Zaleca się, aby operacja przeprowadzona została przez Autoryzowanego Partnera Comarch.
W celu przeniesienia aplikacji Comarch HRM na nowy serwer należy postępować według poniższych kroków.
- W pierwszym kroku wykonujemy podpunkt a lub b, w zależności czy baza firmowa została już przeniesiona na nowy serwer, czy jeszcze nie.
- a) Baza firmowa znajduje się na starym serwerze:
Z poziomu aplikacji Comarch ERP WAMC dokonujemy usunięcia HRM na stanowisku.
UwagaIstotne, aby NIE usuwać danych aplikacji!
Gdy pojawi się okno:
Należy wybrać opcję „Nie„ - b) Baza firmowa została już przeniesiona na nowy serwer:
Z poziomu Management Studio sprawdzamy w danej bazie firmowej tabelę CDN.EP_System. W trzecim wierszu zmieniamy wartość z 1 na 0 (odpięcie aplikacji od bazy).
Następnie w tabeli CDN.EP_System w wierszu drugim (Sys_Id = 2) sprawdzamy wersję Comarch HRM.UwagaWAŻNE!
W tabeli CDN.EP_System możemy edytować tylko jedno pole!
W poniższej tabeli jest to wersja 2021.0.1.
- a) Baza firmowa znajduje się na starym serwerze:
- Wykonujemy kopię bezpieczeństwa bazy firmowej i przenosimy ją na nowy serwer.
- Na nowym serwerze instalujemy narzędzie – Comarch ERP WAMC.
UwagaNależy zadbać o prawidłowe przygotowanie systemu zgodnie z instrukcją dostępną tutaj - Dokonujemy pierwszego uruchomienia narzędzia Comarch ERP WAMC na nowym stanowisku zgodnie z instrukcją dostępną tutaj.
Istotne jest, aby pobrać wszystkie paczki aplikacji, począwszy od tej, która była zainstalowana na poprzednim stanowisku do najnowszej. Paczki aplikacji pobieramy z poziomu Comarch WAMC – Ustawienia/Ustawienia/Wybierz aplikacje do pobrania. W tym kroku zakładamy także nową bazę konfiguracyjną WAMC. - Następnie przystępujemy do dodania nowej aplikacji zgodnie z instrukcją dostępną tutaj.
UwagaIstotne jest, aby zainstalować wersje aplikacji zgodnie z wersją odczytaną w pkt. 1 z tabeli CDN.EP_System z wiersza drugiego. Dopiero po dokonaniu instalacji należy zaktualizować aplikację funkcją „Aktualizuj” (jeżeli aktualizacja jest dostępna).
Wskazówka
Podczas przenoszenia bazy danych na nowy serwer może zaistnieć konieczność usunięcia z niej usera CDN.ePracownik, który jest zakładany automatycznie podczas instalacji aplikacji Comarch HRM.