakładki Marketplace/Allegro/ Dyskusje,
  • Włącz Centrum wiadomości – aktywacja parametru rozpoczyna pobieranie do e-Sale informacji o wiadomościach wysłanych z poziomu „Zadaj pytanie” na ofercie, które trafiają do Centrum wiadomości w serwisie Allegro. Informacje o wątkach pobierane są do zakładki Marketplace/Allegro/ Centrum wiadomości.
  • Włącz Autoresponder w Allegro – aktywacja parametru uruchamia wysyłkę wiadomości automatycznej w Dyskusjach prowadzonych w serwisie Allegro i/lub w Centrum Wiadomości.
Wskazówka
Usługa Autorespondera dostępna jest wyłącznie w przypadku, gdy aktywny jest przynajmniej jeden z dostępnych obszarów, w którym wysyłane są automatyczne odpowiedzi (Dyskusje i/lub Centrum wiadomości). W przypadku, gdy Dyskusje Allegro oraz Centrum wiadomości są wyłączone, parametr aktywujący Autorespondera nie będzie możliwy do włączenia.
Po aktywowaniu powyższych parametrów, w zakładce Marketplace/Allegro na liście Dyskusji / Centrum wiadomości, z serwisu Allegro przesłane zostaną informacje odnośnie korespondencji z Klientami. Informacje i statusy na liście aktualizują się co 5 min.

Jak skonfigurować treść Autorespondera?

Konfiguracja Autorespondera dostępna jest w zakładce Ustawienia/Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS w sekcji Marketplace, w kaflu Autoresponder Allegro. Do konfiguracji treści możesz przejść także z poziomu ustawień konta Allegro przez kliknięcie w link „według szablonu” w komunikacie: Treść wiadomości Autorespondera przechowywana oraz wysyłana jest z panelu administracyjnego e-Sale, bezpośrednio do prowadzonego wątku w serwisie Allegro, do 60 min od otrzymania pierwszej wiadomości od kupującego. W momencie wysyłki Autorespondera w Allegro do Sprzedawcy na adres e-Sale wysyłana jest ta sama wiadomość, stanowiąca powiadomienie, że Autoresponder został wysłany i dana dyskusja oczekuje na odpowiedź Sprzedawcy. W przypadku aktywacji obszarów Dyskusje oraz Centrum wiadomości, Autoresponder wysyła taką samą treść dla obu konwersacji. Po przejściu do edycji szablonu Autorespondera, użytkownik może modyfikować treść wiadomości zmieniając jej standardową wartość na własną. W tym widoku dostępna jest również możliwość ustawienia nadawcy wiadomości. Opcja ta dostępna jest przez kliknięcie w kafel „od”, który rozwija „Informacje o nadawcy”. Natomiast pod kaflem „do” znajduje się opcja „Wyślij powiadomienie na adres e-mail”, w której można skonfigurować na jaki dodatkowy adres e-mail (poza domyślnym e-Sale) zostanie wysłane powiadomienie o wysyłce Autorespondera. W edycji dostępne są również standardowe dla Treści w e-Sale opcje: Wyślij próbnie – pozwalająca na przetestowanie e-mailowego powiadomienia oraz Przywróć domyślną treść – przywraca domyślną (standardową) treść Autorespondera. Wprowadzone w edycji szablonu zmiany, należy zapisać.
Uwaga
Aktualnie po stronie e-sale nie ma możliwości odpowiadania na wiadomości w dyskusji Allegro lub Centrum wiadomości. Celem prowadzenia konwersacji z Kupującym, kliknij w link znajdujący się na liście ("Przejdź do dyskusji"/ "Przejdź do wiadomości") i przejdź bezpośrednio do prowadzonego wątku w serwisie Allegro.

Lista Dyskusji z Allegro

Lista dyskusji zawiera informacje przydatne dla Sprzedawcy. Znajdują się na niej m.in. link kierujący bezpośrednio do dyskusji w Allegro, numer oferty Allegro, login kupującego, daty utworzenia zamówienia, rozpoczęcia dyskusji oraz utworzenia ostatniej wiadomości, informacje dot. zamówienia i inne. Dyskusje wyświetlane na liście są aktualizowane na bieżąco i przechowywane przez 30 dni od ostatniej wiadomości w dyskusji dla statusu „W toku” oraz 14 dni od ostatniej wiadomości dla statusów „Rozwiązane” i „Nierozwiązane”.

