Aby móc przyjąć zasoby na magazyn mobilny Przedstawiciela handlowego, w centrali firmy (w systemie ERP) powinno zostać wystawione i zatwierdzone przesunięcie między-magazynowe, które użytkownik (po wykonaniu synchronizacji) musi potwierdzić. Przesunięcie takie będzie dostępne z poziomu kafelka Towary na zakładce Przyjęcia. Niezrealizowane przyjęcia wyświetlane są na zielono, natomiast dokumenty, częściowo zrealizowane wyświetlane są na żółto.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/08/144.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/08/145.png)
Towary znajdujące się na takim przesunięciu można przyjąć na dwa sposoby:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/12/Screenshot_2018-12-12-10-29-58-300x278.png)
poprzez wybór `Przyjmij wszystkie`: wówczas automatycznie wszystkie towary z przesunięcia przyjmowane są na stan magazynu mobilnego,
Po wybraniu opcji przyjmij wszystkie, aplikacja zapyta nas czy na pewno chcemy przyjąć wszystkie towary z przesunięcia.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/08/147.png)
poprzez wybór `Przyjmij wybrane`: wówczas z poziomu Towarów do przyjęcia (druga zakładka na kaflu Towary) sami wybieramy, które towary chcemy przyjąć na magazyn mobilny.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/08/148.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2019/01/pzt1.png)
Przyjęcie towaru na magazyn mobilny możliwe jest również z poziomu karty towaru. Jeśli na dokumencie MM+ znajduje się dany towar na jego karcie w sekcji „U mnie”, pojawia się możliwość przyjęcia tego towaru oraz wyświetla się ilość sztuk do przyjęcia, jak na rysunku poniżej:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/08/150.png)
Zwrotu towarów do centrali, także dokonuje się z poziomu kafelka Towary poprzez wybranie opcji `Zwróć`:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/12/Screenshot_2018-12-12-10-29-58b-300x278.png)
W zależności od tego jak w aplikacji został skonfigurowany proces dokonywania zwrotów, zwrotu można dokonać ręcznie lub automatycznie.
Przy opcji ręcznego zwrotu towarów po wybraniu pozycji, które chcemy zwrócić, dokument MM- należy zatwierdzić.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2019/01/pzt2-320x370.png)
Jeżeli na dokumencie chcemy jeszcze dokonać zmian, przed dokonaniem synchronizacji można go zapisać do bufora. Będzie wówczas wyświetlał się na liście zwrotów w kolorze zielonym:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/08/153.png)
Jeśli towar podzielony jest na partie, podczas dokonywania zwrotu towaru istnieje możliwość wskazania danej cechy, w zależności od tego z jaką cechą towar ma zostać zwrócony:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2018/08/154.png)
W oknie: Koszyk podczas generowania dokumentu, również prezentowana jest cecha, która została wskazana w oknie szczegółów pozycji.
W przypadku, gdy w ustawieniach aplikacji w sekcji: Parametry dokumentów zostanie wybrana opcja: Zwrot zasobów: Automatycznie, wówczas po naciśnięciu przycisku [Zwróć] dostępnego na liście towarów, nastąpi automatyczne dodanie wszystkich pozycji towarowych dostępnych na magazynie na dokument.
Zatwierdzenie dokumentu nastąpi po wybraniu przycisku .