Stan

Użytkownik może w szybki sposób zweryfikować jaki stan synchronizacji posiadają stworzone przez niego obiekty. Odczytując informacje znajdujące się na kaflu [Stan], użytkownik może dowiedzieć się, ile elementów oczekuje na synchronizację oraz ile zostało wysłanych do systemu ERP, ale nie otrzymało jeszcze potwierdzenia z systemu. Naciśnięcie kafla [Stan] powoduje otwarcie okna składającego się z dwóch zakładek:
  • Stan synchronizacji
  • Administracja
Zakładka [Stan synchronizacji] pozwala użytkownikowi podejrzeć listę wszystkich obiektów wystawionych w aplikacji mobilnej oraz sprawdzić ich stan synchronizacji.
Zakładka: Stan synchronizacji
W aplikacji istnieją następujące stany synchronizacji:
  • Oczekuje na synchronizację – element nie został jeszcze wysłany do systemu ERP – od momentu stworzenia elementu nie była wykonywana synchronizacja z systemem ERP lub obiekt nie został wysłany ze względu na brak synchronizacji wymaganych obiektów powiązanych
  • Wysłany – obiekt został wysłany do systemu ERP podczas procesu synchronizacji
  • Zsynchronizowany – obiekt został wysłany do systemu ERP podczas procesu synchronizacji, a jego zapis w bazie danych systemu ERP potwierdzony przez system ERP

Filtrowanie obiektów na kaflu [Stan] w zakładce [Stan synchronizacji]

Użytkownik może zawężać listę obiektów wystawionych w aplikacji mobilnej oraz sprawdzić ich stan synchronizacji poprzez wykorzystanie pola filtru dostępnego w dolnej części okna. Po wybraniu przycisku: istnieje możliwość określenia kryteriów, według których będzie odbywało się filtrowanie listy.
Opcje filtra dostępne z poziomu kafla: Stan.
Możliwe jest filtrowanie po następujących kryteriach:
  • Data od (po wybraniu należy wybrać datę z kalendarza, od kiedy dany element trafił do synchronizacji)
  • Data do (po wybraniu należy wybrać datę z kalendarza, do kiedy dany element trafił do synchronizacji)
  • Typ obiektu
  • Stan synchronizacji
Po wybraniu filtra: Data od wyświetla się:
Zastosowany filtr: Data od.
Po wybraniu filtra: Typ obiektu wyświetla się lista z opcjami:
Filtrowanie synchronizowanych obiektów po typie
Po wybraniu filtra: Status synchronizacji wyświetla się lista z opcjami:
Filtrowanie synchronizowanych obiektów po statusie synchronizacji
Uwaga
W aplikacji jest możliwość filtrowania listy po wszystkich filtrach jednocześnie.
Wpisując tekst w pole tekstowe lista jest automatycznie zawężana do wierszy spełniających kryterium wpisanego tekstu.
Widok filtrowanych synchronizowanych obiektów przed i po wpisaniu tekstu
Dłuższe przytrzymanie przycisku spowoduje usunięcie tekstu wpisanego do filtra. Natomiast dłuższe przytrzymanie na danym kryterium spowoduje wyświetlenie okna przedstawionego poniżej:
Opcje dostępne w filtrze po dłuższym przytrzymaniu na danym kryterium
Wybranie opcji [Szybkie wybieranie] spowoduje, że dany filtr zostanie umieszczony na liście w sposób zaprezentowany na rysunku poniżej:
Filtr dostępny na liście po wybraniu opcji [Szybkie wybieranie]

Skanowanie

Po wybraniu przycisku  uruchamia się aplikacja: Binary Eye, która umożliwia sczytanie kodu.
Uwaga
Przycisk niewidoczny, jeżeli na urządzeniu nie jest zainstalowana aplikacja Binary Eye.

Filtrowanie głosowe

Przycisk  umożliwia filtrowanie głosowe – po jego naciśnięciu, pojawi się poniższy ekran. Jeżeli wypowiedziany tekst zostanie rozpoznany, lista zostanie zawężona do rekordów spełniających wypowiedziane słowa.
Wyszukiwanie głosowe

Administracja

Z poziomu menu [Stan] na zakładce zatytułowanej [Administracja] dostępne są następujące opcje:
Zakładka [Administracja]

Zdalna aktualizacja wersji

Aby rozpocząć proces zdalnej aktualizacji wersji należy nacisnąć na przycisk: [Uruchom instalator]. Po uruchomieniu instalatora zostanie wyświetlone okno - na samym dole jest możliwość kliknięcia w przycisk [Sprawdź aktualizacje].
Zdalna aktualizacja wersji – uruchomienie Instalatora
Aplikacja rozpocznie wyszukiwanie aktualizacji. Jeżeli będą dostępne aktualizacje to zostanie wyświetlony komunikat: „Aktualizacja jest dostępna”. W przeciwnym razie zostanie wyświetlona informacja: „Brak aktualizacji”. Jeżeli dostępne będą aktualizacje, to wówczas po naciśnięciu przycisku: [Instaluj] będzie można rozpocząć proces instalacji aktualizacji. Po zainstalowaniu aktualizacji udostępnione zostaną dwie opcje:
  • [Uruchom] – wybór tej opcji spowoduje ponowne uruchomienie aplikacji,
  • [Gotowe] – wybór tej opcji spowoduje wyjście do listy aplikacji systemu Android.

Wysyłanie logów do centrali

Aby rozpocząć proces wysyłania logów do centrali, należy nacisnąć przycisk: [Wyślij logi do centrali]. Po pomyślnym zakończeniu wysyłania logów na urządzeniu pojawi się komunikat: „Logi zostały przesłane”.
Wysyłanie logów do centrali
Przesłane logi znajdują się w katalogu Logs na serwerze synchronizacji (domyślnie jest to lokalizacja: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Logs). Dodatkowo, po nagłym zatrzymaniu aplikacji, logi z urządzenia podczas kolejnej synchronizacji wysyłane są na serwer automatycznie.

Tworzenie backupu bazy danych

Aby rozpocząć proces tworzenia backupu bazy danych należy nacisnąć przycisk: [Wykonaj backup bazy danych]. Po pomyślnym zakończeniu tworzenia backupu na urządzeniu pojawi się komunikat: „Backup został wykonany”.
Wykonanie backupu bazy danych
Utworzony backup bazy danych znajduje się w pamięci urządzenia w lokalizacji Documents/MoSBackups.

Opcja: Serwis

Aby umożliwić serwisantowi dostęp do bazy mobilnej należy nacisnąć na przycisk: [Rozpocznij serwis]. Po naciśnięciu na przycisk zostanie otwarte okno, w którym należy ustalić hasło niezbędne do połączenia. Hasło to należy następnie przekazać osobie, która będzie wykonywała prace serwisowe.
Ustanawianie hasła do połączenia
Po ustaleniu hasła nie będzie możliwości pracy na urządzeniu, aż do momentu otrzymania stosownego komunikatu o zakończeniu prac serwisowych.
Uwaga
Hasło do połączenia z konsultantem ustalane jest przez użytkownika
Rozłączenie się z opcją [Serwis] z sukcesem