Lista Centrum Wiadomości w Allegro

Na liście tej wyświetlane są informacje o wiadomościach pochodzących z Centrum wiadomości, w tym wątki założone przez Kupujących, którzy skorzystali z opcji "Zadaj pytanie" na ofercie. Na pytania te możesz odpowiedzieć wchodząc w Centrum wiadomości lub klikając w link "Przejdź do wiadomości", który przeniesie Cię bezpośrednio do wątku w Allegro. W przypadku, gdy na liście wyświetlany będzie wątek, w którym nie wyświetlany jest numer oferty w pierwszej kolumnie, oznacza to, że w ostatniej wiadomości Kupującego nie jest podlinkowana żadna oferta (może to być kolejna wiadomość w wątku lub wiadomość przesłana z poziomu czatu). Autoresponder do 60 minut wysyła automatyczną odpowiedź na pierwszą wiadomość, w wątku rozpoczętym z poziomu opcji "Zadaj pytanie". Aby dowiedzieć się więcej na temat narzędzia Autorespondera przejdź do artykułu Jak włączyć powiadomienie o wysyłce Autorespondera w Allegro? oraz Jakie są statusy oraz ramy czasowe dla Autorespondera w Dyskusjach Allegro?

Jak włączyć powiadomienie o wysyłce Autorespondera w Allegro?

Autoresponder w Allegro to wiadomość o domyślnej treści, wysyłana automatycznie w odpowiedzi do pierwszej wiadomości kupującego w serwisie Allegro w obszarze Dyskusje oraz na wiadomości przesłane za pomocą opcji „Zadaj pytanie”. Uruchomienie Autorespondera pozwala na szybką reakcję Sprzedawcy w nowo złożonych wątkach, nie tracąc przy tym punktów w ocenie jakości obsługi sprzedaży. Usługa Autorespondera dostępna jest dla użytkowników, prowadzących sprzedaż w serwisie Allegro, dlatego w pierwszej kolejności upewnij się, że w swoim e-Sale masz dodane i zintegrowane swoje konto Allegro (zakładka Integracje). Następnie, po wejściu do szczegółów konta Allegro (Integracje/ Allegro) sprawdź czy parametr Autoresponder w Allegro jest aktywny.
Wskazówka
Usługa Autorespondera dostępna jest wyłącznie w przypadku, gdy aktywny jest przynajmniej jeden z dostępnych obszarów, w którym wysyłane są automatyczne odpowiedzi (Dyskusje i/lub Centrum wiadomości). W przypadku, gdy Dyskusje Allegro oraz Centrum wiadomości są wyłączone, parametr aktywujący Autorespondera nie będzie możliwy do włączenia.
Wraz z momentem wysyłki Autorepondera w Allegro z panelu administracyjnego wysyłane jest mailowe powiadomienie o wysyłce automatycznej wiadomości. Powiadomienie stanowi kopię treści Autorespondera i jest dla sprzedawcy informacją, że dyskusja lub konwersacja, w której wysłany został Autoresponder wymaga jego reakcji. Wiadomość domyślnie wysyłana jest na adres e-Sale. Jeśli chcesz otrzymać powiadomienie na inny adres e-mail, przejdź do edycji odbiorców wiadomości systemowej w zakładce: Ustawienia/Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS/Autoresponder Allegro i zaznaczając parametr „Inny” w sekcji Odbiorca, wpisz adres e-mail odbiorcy powiadomienia. Zmiany zapisz.   Powiadomienie e-mail: Wysyłkę powiadomienia możesz przetestować w edycji szablonu, rozwiń listę klikając w przycisk "Więcej", a następnie w Wyślij próbnie: Aby dowiedzieć się więcej na temat narzędzia Autorespondera przejdź do artykułu Jak w kilku krokach skonfigurować Autoresponder w Allegro? oraz Jakie są statusy oraz ramy czasowe dla Autorespondera w Dyskusjach Allegro?

Jakie są statusy oraz ramy czasowe dla Autorespondera w Dyskusjach Allegro?

