Aby było możliwe rejestrowanie pozycji GPS urządzenie, na którym uruchomiona jest aplikacja, powinno posiadać moduł GPS. Rejestracja rozpoczyna się po naciśnięciu przycisku [Rozpocznij] w dolnym pasku aplikacji. Po włączeniu rejestracji na belce informacyjnej w dolnej części okna pojawia się informacja: Rejestrowanie trasy włączone.
W celu przesłania zebranych pozycji GPS do centrali firmy wymagany jest dostęp do Internetu poprzez WI-FI lub mobilny Internet. Zebrane pozycje GPS mogą być przesyłane:
- Na bieżąco – w tym celu urządzenie powinno mieć włączony tryb sieci danych;
- Okresowo – w sytuacjach, w których pracownik nie ma włączonego trybu transmisji danych na stałe, tylko włącza go, co jakiś czas lub utraci połączenie z Internetem. Wówczas pozycje GPS będą rejestrowane w bazie urządzania, ale przesyłane do centrali wtedy, gdy pracownik uzyska dostęp do Internetu.
Określanie statusu podczas rejestrowania trasy
Użytkownik z poziomu aplikacji mobilnej może w czasie rejestrowania trasy dodawać niestandardowe znaczniki. Znaczniki niestandardowe inaczej statusy, dodaje się poprzez naciśnięcie na pasku górnym aplikacji przycisku [Określ status]. Wybór wspomnianej opcji podnosi listę znaczników niestandardowych.
Aby dodać status na rejestrowanej trasie należy wybrać go z listy w wybranym momencie. Jeżeli rejestrowanie trasy jest włączone w momencie dodawania statusu, wówczas punkt będzie nadany w bieżącej lokalizacji. W przeciwnym przypadku przyjmie lokalizację ostatnio zarejestrowanego punktu na trasie.
Jeżeli cała operacja określania statusu przebiegnie poprawnie, pojawi się komunikat „Status został poprawnie ustawiony”, a wybrany znacznik pojawi się na trasie użytkownika.