Jeżeli na urządzeniu dostępna jest karta SD możliwe jest utworzenie bazy danych na karcie SD. W tym celu należy zaznaczyć ustawienie dot. używania zewnętrznej pamięci [Używaj zewnętrznej pamięci].
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, tworzenie bazy mobilnej
Parametr [SaveAttachmentsOnAdditionalDatabase] umożliwia dodatkowo przechowywanie załączników w dodatkowej bazie danych MoSAttachments.db. Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, wybrane połączenie
[Aktualne] – określa serwer, z którym będzie dokonywana synchronizacja (Główny, Pomocniczy 1, Pomocniczy 2),
[Port] – port, na którym działa usługa synchronizacji (serwer).
Adresy serwera
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, adresy serwera[Główny], [Pomocniczy 1], [Pomocniczy 2] – to adresy serwerów, na których uruchomiona została usługa Comarch Mobile Server. Adresy [Pomocniczy 1] i [Pomocniczy 2] to dodatkowe adresy serwerów do synchronizacji. Przedstawiciel handlowy ma możliwość wyboru spośród zapisanych w aplikacji serwerów, z jakim serwerem chce wykonać synchronizację. Wybór serwera dokonywany jest w sekcji [Wybrane połączenie] w opcji [Aktualne].
Po naciśnięciu wybranej opcji, w otwartym przez aplikację oknie należy wprowadzić odpowiednie dane do połączenia z serwerem synchronizacji - adres IP lub nazwę DNS serwera. Zmiany można zapisać naciskając przycisk [OK], bądź unieważnić naciskając na przycisk [Anuluj].
Skórki
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, skórki[Aktualna] – aktualnie wykorzystywana przez aplikację skórka odpowiadająca za kolorystykę. Użytkownik ma do wyboru cztery opcje:
czarna,
czarna – light,
biała,
biała – light.
Wyboru skórki aplikacji dokonuje się poprzez wybór jednej z dostępnych opcji - aktualnie wykorzystywana skórka jest oznaczona na liście.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, wybór skórki aplikacji[Rozmiar tekstu na listach] – pozwala na ustawienie rozmiaru tekstu na dostępnych w aplikacji listach. Możliwe wielkości czcionki:
Domyślny
Średni
Duży
Największy
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, wybór rozmiaru tekstu na listach
Parametry załączników
[Przesyłaj do centrali] – parametr umożliwia przesyłanie dodanych w aplikacji załączników do systemu ERP.
Jeżeli parametr jest odznaczony, wówczas załączniki są widoczne i przechowywane tylko w aplikacji Comarch Mobile (nie są synchronizowane z systemem Comarch ERP Altum).
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, parametry załączników
Jeśli parametr jest zaznaczony, to w momencie dodawania załącznika będzie on domyślnie zaznaczony.
Okno dodania załącznika z zaznaczonym domyślnie parametrem
Parametry działań
[Wysyłaj po zaplanowaniu] – po ustawieniu parametru na [Tak] podczas planowania wizyty/spotkania zostanie automatycznie zaznaczony parametr [Wyślij po zaplanowaniu] umożliwiający wysłanie planu działań do systemu Comarch ERP XL podczas synchronizacji - wówczas przy planowaniu nie trzeba pamiętać o każdorazowym zaznaczaniu tej opcji, jeżeli działanie ma być wysłane do systemu Comarch ERP XL po zaplanowaniu.
Istnieje możliwość takiej konfiguracji, aby administrator/kierownik mógł określić konkretną wartość dla swoich przedstawicieli w firmie:
Parametr na stałe odznaczony bez możliwości edycji (zaznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe odznaczony bez możliwości edycji (zaznaczenia)
Parametr na stałe zaznaczony bez możliwości edycji (odznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe zaznaczony bez możliwości edycji (odznaczenia)
Parametr domyślnie odznaczony z możliwością edycji (zaznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe odznaczony z możliwością edycji (zaznaczenia)
Parametr domyślnie zaznaczony z możliwością edycji (odznaczenia)
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile – parametr na stałe zaznaczony z możliwością edycji (odznaczenia)
Więcej informacji na temat konfiguracji parametru [CanSendAfterPlanning] znajduje się TUTAJ.
