W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieje możliwość wymuszenia Rozpoczęcia Dnia.
W zależnośći od wartości, którą przyjmuje parametr [IsStartDayRequired]:
0 – domyślna wartość; nie wymagane rozpoczęcie dnia
1 – włączone sprawdzanie i wymagalność rozpoczęcia dnia
Gdy parametr wymuszenia rozpoczęcia dnia jest włączony wówczas po zalogowaniu do aplikacji będzie widoczny i dostępny tylko kafel Dzień, jak na rysunku poniżej.
Po rozpoczęciu dnia dla pracownika będą widoczne wszystkie kafle standardowo dostępne w aplikacji.
Pasek podsumowania według stanu „Rozpoczęcie dnia” prezentowany jest w postaci przycisku [Rozpocznij dzień] do momentu rozpoczęcia dnia przez Przedstawiciela Handlowego.
W momencie wystawienia pierwszego KP/KW otwierany jest raport kasowy (w aplikacji). Wszystkie dokumenty KP i KW wykonane po rozpoczęciu dnia w aplikacji zostaną przekazane do synchronizacji do systemu ERP w momencie zamknięcia raportu kasowego.
Opcja [Powrót] na urządzeniu – umożliwia wyjście z okna bez zapisania zmian.
Aby wprowadzić stan początkowy kasy należy nacisnąć na przycisk: i wprowadzić wartość. Zmiany można anulować naciskając na przycisk [Anuluj], bądź potwierdzić naciskając na przycisk [OK]. W wyniku potwierdzenia aplikacja tworzy dokument KP lub KW z opisem: „Na otwarcie dnia”.
Dodatkowo dostępna jest opcja otwierania i zamykania sesji gotówkowej.
W obrębie tej funkcjonalności możliwe jest:
- Potwierdzenie stanu początkowego z możliwością zliczenia kwot w kasie podczas rozpoczęcia dnia;
- Potwierdzenie zebranych kwot przed zamknięciem raportu kasowego;
- Szczegółowe oznaczenie formy płatności gotówka, co do ilości monet oraz papierowych nominałów;
- Wygenerowanie dodatkowo wpłaty/wypłaty w przypadku rozbieżności stanu rzeczywistego oraz stanu kasy.
Podczas rozpoczęcia dnia istnieje możliwość skonfigurowania aplikacji w taki sposób, aby podanie stanu początkowego kasy było wymagane. Z poziomu okna: Stan początkowy kasy możliwe jest również zliczenie kwot w kasie.
Z poziomu szczegółów raportu kasowego istnieje możliwość podglądu zestawienia kwot dla poszczególnych form płatności wykorzystanych na wystawionym dokumencie.
Podczas zamykania bieżącego raportu kasowego, przy odpowiednim skonfigurowaniu aplikacji, zostanie wyświetlone okno z możliwością potwierdzenia zebranych kwot. Po wybraniu opcji: Zlicz kasę użytkownik może wprowadzić szczegółowy stan kasy z rozróżnieniem na posiadane nominały.
Nominały, które będą dostępne w aplikacji należy zdefiniować w ERP Altum [Konfiguracja] [Waluty] dla odpowiedniej waluty na zakładce [Nominały].