W aplikacji Comarch Mobile w momencie rejestracji karty nowego kontrahenta istnieje możliwość zweryfikowania numeru NIP kontrahenta w:
- Systemie VIES (VAT Information and Exchange System)
- Systemie GUS
- Systemie VAT
- Bazie danych systemu ERP
- Bazie mobilnej Przedstawiciela


Po wpisaniu numeru NIP i naciśnięciu przycisku [Sprawdź] aplikacja sprawdza czy kontrahent o wskazanym numerze NIP znajduje się w :
- Systemie VIES
- Systemie GUS
- Systemie VAT
- Bazie danych systemu ERP
- Bazie mobilnej Przedstawiciela

Funkcjonalność umożliwia różną konfigurację weryfikacji kontrahenta podczas dodawania:
- Jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych systemu ERP, przycisk [Dodaj kontrahenta] jest aktywny i można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP. Formularz dodawania nowego kontrahenta zostanie automatycznie uzupełniony wcześniej wpisanym numerem NIP.
- Blokada – jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych, przycisk [Dodaj kontrahenta] jest nieaktywny i nie można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP.
- Jeżeli kontrahent nie został znaleziony w systemie ERP lub Comarch Mobile, przycisk [Dodaj kontrahenta] jest aktywny. Po naciśnięciu na przycisk zostanie wyświetlone okno dodawania nowego kontrahenta, w którym to zostanie automatycznie wpisany numer NIP.

samym numerze NIP zostało zablokowane
Jeżeli kontrahent zostanie odnaleziony w bazie systemu VIES/GUS i opcja Dodaj jest aktywna, wówczas po jej wybraniu automatycznie wypełnione zostaną pola z:
- Numerem NIP
- Nazwą
- Adresem kontrahenta

Weryfikacja numeru NIP kontrahenta jest możliwa także podczas edycji kontrahenta.

Dostępna jest również weryfikacja po numerze PESEL. Opcja weryfikacji po numerze PESEL jest wywoływana analogicznie jak w przypadku numeru NIP.