[Planuj kolejną po realizacji] – zaznaczenie tego parametru spowoduje, że podczas planowania wizyty/spotkania/zadania automatycznie zostanie zaznaczony parametr [Po zrealizowaniu zaplanuj kolejną], a to z kolei spowoduje, że po zrealizowaniu danego wizyty/spotkania/zadania automatyczne podniesie się okno umożliwiające zaplanowanie kolejnej wizyty/spotkania/zadania dla wybranego kontrahenta.
[Odbiorca wysyłanych zdjęć] – jeżeli w konfiguracji serwera synchronizacji została ustawiona opcja wysyłania elementu wizyty Merchandising za pomocą wiadomości e-mail (parametr [CanSendMerchandisingRealization] opisany TUTAJ), po naciśnięciu pojawi się dodatkowe pole [Odbiorca wysyłanych zdjęć], w którym należy uzupełnić adres e-mail osoby upoważnionej do odbioru takich wiadomości
[Odbiorca wysyłanych raportów] – po wpisanie w polu adresu e-mail, podczas wysyłania raportów, adres e-mail ustawiany jest domyślnie.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, ustawienia odbiorcy wysyłanych raportów[Przypomnienia dla działań CRM] – włączenie tego parametru spowoduje, że użytkownik na urządzeniu mobilnym będzie otrzymywał powiadomienia PUSH w skonfigurowanym przedziale czasowym przed planowanym działaniem.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, przypomnienia dla działań CRM
W ustawieniach aplikacji Comarch Mobile znajdują się następujące parametry dokumentów:
Widok listy towarów
Użytkownik może wybrać jedną z trzech opcji dotyczących widoku listy towarów - widok:
Standardowy
Uproszczony
Uproszczony z klawiaturą
Po zaznaczeniu uproszczonego widoku listy towarów, podczas dodawania towarów na dokumentach pojawiają się kwadratowe przyciski, które umożliwiają szybkie dodawanie towaru do koszyka oraz spełniają funkcję informacyjną:
pozycja nie jest dodana do koszyka
pozycja jest prawidłowo dodana do koszyka..
ostrzeżenie – dodanie pozycji nie jest zablokowane, natomiast zaistniało zdarzenie, o którym Operator powinien być powiadomiony, by miał możliwość skorygowania ilości (np. niespełniona ilość w jednostce zbiorczej przy włączonej opcji [Ostrzegaj])
blokada – wprowadzona ilość jest niepoprawna i nie można zapisać pozycji (np. nieprawidłowy przelicznik lub niespełniona ilość w jednostce zbiorczej przy włączonej opcji [Zablokuj]). Nie można przejść do innej pozycji do czasu poprawienia ilości na elemencie.
W widoku katalogowym na pozycjach pojawia się cena i ilość wybranego towaru, a w przypadku błędu wyświetla się odpowiedni komunikat.
Widok listy towarów w trybie uproszczonym
Po zaznaczeniu opcji widoku [Uproszczony z klawiaturą] klawiatura pojawia się przy rozpoczęciu edycji danej pozycji. Umożliwia to wpisywanie wartości dwucyfrowych oraz ułamkowych. W celu wprowadzenia wartości ułamkowej należy kliknąć i przytrzymać przycisk [9]. Dłuższe przytrzymanie przycisku [0x] powoduje usunięcie pozycji z zamówienia.
Widok listy towarów w trybie uproszczonym z klawiaturą
Używaj elementu skróconego
Wybór opcji [Tak] spowoduje, że przy dodawaniu pozycji do koszyka będzie podnoszone okno małej kalkulacji.
Wybór opcji [Nie] spowoduje, że przy dodawaniu pozycji na dokument podnoszone będzie okno pełnej kalkulacji.
Zwrot zasobów
Jest to parametr decydujący o tym, czy zasoby będą wydawane automatycznie – w momencie wystawienia dokumentu MM. do koszyka zostaną dodane wszystkie towary w takich ilościach jakie znajdują się na magazynie mobilnym, czy „ręcznie” - podczas tworzenia dokumentów MM, operator sam wybierze towar i ilość jaką chce zwrócić do centrali.
Obliczaj hipotetyczny rabat
Parametr decyduje o tym, czy na nagłówku dokumentu będzie widoczny aktualny hipotetyczny rabat przypisany do tego dokumentu.
Pokazuj wagę towarów
Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że na kartach towaru oraz na nagłówku dokumentu będzie prezentowana waga dodanych pozycji.
Pokazuj limit kredytowy
Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że podczas wystawiania dokumentu, prezentowana będzie kwota limitu kredytowego pozostająca do wykorzystania przez kontrahenta, dla którego wystawiany jest dokument.
