W aplikacji Comarch Mobile w momencie rejestracji karty nowego kontrahenta istnieje możliwość zweryfikowania numeru NIP kontrahenta w:
- Systemie VIES (VAT Information and Exchange System)
 - Systemie GUS
 - Systemie VAT
 - Bazie danych systemu ERP
 - Bazie mobilnej Przedstawiciela
 

Po wpisaniu numeru NIP i naciśnięciu przycisku [Sprawdź] aplikacja sprawdza czy kontrahent o wskazanym numerze NIP znajduje się w :
- Systemie VIES
 - Systemie GUS
 - Systemie VAT
 - Bazie danych systemu ERP
 - Bazie mobilnej Przedstawiciela
 

Funkcjonalność umożliwia różną konfigurację weryfikacji kontrahenta podczas dodawania:
- Jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych systemu ERP, przycisk [Dodaj kontrahenta] jest aktywny i można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP. Formularz dodawania nowego kontrahenta zostanie automatycznie uzupełniony wcześniej wpisanym numerem NIP.
 - Blokada – jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych, przycisk [Dodaj kontrahenta] jest nieaktywny i nie można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP.
 - Jeżeli kontrahent nie został znaleziony w systemie ERP lub Comarch Mobile, przycisk [Dodaj kontrahenta] jest aktywny. Po naciśnięciu na przycisk zostanie wyświetlone okno dodawania nowego kontrahenta, w którym to zostanie automatycznie wpisany numer NIP.
 

samym numerze NIP zostało zablokowane
Jeżeli kontrahent zostanie odnaleziony w bazie systemu VIES/GUS i opcja Dodaj jest aktywna, wówczas po jej wybraniu automatycznie wypełnione zostaną pola z:
- Numerem NIP
 - Nazwą
 - Adresem kontrahenta
 

Weryfikacja numeru NIP kontrahenta jest możliwa także podczas edycji kontrahenta.

Dostępna jest również weryfikacja po numerze PESEL. Opcja weryfikacji po numerze PESEL jest wywoływana analogicznie jak w przypadku numeru NIP.

                        

