System IoT MES rozwija również system automatycznych notyfikacji o istotnych zdarzeniach z punktu widzenia produkcyjnego. W tym momencie udostępniona jest funkcjonalność powiadomień od przestojów. Jeśli operator zgłosi lub zakończy przestój na dowolnym stanowisku roboczym - informacja automatycznie zostanie wyświetlona w Centrum powiadomień oraz zwiększy się liczba (lub pojawi) na ikonie dzwonka w prawym górnym rogu.
Ikona powiadomień
Aby sprawdzić powiadomienie należy kliknąć ikonkę dzwonka - wyświetlane są posortowane notyfikacje od najnowszych do najstarszych. Powiadomienia nie są automatycznie zaznaczane jako przeczytane - trzeba to robić ręcznie. W okienku można oznaczyć zarówno pojedyncze powiadomienie jako odczytane klikając na pole danej notyfikacji - jak i wszystkie powiadomienia jako przeczytane klikając przycisk Oznacz wszystkie jako przeczytane.Widok okienkowy notyfikacji
Aby przejść do dedykowanej zakładki należy wybrać przycisk Przejdź do Powiadomień. Wyświetlone zostaje Centrum notyfikacji - historyczna lista notyfikacji wraz ze szczegółami oraz możliwością filtrowania. Oznaczanie jako odczytane jest identyczne jak w przypadku okienka pośredniego - można klikać w pojedyncze powiadomienia lub kliknąć Oznacz wszystkie jako przeczytane. Widok Centrum Notyfikacji
Pojedynczy wiersz zawiera:
Informację jakiego typu był przestój (Downtime planned / unplanned)
Nazwę danego przestoju
Opis wprowadzony przez użytkownika przy tworzeniu definicji przestoju
Aby przefiltrować powiadomienia kliknąć należy przycisk Filtruj, a następnie wybrać zakres czasu w polu data i potwierdzić przyciskiem Zastosuj.
Centrum wiadomości
System IoT MES obsługuje także komunikację pomiędzy halą produkcyjną (panele operatorów), a biurem (aplikacja Supervisor). W tym celu zaimplementowany został komunikator pozwalający na:
wysyłanie wiadomości do konkretnych stanowisk produkcyjnych wpisywane przez pracownika biurowego
przesyłanie wybranego przez operatora komunikatu z wcześniej przygotowanej listy.
W każdym widoku aplikacji (oprócz ekranów Andon) w prawym górnym rogu znajduje się ikonka dzwonka. Obok ikony może pojawić się cyfra - stanowi ona sumę nieprzeczytanych wiadomości oraz powiadomień (Centrum notyfikacji).
W celu przejścia do zakładki z dozwolonego miejsca w systemie należy kliknąć ikonę dzwonka znajdującego się w prawym górnym rogu ekranu.
Ikona powiadomień
Po kliknięciu w dzwonek wyświetlane jest okno, w którym użytkownik może przeglądać wiadomości. Aby przejść do docelowej zakładki należy kliknąć Przejdź do wiadomości.Widok okienka wiadomościDodawanie nowej jednostki roboczej do komunikacji
W celu dodania nowej jednostki roboczej do komunikacji należy kliknąć w ikonę +.
Zostanie wyświetlone nowe okno dodawania jednostki roboczej. Z listy rozwijalnej należy wybrać jednostkę, która ma zostać dodana do listy Wiadomości.
Wskazówka
Istnieje możliwość wybrania kilku jednostek roboczej jednocześnie, lecz każda z nich będzie wyświetlana jako osobna
Po wyborze jednostki należy kliknąć przycisk DodajWybór stanowiska
Nastąpi zamkniecie okna dodawania jednostki roboczej. Nowa jednostka zostanie wyświetlona na liście. W celu kontaktu z daną jednostką roboczą w systemie Panel Operatora należy z listy kliknąć daną jednostkę. Nastąpi wyświetlenie pola do sporządzenia wiadomości. Po sporządzenia wiadomości należy kliknąć przycisk ENTER na klawiaturze luk kliknąć ikonę strzałki znajdującej się z prawej strony. Po wysłaniu wiadomość pokazuje się w historii rozmowy (niebieska ramka) z informacją o osobie która ją wysłała oraz czas przesłania wiadomości.
Wysyłanie wiadomości
Wskazówka
Komunikacja odbywa się dwukierunkowo. Operator może ustosunkować się do wiadomości i po stronie system Operator Panel odpowiedzieć na wiadomość ( Powiadomienia i Andony )
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o nowościach.