Włączony parametr: Pokazuj limit kredytowy
Pokazuj przeterminowane płatności
Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że podczas wystawiania dokumentu, prezentowana będzie kwota przeterminowanych płatności kontrahenta, dla którego wystawiany jest dokument.
Włączony parametr: Pokazuj płatności przeterminowane
Automatyczna zapłata
Parametr określa, czy będzie dokonywana automatyczna zapłata oraz dla jakich typów dokumentów handlowych ma być ona dokonywana. Po naciśnięciu tego obszaru pola podnoszone jest okno: Wybierz typy dokumentów z listą typów dokumentów handlowych wraz z ich symbolami, których wystawienie zostało umożliwione w centrum mobilnym, np.: Paragon (PA), Faktura sprzedaży (FS), Wydanie zewnętrzne (WZ).
Ustawienia aplikacji, automatyczna zapłata
Używaj szybkiego wybierania
W kaflu [Dokumenty] istnieje możliwość szybkiego dostępu do rejestracji określonych typów dokumentów, za pomocą przycisku w dolnej części okna. Wcześniej jednak należy określić, jakie typy dokumentów mają być widoczne w tym oknie dla operatora. W tym celu w ustawieniach aplikacji należy wybrać opcję: [Używaj szybkiego wybierania] i wybrać typy dokumentów, które mają być dostępne dla użytkownika w tym oknie.
Parametry kodów wagowych
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, parametry kodów wagowych[Zapisuj pozycję automatycznie] – jeżeli parametr jest zaznaczony, to pozycja zostanie automatycznie dodana do koszyka na dokumencie. Odznaczenie tego parametru spowoduje, że po zaczytaniu kodu towaru podniesione zostanie okno kalkulacji.
[Zewnętrzny czytnik kodów] – zaznaczenie parametru powoduje wykorzystanie kodów wagowych tylko w przypadku korzystania ze skanera – w przypadku wpisania kodu wagowego pozycja nie zostanie dodana.
Parametry historyczności
[Pokazuj elementy historyczne] – parametr wprowadza możliwość kopiowania ilości i cen z poprzednich dokumentów wystawionych w aplikacji. Jeżeli parametr jest zaznaczony, na elemencie skróconym oraz pełnym użytkownik będzie posiadał dostępne dodatkowe przyciski pozwalające na korzystanie z cen i ilości historycznych.
[Pobieraj dokumenty z systemu] – parametr umożliwia pobieranie dokumentów z systemu ERP, które:
zostały wystawione na kontrahentów dostępnych w aplikacji Comarch Mobile,
zostały wystawione przez dowolnego operatora w aplikacji Comarch Mobile i/lub systemie ERP – opis konfiguracji znajduje się TUTAJ.
Aby dokumenty były pobierane z systemu ERP do Comarch Mobile Sprzedaż, należy określić w parametrze:
Okres czasu, z jakiego mają być pobierane dokumenty,
Typ dokumentów, które mają być synchronizowane.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, ustawienia pobierania dokumentów z systemu ERP
Wskazówka
Dzięki temu parametrowi Przedstawiciel handlowy ma dostęp do wszystkich transakcji sprzedażowych zarejestrowanych dla swoich kontrahentów, które zostały zarejestrowane przez zalogowanego operatora i innych pracowników firmy.
[Pobieraj historyczne zapisy kasowe] - parametr umożliwia pobieranie historycznych zapisów kasowych. W ustawieniach aplikacji użytkownik może wybrać, z jakiego okresu elementy mają być pobrane.
[Pobieraj historyczne działania CRM] - parametr umożliwia pobieranie historycznych działań CRM obsługiwanych w aplikacji Comarch Mobile, tj.: wizyt, spotkań, zadań oraz kontaktów. W ustawieniach aplikacji użytkownik może wybrać, z jakiego okresu elementy mają być pobrane.
Parametry historyczności aplikacji dotyczące pobierania historycznych zapisów kasowych oraz działań CRM[Usuwaj obiekty] – parametr umożliwia usuwanie historycznych obiektów, np. dokumentów, spotkań, załączników czy zapisów kasowych z bazy danych aplikacji Comarch Mobile. Usuwane są wystawione przez przedstawiciela dokumenty ze statusem Zatwierdzony, które zostały zsynchronizowane z systemem ERP oraz te pobrane z systemu. W ustawieniach aplikacji użytkownik może wybrać, po jakim okresie elementy mają być usuwane z aplikacji.