Wstęp

Autoresponder to wiadomość o domyślnej treści, wysyłana automatycznie w odpowiedzi do pierwszej wiadomości kupującego (a więc przy zakładaniu dyskusji do zamówienia) w serwisie Allegro. Wiadomość ta jest przesyłana z naszego panelu administracyjnego, bezpośrednio do prowadzonego wątku w Allegro. Uruchomienie Autorespondera pozwala na szybką reakcję Sprzedawcy w nowo złożonym wątku, dzięki czemu Sprzedawca nie tylko nie traci punktów w ocenie jakości obsługi sprzedaży, a otrzymuje dodatkowe punkty za szybką odpowiedź!

Jakie są statusy i ramy czasowe dla dyskusji Allegro?

Informacje o statusach dyskusji z Allegro w panelu administracyjnym Allegro/ Dyskusje aktualizują się co 5 min. Natomiast automat służący do wysyłki Autorespondera w dyskusji, co 15 minut sprawdza czy ma wiadomość do wysłania na podstawie statusów otrzymanych z Allegro. Wiadomość Autorespondera wysyłana jest do 60 minut od momentu otrzymania w dyskusji pierwszej wiadomości kupującego (w nowej dyskusji lub ponownie otwartej dyskusji), gwarantując utrzymanie przez Sprzedawcę najwyższej jakości usług.
  1. Klient otwiera dyskusje - opcja ta dostępna jest w serwisie Allegro, w szczegółach zakupu u dołu strony
  2. Do 5 minut informacja o nowej dyskusji wyświetla się w Panelu Administracyjnym na liście, w kolumnie „Ostatnia wiadomość od” jest Kupujący.
  3. Automat służący do wysyłki Autorespondera w Allegro, co 15 minut sprawdza czy ma wiadomość do wysłania na podstawie statusów otrzymanych z API Allegro. Dla nowych wątków, czyli przesłanego do oferty pytania oraz założonej lub ponowie otwartej przez kupującego dyskusji w serwisie Allegro, Autoresponder wysyła wiadomość automatycznie do 60 min od momentu jej otrzymania.
  4. Gdy ją wykryje, automatycznie wysyła wiadomość o domyślnej treści, bezpośrednio w dyskusji Allegro, do 60 minut od momentu otrzymania pierwszej wiadomości w nowej lub ponownie otworzonej dyskusji.
    Wskazówka
    Uwaga: w przypadku, gdy na nową wiadomość odpowie Sprzedawca przed wysyłką Autorespodera, wiadomość automatyczna nie jest wysyłana w dyskusji.
  5. W momencie wysyłki Autorespondera, na wskazany w szablonie adres e-mail wysyłane jest powiadomienie o wysyłce Autorespondera w dyskusji Allegro (Ustawienia/Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS/Autoresponder Allegro, parametr „Inny” w sekcji Odbiorca)
  6. Do 5 minut tabela z dyskusjami aktualizuje się o nowe statusy w Panelu Administracyjnym
    Wskazówka
    Uwaga: Dyskusje, w których ostatnia wiadomość została wysłana przez Autoresponder wyróżnione są kolorem niebieskim na liście dyskusji, celem poinformowania Sprzedawcy, że wątki te oczekują na jego weryfikację oraz odpowiedź.
  7. W odpowiedzi na kolejne wiadomości od Kupującego na liście dyskusji, Autoresponder nie wysyła wiadomości automatycznej (w kolejnych wiadomościach od Kupującego czas na odpowiedź Sprzedawcy nie jest liczony przez Allegro do oceny jakości obsługi, automatyczna odpowiedź przesyłana jest tylko do pierwszej wiadomości Kupującego).
Na liście dyskusji w panelu administracyjnym, w kolumnie "Status dyskusji" wyświetlane są wartości spójne z wyświetlanymi w serwisie Allegro. Natomiast, aby nie gromadzić nadmiarowych danych, które mają bezpośredni wpływ na prawidłowe funkcjonowanie e-Sale, na liście wyświetlamy Dyskusje nie starsze niż 14 dni od otrzymania ostatniego statusu „rozwiązana” lub „nierozwiązana” oraz 30 dni dla dyskusji ze statusem „trwająca”. Pozostałe dyskusje usuwane są z panelu administracyjnego, ale wciąż są dostępne w serwisie Allegro. Aby dowiedzieć się więcej na temat narzędzia Autorespondera przejdź do artykułu Jak w kilku krokach skonfigurować Autoresponder w Allegro? oraz Jak włączyć powiadomienie o wysyłce Autorespondera w Allegro?