Wszystkie zadeklarowane materiały produkowane i konsumowane na panelach operatorów widoczne są w zakładce Produkty i materiały. W celu przejścia do danej zakładki z menu bocznego należy wybrać Produkty i materiały.
Po kliknięciu w daną zakładkę następuje załadowanie nowego okna z listą materiałów skonsumowanych i wyprodukowanych.
Na stronie dodano możliwość wyszukiwania materiałów po ich nazwie, kodzie oraz kodzie wyprodukowanej partii, a także zastosować filtry. W celu wyszukania materiału należy kliknąć w pole Szukaj i wpisać szukaną frazę. Następuje odfiltrowanie wyników (zostaną zwrócone rekordy spełniające wyniki wyszukiwania):
Oprócz wyszukiwania po nazwie istnieje możliwość zastosowana Filtra wyszukiwania. W tym celu należy kliknąć na ikonę Filtruj znajdującą się z prawe strony od pola Szukaj. Zostanie wyświetlone nowe okno z Filtrami zaawansowanymi.
W systemie wprowadzono możliwość filtrowania po:
- Jednostce pracy – stanowisko, na którym wyprodukowana/zużyta została dana sztuka
- Dacie deklaracji – zakres czasu, w której prawdopodobnie wykorzystana była dana partia materiału/produktu
Po wybraniu odpowiednich filtrów należy kliknąć w przycisk Zastosuj, spowoduje to zamknięcie filtra oraz wyświetlenie rekordów spełniających kryteria filtra.
Widok produkty i materiałów zawiera listę następujących kolumn:
- Nazwa – nazwa materiału, jaki został wprowadzony w systemie ERP
- Kod partii – unikatowy numer danego materiału wprowadzony na panelu Operatora lub wynikający z predeklaracji
- Opis – stanowi krótki opis danego materiału
- Jednostka pracy – kod stanowiska, na którym użyty został dany materiał
- Opis jednostki pracy
- Operacja – lista operacji, w których wykorzystany został dany materiał
- Data deklaracji – data dodania danego produktu i/lub materiału do systemu
Stworzone produkty i materiały posiadają także swój szczegółowy opis. Chcąc przejść do szczegółów produktów/materiałów, należy kliknąć w jego nazwę.
Nastąpi załadowanie nowego okna ze szczegółami danego zlecenia.
Szczegóły danego wyboru zostały podzielone na kilka sekcji:
- Opis danego produktu – znajduje się tu informacje o Kodzie partii, kodzie utworzenia oraz opis
- Pracownicy – lista pracowników oraz czas ich pracy na danym stanowisku pracy przy operacjach
- Szczegóły operacji – opis operacji z uwzględnieniem stacji roboczej oraz ilości wytworzonych sztuk
- Wyniki kontroli – pole zawierające informacje na temat wszystkich czynności kontroli przeprowadzonych na danej partii wyrobu – wyświetlana jest liczba powiązanych charakterystyk, stan wykonania(ile zostało już przeprowadzonych) oraz sumaryczny rezultat (jeśli wszystkie wykonane w tolerancji – Pozytywny). Istnieje także możliwość sprawdzenia szczegółów wszystkich powiązanych charakterystyk – klikając przycisk Przejdź do Wyników kontroli
SCREEEN
- Właściwości – jeżeli w systemie zdefiniowane były do oznaczenia właściwości produktu/materiału to wylistowane są one w tym polu. Przykładem może być właściwość kod partii NOK oznaczany przez operatorów podczas deklaracji sztuki
SCREEN
- Stosowany w produkcji wyrobów – informacja o tym, w jakich wyrobach dany materiał został wykorzystany
- Składa się z materiałów – informacja o poszczególnych materiałach, wchodzących w skład wyrobu
Niektóre produkty zawierają swoje materiały składowe, z jakich zostały wytworzone. Możemy sprawdzić ich szczegóły, klikając w nazwę danego materiału w sekcji Składa się z materiałów. Nastąpi załadowanie kolejnego okna ze szczegółami danego materiału.
Istnieje również możliwość bezpośredniego sprawdzenia operacji, pod jaką dany materiał został dołączony. Należy na liście materiałów kliknąć w nazwę w kolumnie Operacja. Nastąpi przejście do Szczegółów operacji (patrz rozdział Produkcja)