Konfiguracja aplikacji Comarch Mobile, ustawienia usuwania historycznych dokumentów
W aplikacji Comarch Mobile należy zmapować stawki VAT.
Na drukarce należy kliknąć w strzałkę w prawo\konfiguracja\konf. Sprzętu\porty kom.\Moduł zewn\podać nazwę, pin, następnie parowanie\ tak\kliknąć w strzałkę w prawo. Zaczyna się odliczanie od 0 do 45.
Na urządzeniu włączyć bluetooth, w konfiguracji drukarki wybrać sterownik i kliknąć w przycisk urządzenie. W tym momencie następuje wyszukiwanie.
Po znalezieniu drukarki należy zapisać ustawienia na formatce konfiguracji w aplikacji Comarch Mobile.
podczas wystawiania Faktury Sprzedaży wydruk dwóch kopii dokumentu Faktura Sprzedaży przy spełnionych następujących warunkach:
Kierunek VAT: Brutto,
Fiskalny: Tak
podczas wystawiania Paragonu - wydruk 1 kopii paragonu.
Uwaga
Dla drukarki POSNET TEMO HS FV EJ wymagane jest ustawienie protokołu Thermal (już w samej drukarce).
Opcja [Użyj bezpiecznego połączenia] służy określeniu, czy urządzenie przenośne wymaga parowania z drukarką.
Drukarka termiczna
Naciśnięcie powoduje wyświetlenie okna: Ustawienia drukarki, gdzie określone zostały szczegółowe opcje drukowania w tym: wybór sterownika, urządzenia, rodzaju kodowania oraz ustawienie timeout’u
Timeout (s) – wartość standardowo nie powinna być zmieniana, dla starszych modeli (np. drukarki igłowe) wymagana jest większa wartość.
Konfiguracja aplikacji, drukarka termiczna
Terminal płatniczy
Po właściwej konfiguracji terminala płatniczego istnieje możliwość realizacji płatności poprzez karty płatnicze.
Konfiguracja aplikacji, terminal płatniczy
Comarch Mobile Monitorowanie - opcja widoczna tylko w przypadku, gdy na urządzeniu zainstalowana jest aplikacja Comarch Mobile Monitorowanie.
W celu korzystania z modułu wiadomości konieczne jest posiadanie licencji na aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż + Monitorowanie.
Po naciśnięciu na opcję [Ustawienia] pod nagłówkiem sekcji [Monitorowanie], zostanie otwarte okno konfiguracji Monitorowania
Okno: Ustawienia aplikacji Comarch Mobile Monitorowanie
Opcja [Wykonania backup bazy danych], umożliwia wykonanie kopii zapasowej bazy danych, która zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia z możliwością jej późniejszego przeglądania i kopiowania. Po wciśnięciu przycisku, baza zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia pod nazwą fleet.backup.sqlite.
Adres serwera – pole, w którym należy podać adres URL serwera, uzyskany od administratora systemu Comarch Mobile Monitorowanie. Adres powinien zawierać nazwę protokołu (http lub https), nazwę hosta oraz ścieżkę dostępu do katalogu, w którym znajduje się aplikacja na serwerze. Poszczególne elementy muszą być rozdzielone znakiem prawego ukośnika (z ang. slash). Konieczne jest też umieszczenie tego znaku na końcu adresu.
Bezpieczne połączenie – zaznaczenie opcji spowoduje automatyczną zmianę protokołu adresu serwera z http na https.
Powiadomienie GPS – zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlenie komunikatu o konieczności włączenia modułu GPS, przy próbie uruchomienia rejestratora tras, w przypadku, gdy ten moduł jest wyłączony na urządzeniu.
Powiadomienia audio – zaznaczenie opcji spowoduje odtwarzanie sygnałów dźwiękowych w momencie otrzymania wiadomości od innych użytkowników.
Wibracje – zaznaczenie opcji powoduje wibrację telefonu w momencie otrzymania wiadomości od innych operatorów.
Ta opcja jest tożsama z opcją „Ustawienia listy” dostępną na kaflu Towary w menu kontekstowym. Jej wybranie spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy towarów.Konfiguracja aplikacji, ustawienia listy towarów.
