Wielofirmowość

W systemie została wprowadzona obsługa wielofirmowości tj. każde centrum podrzędne (w tym centrum Mobile) działa w kontekście którejś z firm. Na każdym centrum na zakładce Firma, znajdują się dane firmy (NIP, nazwa, adres itd.) do której określone centrum jest przypięte. Zmiany wprowadzane z poziomu danej Firmy (np. ograniczenia widoczności), zmiana na obiektach dotyczących tylko danej firmy (oddzielne) dotyczą także jednostek podrzędnych przypisanych do tej firmy.

Obsługa wielu firm w jednej bazie danych wymaga zablokowania możliwości współdzielenia wybranych obiektów pomiędzy firmami. Dodano ograniczenie dostępności pomiędzy firmami dotyczy przede wszystkim:

  • magazynów,
  • rejestrów kasowo-bankowych,
  • rejestrów VAT,
  • okresów obrachunkowych.

Wystawiane dokumenty są dodawane w kontekście jednej firmy. Na dokumencie ustawia się jako Właściciel: centrum, z poziomu którego został wystawiony dokument. Aby zapewnić widoczność dokumentów w np. innej firmie, należy dołączyć tą firmę na definicji dokumentu – na zakładce [Widoczność].

Firma główna pozwala na zarządzanie dostępnością obiektów i uprawnieniami poszczególnych firm podpiętych do Firmy głównej – zawiera zbiór (sumę) wszystkich obiektów ze wszystkich firm.

Również działalność operacyjną, handlową można prowadzić na poziomie Firmy głównej. Z tego względu Firma główna (węzeł główny) również zawiera własne obiekty (niewspółdzielone z innymi firmami) – do wykorzystania dla użytkowników, którzy zalogują się i będą pracować bezpośrednio z poziomu Firmy głównej. Magazyny oraz rejestry Firmy głównej mają zaznaczoną opcję [dedykowany dla Firmy głównej].

Uwaga
Aby zapewnić bardziej elastyczne zarządzanie uprawnieniami do obiektów w rozgałęzionej strukturze wielofirmowej został udostępniony w Comarch ERP Altum dedykowany panel do zarządzania dostępnością obiektów w centrach struktury praw.

„Dostępność obiektów” – panel dostępny z poziomu edycji/dodawania dowolnego centrum/Firmy.

W panelu [Dostępność obiektów] wprowadzono opcję dla centrów dodawanych niżej, pod firmą [Pobierz z nadrzędnego], umożliwiającą szybsze skonfigurowanie centrum wg ustawień pobieranych z firmy lub centrum ustawionego wyżej.

Uwaga
Dla centrum oddziałowego Mobile (ze względu na specyfikę obiektów oddziałowych), ustawienie „Pobierz z nadrzędnego” dotyczy tylko ustawień:

  • Rejestry VAT,
  • Typy cen,
  • Typy kursów

Pozostałe ustawienia (Magazyny, Rejestry kasowo-bankowe, Formy płatności, Serie, oraz Grupy kontrahentów i Artykułów) muszą zostać określone bezpośrednio dla danego centrum mobilnego.

Dostępność kontrahentów

Oprócz ustawień na centrum mobilnym dotyczącym pobierania kontrahentów według opiekunów lub grup wprowadzona jest możliwość określania widoczności oraz uprawień do modyfikacji danej karty kontrahenta. Aby karta kontrahenta została pobrana do Comarch Mobile Zakupy, na firmie, która jest Właścicielem danej karty musi być dołączone centrum mobilne danego przedstawiciela. Ta karta kontrahenta będzie dostępna do edycji w aplikacji mobilnej, jeśli dla centrum mobilnego została zaznaczona opcja [Modyfikacja].

Ustawienie dostępności danej karty kontrahenta w centrum mobilnym
  • Uprawnienia na grupie operatorów do modyfikacji i dodawania kart kontrahentów

Dodatkowo – oprócz określenia na karcie kontrahenta centrów, które mają mieć prawo do modyfikacji danej karty kontrahenta – możliwość modyfikacji oraz dodawania nowej karty kontrahenta w aplikacji, została uzależniona od uprawnień do obiektu: Kontrahent na grupie operatorów (przypiętej do centrum mobilnego).

Uprawnienia na grupie operatorów, zakładka: Obiekty
  • Kontrahent wewnętrzny

W aplikacji istnieje możliwość stworzenia kontrahenta wewnętrznego w celu powiązania centrum typu Firma, a kartą danego kontrahenta jest on pobierany do Comarch Mobile Zakupy analogicznie jak pozostali kontrahenci, wg tych samych zasad (dostępności, widoczności), różni się w stosunku do innych kontrahentów tylko brakiem możliwości edycji.

Atrybuty wielofirmowe

Atrybuty wielofirmowe to złożone informacje dodatkowe, które mogą przyjmować różne wartości w zależności od firmy w kontekście, której działa pracownik. Comarch Mobile również obsługuje ten typ atrybutów – do aplikacji pobierane są wartości zdefiniowane dla firmy, do której należy dane centrum mobilne.

Ustawianie wartości atrybutu w zależności od firmy

Czy ten artykuł był pomocny?