Ustawienia
W tej sekcji istnieje możliwość określenia:
czy na listach będą prezentowane kody towarów,
jaki widok towarów ma być domyślny w aplikacji (lista czy katalogowy). Po naciśnięciu na domyślną opcję [Lista] będzie możliwość zmiany domyślnego widoku na katalogowy,
ilości zdjęć prezentowanych w widoku katalogowym: wybór od 1 do 4,
co w przypadku długiej nazwy towaru ma zostać ucięte.
Na rysunku poniżej przedstawiono prezentację towarów w widoku katalogowym, gdy wybrano wyświetlanie jednego towaru w jednej linii:Prezentacja widoku katalogowego.W przypadku długiej nazwy towaru jest możliwość ucięcia części nazwy: początek, środek – wartość domyślna lub koniec.Rysunek poniżej przedstawia przykładowy widok z aplikacji mobilnej po zmodyfikowaniu parametru dotyczącego ucięcia części nazwy.Parametr w ustawieniach listy towarów: W przypadku długiej nazwy towaru ucinaj.
Wyszukiwanie
W tej sekcji istnieje możliwość:
Wybrania kryterium, po jakim będą wyszukiwane towary. Domyślna opcja [Wszystkie] powoduje, że towary są wyszukiwanie po nazwie i kodzie. Po naciśnięciu na przycisk [Wszystkie] istnieje możliwość wyboru, aby wyszukiwanie odbywało się tylko po kodzie lub tylko po nazwie,
Określenia, po ilu znakach ma się rozpoczynać wyszukiwanie towarów. Dotyczy pola wyszukiwania, w którym możliwe jest wpisanie kodu towaru, nazwy towaru, kodu EAN towaru.
Ustawienia listy dokumentów
Ta opcja jest tożsama z opcją Ustawienia dostępną z poziomu kafla: Dokumenty. Wybranie tej opcji spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy dokumentów.
Aktualnie na liście dokumentów umożliwiono wyświetlanie dodatkowych informacji o:
statusie realizacji zamówień
kodzie kontrahenta głównego
nazwie kontrahenta głównego
numerze NIP
kontrahencie docelowym
adresie kontrahenta docelowego
płatniku
statusie KSeF dla faktur sprzedaży.
To, czy informacje mają być widoczne na liście zależy od użytkownika aplikacji. Po wejściu w Ustawienia listy dokumentów użytkownik ma możliwość włączenia lub wyłączenia wyświetlania poszczególnych elementów na liście dokumentów.
Ustawienia listy dokumentówPrzykładowy widok listy dokumentów
Ustawienia listy kontrahentów
Ta opcja jest tożsama z opcja Ustawienia dostępną z poziomu:
listy prezentowanej z poziomu kafla: Kontrahenci,
listy wyświetlanej przy wystawianiu dokumentu z poziomu kafla: Dokumenty,
listy kontrahentów prezentowanej podczas planowania działania,
listy wyświetlanej przy zmianie kontrahenta na nagłówku dokumenty.
Wybranie tej opcji spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy kontrahentów.
Konfiguracja aplikacji, ustawienia listy kontrahentów
Zakładki
Użytkownik może określić zakładki, które będą dostępne z poziomu menu kontrahentów. Domyślnie wszystkie zakładki są dostępne. Ponadto istnieje także możliwość zmiany kolejności ich wyświetlania.
Na listach kontrahentów pokazuj
Istnieje możliwość określenia, które pola odnośnie kontrahentów będą dostępne na liście kontrahentów. W tej sekcji można m. in. ukryć kody na liście kontrahentów.
Na karcie kontrahenta pokazuj
Istnieje możliwość określenia, które atrybuty lub grupy atrybutów mają być widoczne na karcie kontrahenta.
Wyszukiwanie
Istnieje możliwość określenia kryterium, po jakim będą wyszukiwani kontrahenci. Domyślna opcja [Wszystkie] powoduje, że kontrahenci są wyszukiwani po nazwach i kodach. Po naciśnięciu na przycisk [Wszystkie] istnieje możliwość określenia, czy wyszukiwanie będzie odbywało się tylko po kodach czy tylko po nazwach.
Dodatkowo, ze względów wydajnościowych, został wprowadzony parametr określający, po ilu znakach ma się rozpoczynać wyszukiwanie. Domyślnie wyszukiwanie wpisanej frazy w nazwie lub kodzie kontrahenta rozpoczyna się już po wpisaniu pierwszego znaku, więc wedle potrzeby istnieje możliwość zwiększenia wartości tego parametru.
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.